کد خبر: 74833

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/27

آغاز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته فیزیوتراپی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

منابع آزمون دکتری

دکتری رشته فیزیوتراپی

آغاز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته فیزیوتراپی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت از پذیرش دانشجوی مقطع دکتری «توانبخشی» یا «فیزیوتراپی» برای نخستین‌بار در کشور خبر داد و گفت: پیش از اینکه مقطع دکتری در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ایجاد شود، دانشجویان علاقمند به مقطع دکتری رشته فیزیوتراپی برای تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کردند؛ اما تربیت متخصصان در حوزه توانبخشی با توجه به افزایش سالمندی در کشور ضروری است.

شهریه های صد میلیونی داروسازی و دندانپزشکی پردیس علوم پزشکی تهران

وی ادامه داد: شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی درباره رشته فیزیوتراپی تصمیم گرفت و تصمیمات این شورا در سال گذشته به تصویب رسید. بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی، مقطع دکتری حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه با توجه به مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی، مقطع دکتری حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی در برخی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی دایر شده است، افزود: دانشگاه‌های محدودی پذیرای دانشجویان این رشته در مقطع دکتری هستند. امیدواریم که با تاسیس و ارتقاء این رشته بتوانیم در آینده‌ای نزدیک تعداد بیشتری از فراگیران در این رشته را تربیت کنیم که بتوانند نیازهای مردم در حوزه توانبخشی و فیزیوتراپی را برطرف کنند.
DPT مخفف Doctor of physical therapy می باشد و عبارتست از مقطع دکترای حرفه ای (دکترای بالینی ) فیزیوتراپی که به صورت پیوسته ارائه می شود و طول دوره آن حدود 6 سال می باشد . این مقطع تحصیلی که در سطح ورودی دانشگاه (entry – level) می باشد ، یک مدرک بالاتر از لیسانس (post baccaluareat)است که در جهت تربیت فیزیوتراپیست هایی که بتوانند به صورت بالینی ارائه خدمات فیزیوتراپی نمایند ، تدوین شده است.
اولین دانشگاه در دنیا که افتخار ارائه دکترای حرفه ای فیزیوتراپی را در سطح ورودی دارد ، دانشگاه کرایتون آمریکا می باشد که اولین گروه دانشجویان دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در سال 1996 میلادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند . پس از آن ، دانشگاه های دیگر ، از جمله دانشگاه های بلمونت و مینه سوتای آمریکا از این تجربه موفق دانشگاه کراتیون استفاده نموده و اقدام به تاسیس مقطع دکترای حرفه ای در رشتۀ فیزیوتراپی نمودند.

اعلام جزئیات مصاحبه تخصصی گروه علوم پزشکی

سرانجام در سال 2001 ، با وجود بعضی مشخصات بارز فیزیوتراپی در آمریکا ، مانند شناخته شدن به عنوان نوعی پزشک (practitioner) ، دسترسی مستقیم به بیمار(Direct Access) ، تخصص های فیزیوتراپی (MPT ) ، سیستم درمانی در آمریکا جهت ملاحظه فیزیوتراپیست ها در مراقبت های اولیه (Primary health care) تمامی فیزیوتراپیست ها را اجبار کرد که با گذراندن بعضی دروس ، حتی توسط آموزش از راه دور واژه دکتر (DR) را در اول اسم خود بگذراند . در همین راستا ، انجمن فیزیوتراپی آمریکا (APTA) نیز اعلام نمود که انتظار دارد در خلال 10 سال آینده ، اکثر دانشکده های فیزیوتراپی سطح ورودی دکترای حرفه ای فیزیوتراپی (DPT) را ارائه نمایند.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی

این جریان فراگیر ، پس از آن که اکثر دانشگاه های معتبر آمریکا را با خود همراه کرد ، به خارج از مرزهای این کشور نیز گسترش یافت.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاوه
میهمان
کاوه
14 آبان ، 1402

