کد خبر: 66978

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/06

3 رشته جدید در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد دزفول

منابع آزمون دکتری

3 رشته جدید در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد دزفول

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، سیدمحمدمهدی صافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اعلام کرد که سه رشته دکتری تخصصی جدید شامل «مهندسی کامپیوتر- هوش مصنوعی»، «مهندسی کامپیوتر- شبکه و رایانش» و «روانشناسی» به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اضافه شد که به‌زودی فعال می‌شود.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این سه رشته جدید، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول می‌توانند در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، شبکه و رایانش و روانشناسی تحقیقات خود را انجام دهند و برای ارتقای دانش در این زمینه‌ها گام بردارند. تصمیم ایجاد 3 رشته جدید در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد دزفول به‌منظور افزایش کیفیت آموزشی و تحقیقاتی اتخاذ شده و نشان از اهمیت بالای رشته‌ها در عصر جدید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول متذکر شد: تصمیم ایجاد 3 رشته دکتری در دانشگاه آزاد دزفول در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف اتخاذ شده تا دانشگاه ترغیب بیشتری به پژوهش در این حوزه‌ها داشته و به دانشجویانش فرصت دهد در حیطه تحقیقاتی پیشرفت و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

صافی اضافه شدن رشته دکتری را نشان‌ از تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول روی حیطه‌های پیشرفته و مدرن در زمینه کامپیوتر و روانشناسی دانست و افزود: این تصمیم ضمن ارتقای کیفیت آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه می‌تواند نسبت به تعریف پروژه‌های کاربردی به دانشجویان و ارتقای سطح تحقیقات در این زمینه‌ها نیز کمک کند.

وی درباره ایجاد دکتری در دانشگاه آزاد دزفول گفت: با توجه به پیشرفت‌های سریع در حوزه هوش مصنوعی، اضافه کردن یک رشته دکتری تخصصی در این حوزه به دانشجویان کمک می‌کند تا با پیشرفت‌های این زمینه آشنا و حرکت کنند، به این ترتیب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر با تمرکز بر شبکه و رایانش نیز به دانشجویان فرصت می‌دهد تا در حیطه تحقیقات و پروژه‌های متنوعی که از تکنیک‌های شبکه استفاده می‌کنند به عمق آن‌ها بروند.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

🔴 مهندسی کامپیوتر نرم افزار

🔴 مهندسی کامپیوترمعماری سیستمهای کامپیوتری

🔴 مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی

🔴 مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول توضیح داد: اضافه کردن رشته دکتری روانشناسی نشان‌دهنده تمرکز دانشگاه روی زمینه‌های متعددی است که شامل تحقیقات در حوزه‌های مختلف از جمله رفتار انسانی، شناخت شناسی و فرآیند تصمیم‌گیری است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اضافه شدن این سه رشته تعداد رشته‌های دکتری تخصصی خود را به عدد ۱۲ می‌رساند.

دکتری زبان و ادبیات فارسی، دکتری مهندسی برق – قدرت، دکتری مهندسی عمران- سازه، دکتری مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی، دکتری مهندسی کامپیوتر – نرم افزار و الگوریتم، دکتری مهندسی کامپیوتر – معماری، دکتری مدیریت حاصل‌خیزی و زیست فناوری خاک، دکتری مدیریت منابع خاک، دکتری آگروتکنولوژی ۹ رشته دیگر دکتری در واحد دزفول است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استان خوزستان است که از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۶ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون ۹ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در حال تحصیل دارد.

نشانی: دزفول، کوی آزادگان، بلوار دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول
پست الکترونیکی: info@iaud.ac.ir
تلفن: 9 – 06142420601
دورنگار: 06142420890
صندوق پستی: ۳۱۳

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x