کد خبر: 53430

تاریخ بروزرسانی : 1398/04/28

توصیه به داوطلبان دکتری رشته حسابداری دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

داوطلبان دکتری رشته حسابداری دانشگاه آزاد

توصیه به داوطلبان دکتری رشته حسابداری دانشگاه آزاد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان توصیه به داوطلبان دکتری رشته حسابداری دانشگاه آزاد امسال دارند.

الله کرم صالحی عضو هیئت علمی واحد مسجد سلیمان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سطح علمی داوطلبان دکتری رشته حسابداری در دومین روز مصاحبه دکتری اظهار کرد: رشته حسابداری، رشته ای کاربردی است و تمامی شرکت های بزرگ و کوچک به آن نیاز دارند بر همین مبنا، مصاحبه های این رشته، مبتنی بر فعالیت‌های عملی است.

وی افزود: داوطلبان دکتری رشته حسابداری، علاوه بر این که باید مسائل تئوری رشته خود را بدانند، باید بر مسائل عملی که در حین کار مورد استفاده قرار می گیرد مسلط باشند؛ بیشتر افرادی که حین تحصیل مشغول به کار هستند نسبت به دیگران از سطح علمی بالاتری برخوردارند.

صالحی با اشاره به ارائه پژوهش های کاربردی مبتنی بر نیازهای جامعه از سوی داوطلبان دکتری تاکید کرد: متاسفانه، امروز رابطه دانشگاه با صنعت در سطح مناسبی قرار ندارد؛ این موضوع ناشی از عدم اعتماد میان طرفین است. بدون تردید، پیوند دانشگاه و صنعت باعث توسعه اقتصاد و تجارت در کشور خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان تصریح کرد: پژوهش های داوطلبان دکتری باید به سمت کاربردی سازی و نیازمحور شدن حرکت کند؛ یک پژوهش زمانی موفق خواهد بود که نتایج آن در صنعت مورد استفاده قرار گیرد(تسلط به پایان‌‌ نامه کارشناسی ارشد تضمین قبولی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد).

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

وی در ادامه با ارائه توصیه هایی به داوطلبان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تاکید کرد: داوطلبان در وهله اول باید استرس و نگرانی نداشته باشند. استرس در حین مصاحبه باعث می شود مطالبی که بر آن مسلط هستند را فراموش کنند. باید سوالات استادان را با آرامش خاطر و به همان نحوی که درک کرده اند جواب دهند. بدون تردید، دانشجویانی که دارای دانش علمی بوده و در زمینه امور پژوهشی تجربه دارند در این آزمون موفق خواهند شد و نباید نگرانی چندانی داشته باشند.

این استاد دانشگاه در پایان متذکر شد: 50 درصد نمره داوطلبان مربوط به آزمون کتبی و 50 درصد آن مرتبط با مصاحبه حضوری است. داوطلبانی در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد موفق خواهند شد که فعالیت پژوهشی خوبی داشته باشند و در نمره مصاحبه آن ها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتری حسابداری
میهمان
دکتری حسابداری
23 مرداد ، 1401

رشته حسابداری از مدیریت بازارگانی بهتره، هم بازار کار متنوع داره و هم در اینده و مخصوصا مطرح شدن بحث مالیات در کشور خیلی میتونه موفق باشه. البته باز تحقیق کنید.

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
14 مرداد ، 1401

همه چیز از من سئوال کردن دولتی مدیریت حتی اصول حسابداری ۱ و ۲ صنعتی مالی تئوری های حسابداری دیگه اخراش تو بازار سرمایه هم رفتن زبان هم گذاشتن جلوم ترجمه کردم از پایان نامه ام سئوال کردن حتی اینکه از کجای صورتهای مالی داده هاتو ورداشتی خوشبختانه چون تو کار اجرا هستم جاهاشونو می دونستم فرق حسابداری مالی و مدیریت فرضیه بازار کارا تعریف بهره وری چرخه عمر سیتم نگهداری موجودی ها کدومش بهتره استانداردهای شرکت های دولتی فرق شرکت های دولتی با بازرگانی متن انگلیسی در مورد چسبندگی هزینه ها بهای اولیه چیه بهای تبدیل چیه دی پی اس چیه نسبت سود آوری پرسیدن سفارشات خارجی ازم توضیح خواستن ارزش ذاتی چیه tdabs چیه منم ۹۰ درصدش رو جواب دادم اینا اخرش میرفتن تو بازار سرمایه از من سئوال کنن تکنیکال و فاندامنتال منم توضیح کوچیکی دادم گفتم حقیقتا فرصت نداشتم تو این زمینه کار کنم گفتن همین قدر که میدونی خوبه پاشو برو دیگه بسه ته ولی خیلی باهام نرم صحبت کردت باعث شدن که من اصلا استرس نداشته باشم دو سه جا سوتی ریز دادم حتی سدوالای کاری هم ازم پرسیدن چون ادعا داشتم ۱۲ سال کار کردم سئوالاتم رو ربطش می دادن به دنیای کاری و فعالیت هایی که داشتم منم دلایلم رو میدادم بهشون دیگه این سئوالایی بود که حضور ذهن داشتم ازم پرسیدن بهای تمام شده هم پرسیدن شرکتهای تولیدی

