کد خبر: 53880

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/24

آغاز ثبت‌نام داوطلبان دکتری بدون آزمون 98 دانشگاه تهران

منابع آزمون دکتری

دکتری بدون آزمون 98 دانشگاه تهران

آغاز ثبت‌نام داوطلبان دکتری بدون آزمون 98 دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) ، ثبت‌نام داوطلبان دکتری بدون آزمون 98 پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران ، با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس سوابق تحصیلی و مصاحبه صورت می‌گیرد.

با سلام و آرزوي موفقيت، ضمن تبریک قبولی شما در پرديس بين المللي ارس دانشگاه تهران عرصه علم و تحقيق اميد داریم به لطف خداوند متعال در مسیر پیشرو موفق و سرفراز باشيد. بدینوسیله به اطلاع پذيرفته شدگان مقطع دكتري تخصصي (Ph.D) مي رساند، فرآيند ثبت نام در پرديس بين المللي ارس دانشگاه تهران به دو صورت الكترونيكي (غیر حضوری) و حضوري مي باشد كه انجام هر دو نوع ثبت نام به ترتیب گفته شده الزامي است.
خواهشمند است قبل از مراجعه حضوري كليه مطالب زير و اطلاعيه های درج شده در سایت دانشگاه تهران به آدرس: https://aras.ut.ac.ir (مربوط به پذيرفته شدگان آزمون مقطع دكتري تخصصي سال “۱۳۹۸”) را به دقت مطالعه فرماييد.

الف- زمان بندی ثبت‌نام:
الف – ۱ ) ثبت نام الكترونيكي یا غیر حضوری (پيش از مراجعه حضوري):
– ثبت نام الکترونیکی (غیرحضوری) از روز یک شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۳ لغایت روز جمعه ۱۳۹۸/۰۶/۰۸ می باشد.
– انجام ثبت نام الكترونيكي از طريق سامانه جامع آموزش (به آدرس: http://reg.ut.ac.ir) الزامي است.
– راهنما و دستورالعمل ثبت نام الكترونيكي ضمن بارگذاری در سامانه مذکور، در سایت پردیس نیز بارگذاری شده است.

مطلب پیشنهادی :  نتایج اولیه آزمون اختصاصی دکتری 98 پردیس ارس دانشگاه تبریز

تذکر مهم: عدم انجام ثبت نام الکترونیکی در تاریخ های یاد شده به منزله انصراف تلقی شده و از نفرات ذخیره ثبت نام به عمل خواهد آمد.

نکته ۱: لازم است پذيرفته شدگان نهايي مدارك مورد نياز را از قبل اسكن کنند تا هنگام ثبت نام الكترونيكي، در سامانه جامع آموزش بارگذاري نمايند.
نكته ۲: پرداخت شهريه تحصیلی مصوب هیات امنا دانشگاه تهران در زمان ثبت نام الکترونیکی الزامی است و پرداخت به صورت الکترونیکی می باشد. عدم پرداخت شهریه مشخص شده به منزله انصراف تلقی شده و فرد واجد شرایط بعدی در صورت کسب حد نصاب لازم، جایگزین می‌شود.
ليست شهريه براي هر رشته به پيوست اطلاعیه در لینک مربوط به شیوه نامه ارائه شده است.

پرداخت شهريه براي كليه پذيرفته شدگان الزامي بوده و شهريه پرداخت شده به هيچ عنوان مسترد نمي‌شود.

نکته ۳: پس از ارسال مدارك الكترونيكي براي تاييد اطلاعات و مدارك ارسالي با كارشناسان مربوطه در پرديس بين المللي ارس تماس حاصل نمائید.
تلفن‌هاي تماس : اداره آموزش: ۰۴۱۴۲۰۲۴۸۲۵ الي ۰۴۱۴۲۰۲۴۸۲۷ داخلی ۳۰۸ و ۳۰۵ و ۳۰۱ و تلفن های دفتر تهران
الف – ۲ ) ثبت نام حضوري:
– زمان ثبت نام حضوري: بازه ثبت نام حضوری متعاقبا اعلام می شود.
– ثبت نام حضوری پذيرفته شدگان در محل پرديس بین المللی ارس (واقع در شهرستان جلفا) صورت مي پذيرد.