همه چی به جنم و جربزه خود فرد بستگی داره
تو نگاه کن مثلا یه لباس فروش اگر جنم داشته باشه و اهدافی که در ذهن داره و صد البته با کارش مشکل نداشته باشه میتونه اینقدر پیشرفت کنه که مثلا لباس فروش بیاد یه چندسالی خرج کردن اضافی رو کم کنه بعدا میتونه یه فروشگاه های زنجیره ای البسه در سرتاسر کشور راه بندازه که درآمدش از یه پزشک هم میزنه بالاتر(دیدم که میگم)
وقتی روانشناس ها میگن به اون حرفه ای که علاقه دارین برین به خاطر همین موضوعه که شما وقتی به حرفه ای که علاقه داشته باشی بری قطعا چون علاقه داری هم از کارت خوشت میاد و هم در حرفه ات پیشرفت میکنی .

کرباسچی
میهمان
کرباسچی
14 آبان ، 1402

خب. کار خیلی تمیزی هست. خودم الان تو یه کلینیک رفت و آمد دارم و میبینم… اکثرا خبری از از خون و اینجور چیزا نیست. شاید 1 در 1000 پیدا بشه

درآمد هم طبق جدیدترین اطلاعی که من دارم، 15متوسطش هست.

شریعت
میهمان
شریعت
14 آبان ، 1402

بعد لیسانس یا فوق لیسانس میتونی کلینیک بزنی شرایط کلینیک تو تهران و شهرای بزرگ اینه که باید دوسال سابقه کاری داشته باشی البته یسری معادلات خاص برای دادن مجوز دارن. کلینیک داشته باشی توجنوب شهر میتونی میمنیمم ۸ تا ۱۰ تومن ماهی داشته باشی خب هرچه منطقه بالاتری کار کنی این بیشتر میشه و تجهیزاتتم خب باید قوی تر باشه در کل اونجور که من فهمیدم بازه درامدش خیلی گستردس تو خودت کلینیک هم نداشته باشی بازه درامدت تو تهران از ۳ تومن تا ماهی ده تومنه …برا این میشه بدون کلینیک میشه حتی ماهی ده تومن در آوورد چون یه تعداد نسبتا زیادی از مریضا توان اینکه بیان کلینیک ندارن و تو میری ویزیت خصوصی که دوسال پیش تعرفش ساعتی 200 هزار تومن بود خب الان احتمالا بیشترم شده من با دانشجوهای همه دانشگاه های تهرانم حرف زدم همه راضی بودن.

Asgharzadeh
میهمان
Asgharzadeh
14 آبان ، 1402

خواهرو دامادمون فیزیوتراپیستن؛کلینیک مال خودشون نیست,مال یه فیزیوتراپیست دیگس که خودش رفته تهران یه کلینیک زده اینم داده به اینا خودشم یه درصدی برمیداره؛درآمدشون6ملیونه؛� �ه4ملیونیم از سالمندان؛بیمارستان،و ویزیت در منزل درمیارن که جمعا میشه10ملیون در ماه
کارشونم مثلا میبینی یه تصادفی میارن که پاش کلا پلاتین شده کاملا صافه و کار تو اینه که پاشو خم کنی!من اونجا بودم دوتا از این کیسا بود که طوری داد میزدن دلم میسوخت همه میترسیدن فکر میکردن اوناهم اونطوری میشنیا مثلا یه مریض زخم بستری ممکنه ببینی بالا بیاری! و و و…همشم اینطوری نیست البته
از لحاظ جایگاه اجتماعی هم همه سرخم میکنن دکتر دکتر میگن!
درآمدم گفتم
کلینیکم 50ملیون وام 4درصدی میدن اگه پروانه احداث کلینیک داشته باشی,و باهاش دستگاه و اینچیزا میخری
دکترای حرفه ای تو ایران نیست ولی میتونی بری خارج از کشور تحصیل کنی برگردی

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x