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
14 مرداد ، 1401

سلام کسی میدونه حسابداری دکتری تو تهران همه دانشگاه های ازادش چند نفر میگیرند.توی دفترچه زده ولی من شنیدم بیش از این ها پذیرش دارند.توی حومه تهران چطور؟
پذیرش دکتری حسابداری مثلا علوم و تحقیقات ۱۵ نفر پذیرش داره سهمیه ایثارگران چطور حساب میشه؟
خواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی خیلی استرس دارم؟رتبه من هم با سهمیه ایثارگران ۴۲ کشور و بدون سهمیه ۸۵۹ با تراز ۱۷۰۰ تشکر خداوکیلی جواب بدین

کنکوری
میهمان
کنکوری
14 مرداد ، 1401

رتبه ۶۶ برای درس زبان
نمره ی مکتسبه درس زبان در آزمون دکترا ۷۰ درصد
در مورد زبان به نظر بنده هدف روی ۳۰ الی ۴۰ درصد باشه خیلی خوب و عالیه به شرطی که از دروس دیگه هم به طور میانگین خوب زده باشین و در خصوص منابع کتاب لغات استاد نیک پور خیلی به بنده کمک کرد می تونید از اون استفاده کنید و تمرکز کتاب روی لغاتی هست که د رکنکور ارشد و دکتری اومده در خصوص گرامر هم معمولا یکسری از موضوعات خاص را در هر سال میدند که با مرور تستهای سال گذشته این موضوع بسیار مشهود است و در مورد متن معمولا یک متن ساده و یک متن سخت میدهند (( در خود متن بعضی از سوالها در مورد معنای لغات هست که بازهم می توانید در صورت تسلط خوب روی لغات از این بخش هم درصد خوبی بزنید))

حیدری
میهمان
حیدری
14 مرداد ، 1401

منابع رتبه ۴

تئوری حسابداری : دو جلد دکتر کرمی – بهروز خدارحمی – دکتر ثقفی
حسابداری مدیریت : دکتر نیکبخت – دکتر ساسان مهرانی
استعداد تحصیلی: مسیح خواه
ریاضی و آمار: رنجبران (مناسب کسانی که دیپلم ریاضی داشتن)
برای زبان منبعی مدنظرم نیست
حسابرسی: مروری جامع البته باتوجه به رویکرد سوالات امسال به حسابرسی داخلی حتما ترجمه استانداردهای بین المللی حسابرسی داخلی مطالعه شود)- فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه ( سنوات قبل از فلسفه سوالات بیشتری مطرح شده بود ولی امسال خیر به همین دلیل در صورت داشتن فرصت مطالعه آن توصیه میشود )

حیدری
میهمان
حیدری
14 مرداد ، 1401

با سلام. دوستان اگه کسی هست که تجربه پذیرش در مصاحبه دکتری ” دانشگاه آزاد ” رو داره از ابتدا تا انتها لطف نموده و برام توضیح بده ممنون میشم. چون تا به حال آزمون دکتری شرکت نکردم و از روال پذیرش در دانشگاه آزاد و پذیرش در مصاحبه هیچ تجربه ای ندارم.
برای تصمیم گیری در زندگیم و تعیین تکلیف دکتری خیلی به کمکتون نیاز دارم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.

دکتری حسابداری
میهمان
دکتری حسابداری
14 مرداد ، 1401

قبولی در دانشگاه روزانه خیلی سخته. حتی اگر با دید مثبت هم نگاه کنیم و شبانه قبول شیم باز هم اگر پول نداشته باشیم نمیتونیم ادامه تحصیل بدیم.
خوش به حال هر کی پول داره، به راحتی میتونه بره دانشگاه هایی که هزینه میگیرن، ادامه تحصیل بده. من که بیکارم و تا الان نتونستم جایی استخدام بشم . چون پولی در بساط ندارم باید بیکار بشینم توی خونه. نه کاری هست و نه پولی. خیلی غم داره. این همه درس خوندیم ولی هر چه تلاش کردیم نشد جایی مشغول کار بشیم تا دلمون خوش باشه که برای ادامه تحصیلمون مانعی به نام بی پولی وجود نداره.

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x