آدرس پرديس بين المللي ارس:
آذربایجان شرقی – منطقه آزاد ارس – شهرستان جلفا – بلوار امام خمینی – مجتمع پردیس های بین المللی ارس – پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران تلفن: ۰۴۱۴۲۰۲۴۸۲۵ الی ۰۴۱۴۲۰۲۴۸۲۷

ب ‍- مدارك‌ لازم‌ براي‌ ثبت‌نام‌:
– اصل‌ و يك برگ‌ تصوير مدرك‌ كارشناسي‌ ارشد و كارشناسي مورد تاييد “وزارت‌ علوم‌، تحقيقات‌ و فناوري” ‌، “وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي”‌ يا “شوراي ‌عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي”‌ كه‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ قيد شده‌ باشد‌.
– تبصره ۱) پذيرفته‌شدگاني‌ كه‌ به‌ دلايلي‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرك‌ كارشناسي ارشد يا كارشناسي نمي‌باشند، لازم‌ است‌ اصل‌ گواهي‌ تاييد شده‌ توسط دانشگاه‌ يا موسسه‌ آموزش‌ عالي‌ محل ‌اخذ مدرك كه نشان دهنده فراغت از تحصيل تا قبل از ۱۳۹۸/۰۶/۳۱، تعداد واحدهاي گذرانده شده و معدل باشد، را ارائه‌ نمايند.
– تبصره ۲) پذيرفته‌شدگاني‌ كه‌ داراي مدرك تحصيلي معادل مي‌باشند لازم است واجد شرايط مفاد « آيين‌نامه شركت دارندگان مدارك معادل و غيررسمي در آزمون‌هاي مقاطع بالاتر » مصوب جلسه ۸۴۵ مورخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات‌ و فناوري‌ (كه طي بخشنامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۸ توسط معاونت آموزشي وزارت متبوع به كليه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي ابلاغ شده است) باشند.
– اصل كارت پايان خدمت يا كارت معافيت دائم و يك نسخه كپي از آن يا مدركي‌ كه‌ وضعيت‌ نظام‌ وظيفه‌ را با توجه‌ به‌ بند « مقررات‌ وظيفه‌ عمومي»‌ (براي‌ برادران‌).
– ريز نمرات دوره كارشناسي ارشد و كارشناسي
ارائه تعهد محضری به همراه يك فقره سفته ۵۰۰ ميليون ريالي – كه روي سفته توسط دانشجو و پشت سفته دو مرتبه به امضا و اثر انگشت ضامن رسيده باشد. (معرفی ضامنی که کارمند بازنشسته باشد مورد قبول حسابداری نخواهد بود.)
نکته: ارائه کپی کارت ملی یا کپی شناسنامه ضامن الزامی است، همچنین برای ضامن کارمند ارائه فیش حقوقی و برای ضامن شغل آزاد ارائه کپی پروانه کسب الزامی است.
۵- مدارك زبان (در صورت داشتن)
– پذيرفته شدگان نهايي در مقطع دكتري تخصصی، در صورت نداشتن گواهي زبان عمومي، لازم است حداكثر تا قبل از آزمون جامع، حد نصاب قبولي نمره زبان عمومي را بر اساس مقررات دانشگاه تهران که در شیوه نامه پیوست اطلاعیه به طور کامل توضیح داده شده است احراز نمايند.
۶- براي آن دسته از معرفي شدگاني كه از امتياز مربي در اين آزمون استفاده نموده‌اند لازم است اصل گواهي مبني بر اينكه عضو هيات علمي رسمي قطعي و يا رسمي آزمايشي وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري بوده كه به تأييد بالاترين مقام مسئول نيز رسيده باشد و نیز تعهد پرداخت شهریه توسط دانشگاه مبدا، را ارائه نمایند. در صورت عدم ارائه این مدارک تا قبل از ثبت نام نهایی نیمسال ۹۹-۹۸، قبولی آنها باطل شده و از تحصیل آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.
۷- گواهي معتبر مبنی بر موافقت با استفاده از سهمیه و پرداخت شهریه تحصیلی، براي آن دسته از معرفي شدگاني كه از امتياز رزمندگان و ايثارگري در اين آزمون استفاده نموده‌اند. به منظور تعیین شهریه واریزی برای این دسته از پذیرفته شدگان، لازم است تا قبل از زمان ثبت نام غیرحضوری، گواهی دال بر تعهد پرداخت شهریه تحصیلی توسط بنیاد شهید محل تحصیل را به اداره آموزش تحویل نمایند.
۸- پرداخت شهریه به صورت علی الحساب برای نیمسال اول برابر ۱۲/۵ درصد مبلغ کل شهریه بوده و صرفا به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه جامع آموزش انجام می گیرد.

