کد خبر: 67024

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/13

فراخوان پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز 1402

منابع آزمون دکتری

فراخوان پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز 1402

فراخوان پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز 1402

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه شیراز از میان دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی (به غیر از آنهایی که در زیر قید شده است)، پس از بررسی مدارک آموزشی- پژوهشی و انجام مصاحبه علمی، برای سال تحصیلی 1403-1402 تعدادی دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (P.hD) پذیرش مینماید.

بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، دانشجویان موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، غیر دولتی- غیر انتفاعی، علمی- کاربردی و فنی -حرفه ای و پردیس های خودگردان و آموزش های الکترونیک مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

اسامی پذیرفته شدگان دکتری استعداد درخشان دانشگاه شیراز 1402

شرایط عمومی

📢 دارا بودن صلاحیت عمومی جهت ادامه تحصیل
📢 نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

شرایط اختصاصی

داشتن همه شرایط بند های 1 تا 4 زیر الزامی است:
🛡️ 1 -داشتن میانگین کل 16 در دوره کارشناسی
🛡️ 2 -داشتن میانگین کل 17 در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه
تبصره1 :معدل بندهای 1 و 2 برای دانشگاه های سطح یک، با احتساب ضریب 1/05 محاسبه خواهد شد.
🛡️ 3 -از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهرماه سال پذیرش(مهرماه1402) در دوره دکتری، بیش از دو سال نگذشته باشد.
🛡️ 4-کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه طبق جداول پیوست(دانلود).

تبصره 2 : دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در نیم سال چهارم ( ورودی مهرماه 1400) منحصرا دانشگاه های سطح 1 با احراز شرایط بند های 1 و 2 از داشتن شرط مقاله معاف می باشند. این دانشجویان در نیم سال آخر به جز پایان نامه نباید درس دیگری داشته باشند. دانشجویان سال آخر در صورت قبول شدن در مصاحبه باید تا تاریخ 1402/06/31 فارغ التحصیل شوند، در غیر این صورت قبولی آن ها لغو خواهد شد.
تبصره 3 : دانشجویان سال ششم دکترای حرفه ای (عمومی) دامپزشکی در صورتی که تا پایان تابستان سال پنجم تمامی دروس خود را گذرانده باشند و تنها دروس کارورزی و پایان نامه آنان باقی مانده باشد، به شرط دارا بودن معدل بالای 17 (با رعایت مفاد تبصره 1 این فراخوان) میتوانند در این فراخوان شرکت کنند.
تبصره 4 : درمورد دانش آموختگان دکترای حرفه ای (عمومی) دامپزشکی، معدل بالای 17 (با رعایت مفاد تبصره 1 این فراخوان) بدون احتساب نمره های دروس کارورزی و پایان نامه ملاک عمل خواهد بود.

نکات مهم

🏆 1 -نحوه محاسبه امتیازات برای پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع دکتری براساس جداول 1 تا 3 می باشد.
🏆 2 -کسب حداقل 60 امتیاز از مجموع جداول 1 تا 3 برای قبولی همه داوطلبان الزامی است.
🏆 3 -حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجوی ممتاز 20 درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از طریق کنکور سراسری در هر کد رشته-گرایش می باشد.

لیست پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز 1402

چگونگی ثبت نام و مدارک مورد نیاز دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز

الف – ثبت نام به صورت اینترنتی است و داوطلبان می توانند برای ثبت نام از تاریخ 1402/02/06 تا 1402/02/26 به نشانی اینترنتی www.shirazu.ac.ir مراجعه کنند و ضمن ثبت نام، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایند. (توصیه می شود داوطلبان نسبت به انجام مراحل ثبت نام در نخستین روزهای مهلت ثبت نام اقدام نمایند تا با مشکل ازدحام و کندی یا قطع خطوط مواجه نگردند.)
ب – واریز مبلغ 2/000/000 ریال (دو میلیون ریال) به حساب اینترنتی مندرج در صفحه ثبت نام اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام. شناسه پرداخت کننده برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 2400080145179 می باشد.
توجه: این مبلغ به عنوان هزینه ثبت نام و بررسی مدارک بوده و در صورت انصراف یا عدم پذیرش غیر قابل استرداد می باشد. لذا به کلیه داوطلبان توصیه می گردد که قبل از واریز هزینه نسبت به مطالعه کامل شیوه نامه ثبت نام دقت لازم بعمل آورند.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در سامانه ثبت نام

1 -تکمیل فرم تکمیل شده مشخصات فردی به صورت تایپ شده و کامل و بارگذاری در محل مورد نظر (دانلود)
2 -تصویرصفحه اول شناسنامه
3 -تصویر کارت ملی
4 -عکس متقاضی
5 -گواهی پایان تحصیلات و ریزنمرات دوره کارشناسی که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد ، (به صورت غیر رسمی و پرینت صفحه ریزنمرات نیز پذیرفته می شود.)
6 -گواهی پایان تحصیلات و ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد (برای فارغ التحصیلان)
7 -صورتجلسه دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد با درج نمره و عنوان پایان نامه و نام اعضا کمیته دفاع (برای فارغ التحصیلان)

8 -گواهی اشتغال به تحصیل و ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد (برای دانشجویان نیم سال آخر)
9 -مقالات علمی – پژوهشی مرتبط با پایان نامه یا نامه پذیرش قطعی، (صفحه اول مقاله باید از مجله باشد و در بالای آن نام داوطلب، نام استاد راهنما و نام مجله علمی پژوهشی مورد تایید کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درج شده باشد.)
10 -سایر مدارک و سوابق پژوهشی معتبر در صوزت وجود (مثل گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران یا مراجع معتبر بین المللی(مقالات ارائه شده در کنفرانس، مقالات علمی – ترویجی گواهی های افتخارات علمی و آموزشی مثل رتبه برتر آزمون سراسری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، المپیادهای علمی دانشجویی، جشنواره های علمی ملی معتبرخوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا و غیره)
11 -مدرک قابل قبول زبان انگلیسی (در صورت وجود)

الزامی است کپی مدارک مورد نظر به ترتیب موارد بالا در پوشه ای قرار داده شده و در روز مصاحبه به کمیته مصاحبه کننده تحویل داده شود. توصیه می شود حتما روی جلد پوشه مشخصات زیر به صورت تایپ شده الصاق شود. همچنین به همراه داشتن اصل مدارک جهت تطبیق، در روز مصاحبه نیز الزامی می باشد.

“نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، کدملی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، شماره تماس ، آدرس الکترونیکی ، رشته مورد تقاضا ، قید عنوان ” متقاضی پذیرش ممتازین دکتری در سال 1402 ”

🔵 فراخوان پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D )  بدون آزمون برای سال تحصیلی 1402

🔵 مدارک مورد نیاز و چکونگی ثبت نام 

🔵 لیست رشته ها   (خواهشمند است قبل از ثبت نام حتما مجددا لیست رشته ها را مشاهده فرمایید.) رشته های شیمی به لیست رشته ها اضافه شد. 

🔵 فرم مشخصات فردی

🔵 لینک ثبت نام اینترنتی  ( شناسه پرداخت کننده برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 2400080145179 می باشد.)

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x