کد خبر: 57559

تاریخ بروزرسانی : 1400/02/18

دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه شهید بهشتی

منابع آزمون دکتری

دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه شهید بهشتی

دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه شهيد بهشتي بر اساس آیین‌نامه”پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌ تحصیلی دکتری” وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به شماره 67272/21 مورخ  93/4/08 و اصلاحیه آن به شماره 237200/21 مورخ 93/12/16 و دستورالعمل اجرایی دانشگاه مصوب 1399/12/17 از بين دانش‌آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسي‌ارشد برای دوره دکتری بدون آزمون سال تحصیلی 1401-1400 دانشجو مي‌پذيرد.دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه شهید بهشتی ، شرایط این دانشگاه به شرح زیر است:

۱) دانش‌آموختگان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های داخل کشور و مورد تایید وزرات علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند با رعایت شرایط و نکات ذیل در فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی شرکت نمایند.

۲) دانش‌آموختگان و دانشجویان کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، پیام نور، جامع علمی کاربردی و مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری، غیر حضوری و آموزش محور مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری این دانشگاه نمی‌باشند.

۳) دانش‌آموختگان و دانشجویان اتباع خارجی و فار‌غ التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور مجاز به استفاده از مفاد دستورالعمل اجرایی این دانشگاه برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون نیستند.

۴) بیش از ۲ سال از تاریخ دانش‌آموختگی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی نگذشته باشد.

۵) حداقل معدل قابل قبول مقطع کارشناسی رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی ۱۶ (با اعمال ضریب همترازی) و رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری ۱۶ (بدون اعمال ضریب همترازی) است.

۶) حداقل معدل قابل قبول مقطع کارشناسی ارشد ۱۷ است (بدون اعمال ضریب همترازی).

۷) داوطلبان باید حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شوند.

۸) داوطلبان با سنوات بیش از ۵ نیمسال در دوره کارشناسی ارشد، مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری این دانشگاه می‌باشند، اما نمره مربوطه را کسب نمی‌کنند.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

۹) کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه، مطابق جداول ۱ تا ۳ الزامی است. داوطلبان حائز حداقل ۶۰ امتیاز آموزشی، پژوهشی و مصاحبه به ترتیب امتیاز، اولویت بندی می‌شوند.

۱۰) مقالات موضوع ردیف ۱ جدول ۱ باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش قطعی چاپ و مرتبط با پایان‌نامه باشد. گواهی پذیرش چاپ قطعی و بدون قید و شرط باید مورد تأیید هیات تحریریه بوده و زمان چاپ آن بطور صریح با ذکر شماره و دوره چاپ، مشخص شده باشد.

مقالات موضوع این ماده که در زمان مصاحبه دارای گواهی پذیرش قطعی است، باید حداکثر تا یک سال پس از ورود به دوره دکتری به چاپ برسد، در غیر این صورت، پذیرش داوطلب لغو می‌گردد.

۱۱) کسب حداقل ۵ امتیاز از ردیف اول جدول ۱ «صورت‌جلسه بررسی توانایی‌های علمی متقاضیان ورود به دوره تحصیلی دکتری بدون آزمون» الزامی است.

۱۲) کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE (یا معادل آن در سایر آزمون‌های مورد قبول دانشگاه) مطابق جدول (۴) تا قبل از آزمون جامع دکتری الزامی است.

۱۳) حداکثر سن داوطلب ۳۰ سال است.

کلیه داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکتری این دانشگاه باید از تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ لغایت  1400/2/20  به آدرس https://golestan.sbu.ac.ir  مراجعه و سپس روی آیکن “متقاضی پذیرش دانش‌آموختگان ممتاز” کلیک نمایید.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x