کد خبر: 56284

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

داوطلبان کنکور دکتری بخوانند…

منابع آزمون دکتری

تغییر رشته‌های مجاز در آزمون دکتری 99

داوطلبان کنکور دکتری بخوانند…

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، پس از کش و قوس‌های فراوان آزمون دوره دکتری ، آخر هفته آزمون دکتری در حوزه‌های امتحانی کشور به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. در این زمان باقیمانده باید داوطلبان راهبردهای خاصی را مدنظر قرار دهند تا بتوانند نتیجه مناسبی بگیرند. به توصیه رتبه های برتر هفته پایانی ، مطالعه تستهای ادوارگذشته و تالیفی خیلی موثر است.داوطلبان کنکور دکتری بخوانند…

برای دریافت این تستها رشته و گرایش را واتساپ کنید به

09306406058

سؤالات آزمون دوره دکتری به دو قسمت سؤالات اختصاصی، زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی تقسیم می‌شود.

یکی از راهبردها مربوط به درس زبان انگلیسی است. گزارش عملکرد داوطلبان در سال‌های گذشته نشان می‌دهند که تعداد کمی از داوطلبان می‌توانند نمرات مثبت متوسط در این درس کسب کنند. پس اگر عملکرد درس زبان انگلیسی کمی از بقیه داوطلبان بهتر باشد می‌توان نتایج خوبی را به دست آورد.

متاسفانه بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری در این درس نمره منفی دریافت می‌کنند، بنابراین اگر نمره این درس صفر به بالا هم باشد رتبه داوطلبان را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد. داوطلبان در اولین قدم باید از پاسخ به سوالاتی که تردید دارند اجتناب کنند. چراکه همانطور که گفته شد نمره صفر از نمره منفی بهتر است.

در فرصت باقیمانده تا این آزمون به داوطلبان پیشنهاد می‌شود که مرور درس زبان را اولویت قرار دهند. خصوصاً مرور کلمات می‌تواند در این دوره در نتیجه‌گیری بهتر اثرگذار باشد. مرور نمونه سؤالات سال‌های گذشته با همان وقت آزمون هم سرعت تست‌زنی را افزایش می‌دهد و هم اشکالات را برطرف می‌کند.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

درس مهم بعدی که باز هم در ارتقای رتبه داوطلبان کنکور دکتری مؤثر است، استعداد تحصیلی است. این درس برای گروه‌های مختلف سؤالات متنوع در نظر گرفته می‌شود. برای این درس هم مرور سؤالات سال‌های گذشته بسیار توصیه می‌شود.

برای دروس اختصاصی هم در مهلت باقیمانده باید خلاصه برداری‌ها و نکات مهم را مطالعه کرد و بعد سراغ نمونه سؤال رفت. به داوطلبان در این موقعیت زمانی پیشنهاد می‌شود که از مطالعه دروس جدید خودداری کنند و فقط مرور را مدنظر قرار دهند.

در نهایت حل تست‌های جامع با همان وقتی که در آزمون واقعی لحاظ می‌شود می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. داوطلبان کنکور دکتری بعد از مطالعه همه سؤالات و پایان وقت باید به سراغ پاسخ‌ها بروند. اینگونه نکات مهم و سؤالات پرتکرار آزمون شناسایی می‌شود که در نهایت در موفقیت داوطلبان مؤثر خواهد بود.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x