کد خبر: 53393

تاریخ بروزرسانی : 1398/04/24

رقابت سه نفر برای مقطع دکتری دانشگاه آزاد 98

منابع آزمون دکتری

دکتری دانشگاه آزاد 98

رقابت سه نفر برای مقطع دکتری دانشگاه آزاد 98

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، بر اساس آمار منتشر شده از امسال ، رقابت سه نفر برای مقطع دکتری دانشگاه آزاد 98 وجود دارد به عبارتی برای هر کرسی دانشگاه آزاد 3 نفر باهم رقابت میکنند.

از ۵۵ هزار و ۸۹ نفری که در دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کرده‌اند ۳۲ هزار و ۱۹۸ نفر برای مصاحبه دعوت شدند که براساس اعلام آمادگی داوطلبان ۳۰ هزار و ۵۰۰ مصاحبه انجام می‌شود. ظرفیت در نظر گرفته شده حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر است. آمارها نشان می‌دهد که برای هر کرسی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی سه نفر رقابت می‌کنند. این رقابت در مصاحبه‌ها کاملاً مشهود است و تصاحب آن برای داوطلبان اهمیت زیادی دارد(فیلم مشاوره 3 دقیقه ای مصاحبه دکتری).

برای هر گروه مصاحبه ۵ عضو هیئت‌علمی در نظر گرفته شده است که حداقل سه نفر از آن‌ها باید در زمان مصاحبه حضور داشته باشند. داوطلبانی که زودتر به اتاق‌های مصاحبه می‌روند با اینکه اساتید از آن‌ها خواسته‌اند که چیزی به دوستانشان نگویند نکته‌هایی را با هم‌دوره‌ای‌های خود در میان می‌گذارند. خوشبختانه این روزها آن‌قدر تکنولوژی پیشرفت کرده که داوطلبان با مدد از اینترنت و گوشی همراه آخرین مرورهای خود را انجام می‌دهند. البته بسیاری بعد از مصاحبه اذعان داشتند که از چیزهایی سؤال مطرح می‌شد که خیلی فکرش را نمی‌کردند(صفحه اینستاگرام پایگاه دکتری).

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

مصاحبه‌های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ مردادماه ادامه دارد و در دو هفته آینده حدود ۲۰ هزار نفر دیگر برای مصاحبه در واحد علوم و تحقیقات حاضر می‌شوند. مصاحبه‌ها هر روز در چهار بخش با حضور ۵۰۰ نفر برگزار می‌شود و نمرات داوطلبان همان روز در فرم‌های ثبت‌نمره مهروموم‌شده، وارد می‌شود.

همان‌طور که قبلاً گفته شد مصاحبه دوره دکتری به‌صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود و این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی برای جلوگیری از سفرهای متعدد داوطلبان بوده است. داوطلبان شهرستانی هم که به تهران می‌آیند می‌توانند در صورت نیاز از امکانات اقامتی هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند(توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری).

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x