کد خبر: 63699

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/07

راه‌اندازی دکتری فلسفه دین در دانشگاه تربیت مدرس

منابع آزمون دکتری

راه‌اندازی دکتری فلسفه دین در دانشگاه تربیت مدرس

راه‌اندازی دکتری فلسفه دین در دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، راه اندازی دوره دکتری فلسفه دین در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس تصویب شد.

نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، در این نشست خسرو تاجبخش مدیر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس، در سخنانی نیاز به اندیشه ورزی عقلانی در حوزه آموزه های اعتقادی و تألیف و ترجمه و تحقیق در این حیطه و تقویت بنیان­ های الهیاتی و نقد رویکرد­های الحادی به مسائل فلسفه دین در جهان امروز، معرفی سنت فکری فلسفی–کلامی اسلامی مرتبط با فلسفه دین در عرصه بین­ الملل و بازسازی آموزه ­های عقلانی در سنت اسلامی در مباحث معاصر فلسفه دین و تربیت متخصصان در حوزه فلسفه دین و آشنا به مباحث فلسفه دین اسلام و مباحث روز فلسفه دین معاصر با تکیه بر تولید ادبیات مرتبط با آموزه ­های اسلامی در عرصه ملی و بین المللی را از دلایل توجیهی ایجاد این رشته عنوان کرد.

اعلام اسامی پذیرفته شدگان استعدادهای درخشان دکتری دانشگاه تربیت مدرس 1402

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره برنامه درسی رشته،‌ اعضای هیات علمی ثابت و مدعو،‌ سابقه رشته در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه ها،‌ جدول ترم بندی دروس ‌و طرح موضوع در کمیسیون برنامه ریزی جامع آموزشی و شورای آموزشی دانشگاه پرداخت.

در ادامه نشست سعیدی مهر به بیان توضیحاتی در خصوص اهمیت فلسفه دین در دنیای کنونی پرداخت و پس از بررسی موضوع از سوی اعضای شورای دانشگاه، راه اندازی دوره دکتری فلسفه دین با اکثریت آرا به تصویب رسید.

تغییر ساعت کاری دانشگاه از اول آبان ماه

بر اساس اعلام مدیریت اداری و پشتیبانی دانشگاه و طبق مصوبه مورخ1401/07/17 هیئت رئیسه دانشگاه ،ساعت شروع و پایان فعالیت های اعضای دانشگاه از روز یکشنبه  1401/08/01از ساعت 7:00 الی 15:00 خواهد بود.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

دکتر کردنائیج معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس مهارت برنامه ریزی را دیگر مهارت مورد نیاز دانشجویان عنوان کرد و گفت: تحقیقات نشان می دهد فقط 10 درصد مردم در زندگی خود به صورت هدفمند حرکت می کنند و مهارت طراحی و تدوین برنامه و حرکت هدفمند و با برنامه ریزی دقیق و بلند مدت سبب می شود در دنیای قرن 21 بتوانیم با تغییرات و ناپایداری ها جلو برویم و هیچ گاه عقب نیفتیم.
وی در ادامه افزود: مهارت یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بسیار مهم است و دانشجویان در دنیای ارتباطات برای نوشتن مقاله و حضور در عرصه های بین المللی نیازمند یادگیری زبان خارجی هستند.
معاون آموزشی دانشگاه یادگیری مهارت مدیریت مالی را به عنوان دیگر مهارت مورد نیاز در زندگی کنونی مورد تأکید قرار داد و گفت: لازمه مدیریت آینده این است که بتوانیم تحلیل های درست داشته باشیم و به موقع تصمیم گیری های مالی انجام دهیم و این امر جزء جدایی ناپذیر در زندگی کنونی است.
وی همچنین بر اهمیت خلاقیت و نوآوری و لزوم یادگیری و ایجاد مهارت خلاقیت در دانشجویان تاکید کرد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x