کد خبر: 54871

تاریخ بروزرسانی : 1398/09/27

موضوع پژوهشی رساله دکتری دانشگاه علوم قضایی

منابع آزمون دکتری

راهنمای عملی دفاع از رساله دکتری

موضوع پژوهشی رساله دکتری دانشگاه علوم قضایی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم قضایی از دستگاه‌های مختلف خواست که موضوع پژوهشی رساله دکتری دانشگاه علوم قضایی را به دانشگاه‌ها علوم قضایی اعلام کنند.

نیک فرجام معاون پژوهشی دانشگاه علوم قضایی ، در خصوص اقدامات معاونت پژوهشی دانشگاه علوم قضایی گفت: تاکنون بیش از 80 شماره از فصلنامه دیدگاه حقوقی چاپ و منتشر شده است که به طور مرتب این فصلنامه به مراجع مختلفی مانند دادسرا‌ها و دادگستری‌های سراسر کشور، نهاد‌های قوه قضاییه، دانشگاه‌ها، کتاب‌خانه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه ارسال شده است؛ همچنین حدود 30 عنوان کتاب هم تا به حال توسط انتشارات دانشگاه به چاپ رسیده که بعضی از آن به فروش رسیده و بعضی توزیع شده و برخی کتاب‌های دیگر در نوبت چاپ هستند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌های علمی متعدد در معاونت پژوهشی دانشگاه علوم قضایی، افزود: این نشست‌ها تاکنون با موضوعات مختلف حقوقی و قضایی برگزار شده و کتاب‌های متعددی هم با موضوعات حقوقی مورد نقد و بررسی صاحبنظران و اساتید دانشگاه قرار گرفته است.

به روز بودن منابع کتابخانه‌ای دانشگاه علوم قضایی

نیک فرجام با بیان اینکه منابع کتابخانه‌ای دانشگاه علوم قضایی به روز است، تاکید کرد: ما به طور مرتب کتاب‌ها و منابع جدید مورد نیاز مراجعین را خریداری کرده‌ایم و خدمات حقوقی در این حوزه به متقاضیان و مراجعان ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم قضایی با اشاره به آغاز هفته پژوهش و اقدامات صورت گرفته این معاونت در زمینه پژوهش، گفت: یکی از اقدامات ما برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه با حضور دو ناشر یعنی انتشارات قوه قضاییه و انتشارات جنگل است که با حدود 300 عنوان کتاب حقوقی اکنون در حال برگزاری است و با استقبال بسیار خوب دانشجویان و اساتید مواجه شده و تا پایان هفته جاری هم ادامه خواهد داشت(الگوی جهانی تحصیلات تکمیلی).

وی ادامه داد: همچنین انتخاب پژوهشگر برتر از دیگر فعالیت‌های پژوهشی این معاونت به شمار می‌رود که بر اساس آن از میان اعضای هیئت علمی و دانشجویان به ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری افرادی را انتخاب کردیم؛ این اقدام بر اساس فراخوان معاونت پژوهشی صورت گرفت تا اعضای هیئت علمی و دانشجویان آثار پژوهشی خودشان را اعم از کتاب و مقاله و سایر آثار پژوهشی دیگر به این معاونت ارسال کنند که بررسی لازم راجع به این آثار صورت گرفت و در نهایت دو نفر یکی از اعضای هیئت علمی و دیگری از دانشجویان مقطع دکتری به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند که این دو نفر را به همایشی که مربوط به هفته نکوداشت هفته پژوهش در قوه قضاییه است معرفی کردیم تا از این پژوهشگران تجلیل به عمل آید.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

نشست‌های حقوقی مستمر به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان دانشگاه علوم قضایی

معاون پژوهشی دانشگاه علوم قضایی ادامه داد: نشست‌های حقوقی با موضوعات مرتبط قوه قضاییه به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان این دانشگاه برگزار خواهد شد، زیرا این دانشجویان قضات آینده دستگاه قضایی هستند و لازم است در جریان این مسائل قرار گیرند تا زمانی که به منصب قضا منصوب شدند بتوانند به راحتی به وظیفه خود عمل کنند.

نیک فرجام یادآور شد: همچنین انجام تحقیقات و پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف قوه قضاییه هم در دستور کار قرار دارد که ما در نظر داریم نیاز‌های پژوهشی قوه قضاییه و دستگاه‌های ذی‌ربط را برطرف کنیم لذا از دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم که موضوع پژوهشی خود را که مناسب برای پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری است را به دانشگاه‌ها اعلام کنند تا این موضوعات را به عنوان موضوعات پایان‌نامه‌ای به دانشجویان پیشنهاد شود و بتواند نتیجه‌ای در پی داشته باشد و مشکلات این دستگاه‌ها هم حتی‌المقدور رفع شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم قضایی گفت: البته انجام این کار‌ها مستلزم تقویت حوزه پژوهش و توجه ویژه مسئولین به این حوزه است تا بتوانیم در این مسیر فعالیت‌های خود را انجام دهیم.

همکاری دانشگاه علوم قضایی با قوه قضاییه برای فعالیت‌های پژوهشی

نیک فرجام همکاری دانشگاه علوم قضایی با قوه قضاییه را از دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهشی دانست و تصریح کرد: طی این همکاری با قوه قضاییه، برگزاری نمایشگاه کتابی است که کتاب‌های انتشارات این دانشگاه را به نمایشگاه کتاب ارسال کردیم، این کتاب‌ها از اعضای هیئت علمی دانشگاه بود. همچنین فصلنامه‌ها، مجلات و تعدادی از پایان‌نامه و رساله‌های مرتبط با قوه قضاییه ارسال شده که امید است در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گیرد.

نیک فرجام درباره موضوع فصلنامه دیدگاه‌های حقوقی و فصلنامه رویه قضایی افزود: رویکرد معاونت پژوهشی در آینده تقویت بیشتر این فصلنامه‌ها و انتشار مقالاتی است که نتیجه آن مقالات بتواند مشکلی از مشکلات دستگاه قضایی را رفع کند(الزام ارائه نسخه کاغذی رساله‌های دکتری).

وی تاکید کرد: همچنین این معاونت در نظر دارد نشست‌های علمی و حقوقی با موضوعات مرتبط با مسائل روز به خصوص بحث‌های مربوط به مفاسد اقتصادی و علل و عوامل بروز این مفاسد، بررسی مقررات مربوطه به این جرایم، شناسایی خلا‌های قانونی و راهکار‌هایی برای پیشگیری از این مفاسد را به طور مستمر برگزار کند.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x