ج- مراحل ثبت نام حضوري دکتری بدون آزمون 98 دانشگاه تهران:

پذیرفته شدگان گرامی لازم است برای شروع ثبت نام حضوری “فرم تحویل مدارک و پذیرش” را از لینک موجود در سایت پردیس دریافت کرده و به ترتیب مراحل درج شده در فرم، به ادارات مربوطه مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند.
مرحله اول: مراجعه به امورمالی جهت تحويل سفته و فرم تعهد نامه محضری و دريافت مُهر تائید امور مالی
مرحله دوم: مراجعه به کارشناس پژوهشی به منظور مشخص نمودن وضعیت زبان عمومی. در صورت داشتن مدرک زبان ارائه اصل آن در روز ثبت نام الزامی است. در صورت نداشتن گواهی زبان عمومی دانشجو با امضای تعهد نامه مربوطه، متعهد می شود که حداکثر تا قبل از امتحان جامع، حد نصاب قبولی را بر اساس مقررات دانشگاه احراز نماید. فرم تعهد اخذ حد نصاب زبان عمومی، از سایت پردیس بین المللی ارس قابل دسترس می باشد.
مرحله سوم: مراجعه به کارشناس بایگانی به همراه تصویر مدرک کارشناسی ارشد برای درخواست تاییدیه تحصیلی از محل تحصیل دانشگاه قبلی
مرحله چهارم: مراجعه به واحد آموزش برای تحویل مدارك، پذیرش نهایی در سامانه، دریافت برنامه درسی و اطلاع از زمانبندی کلاسها
مرحله پنجم: مراجعه به دفتر رئیس اداره آموزش جهت انتخاب واحد و دریافت توضیحات لازم در خصوص فرآیند های آموزشی

د- تذكرات‌ مهم:

* حضور شخص پذيرفته شده جهت ثبت‌نام الزامي است و ثبت‌نام در تاريخ هاي اعلام شده و با ارائه مدارك كامل مندرج در اين اطلاعيه صورت مي‌پذيرد.
* از پذيرفته‌شدگاني‌كه‌ حداكثر تا تاريخ‌ ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ فارغ‌التحصيل‌ نشده باشند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و قبولي آنان كان‌‌لم‌يكن تلقي‌ خواهد شد.
* معدل‌ مدرك كارشناسي (ليسانس)‌ و كارشناسي‌ارشد (فوق‌ليسانس) پذيرفته‌ گان بايد با معدل‌هايي‌ كه‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام، شركت در آزمون و يا نهايتاً در مرحله مصاحبه اعلام‌ نموده‌، يكسان‌ باشد. بديهي است در غير اين صورت از ثبت‌نام آن دسته از داوطلباني كه داراي مغايرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرك تحصيلي كارشناسي و كارشناسي‌ارشد آنان كمتر از معدل اعلام شده به اين سازمان باشد) خودداري خواهد شد.
– در هرمرحله از ثبت نام و هنگام تحصيل، چنانچه مشخص گردد كه داوطلبي، حقايق را كتمان نموده يا واجد يكي از شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه سازمان سنجش آموزش كشور نبوده، قبولي وي باطل و طبق مقررات با وي رفتار خواهد شد.
– به اطلاع پذيرفته شدگان آزمون دكتري تخصصي «Ph.D» سال ۱۳۹۸مي‌رساند كه مطابق ضوابط پذيرفته‌شدگان نهايي آزمون دكتري سال ۱۳۹۸(دركليه دوره ها) حتي در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولي، مجاز به شركت و انتخاب رشته در آزمون دكتري تخصصي «Ph.D» سال ۱۳۹۹ نخواهند بود.
* ارائه حكم مرخصی سالانه يا موافقت كتبي بدون قيد و شرط سازمان متبوع براي كاركنان دولت الزامی است.

* محل تشكيل كلاسها در محل پردیس واقع در منطقه آزاد ارس (شهرستان جلفا) مي باشد و حضور در كلاس ها الزامي است.

* تحصيل در دوره دكتري بصورت تمام وقت است. لازم به گفتن است که نظر به اینکه پذیرش دانشجویان در این پردیس مطابق ضوابط نوبت روزانه (شهریه پرداز) محسوب می شود، علی‌رغم برگزاری کلاس‌ها در ترم جاری در روزهای پایانی هفته، پردیس بین المللی ارس الزامی در زمانبندی کلاس‌ها در آخر هفته نخواهد داشت.
– از آنجا كه تغيير گرايش و نقل انتقال پذيرفته شدگان دوره دكتري تخصصي ميسر نمي باشد، لذا در اين خصوص درخواست هاي داوطلبان قابل بررسي نخواهد بود.
– دانشجویان گرامی می توانند فرم تعهد نامه را از لینک فرم تعهد نامه فرم تعهد نامه دریافت نمایند. سپس همراه با یک فقره سفته پانصد میلیون ریالی ،جهت محضری نمودن فرم “تعهدنامه”به یکی از دفاتر اسناد رسمی (همراه با یک نفر ضامن )مراجعه نمایند.
* تحويل سفته و تعهد محضری با شرایط اعلام شده در روز ثبت نام حضوري الزامي مي باشد.

توجه: براي دريافت اطلاعات تكميلي جهت ثبت نام به دستور العملي كه از طرف دانشگاه ابلاغ شده است مراجعه و فرم های پیوست را با کلیک در این قسمت دریافت نمایید.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x