کد خبر: 54791

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/29

روش های اخذ اقامت مجارستان

منابع آزمون دکتری

برای اخذ اقامت مجارستان می توان از طریق روش های گوناگونی اقدام کرد که هر کدام بنا بر شرایط خاص خود دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فردی می باشند. لازم به ذکر است که در این مقاله انواع روش های مهاجرت به مجارستان را بررسی کرده ایم، به گونه ای که با مطالعه ی آن اطلاعات مفیدی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. بنابراین اگر خواستار اخذ اقامتی آگاهانه در این کشور هستید، بهتر است به خواندن ادامه ی این متن بپردازید.

روش های اخذ اقامت مجارستان

چه مواردی موجب جذابیت زندگی در مجارستان شده است؟

امروزه مهاجرت به این کشور در میان دیگر گزینه های مهاجرتی به کشور های خارجی از توجه ویژه و خاص جامعه برخوردار می باشد، به طوری که طبق آمار به دست آمده تعداد قابل توجهی از مهاجران کشور را مهاجران این کشور تشکیل داده است.
جذابیت های زندگی در این کشور باعث شده تا سالانه افراد بسیار زیادی مشتاق اخذ اقامت این کشور شوند. از جمله مواردی که جزء جذابیت های زندگی در این کشور می باشند، عبارت هستند از:
• زندگی در کشور مجارستان نیازمند هزینه های به مراتب نازل تری در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی می باشد. برای مثال هزینه های پرداختی برای مواردی چون املاک، حمل و نقل عمومی، انواع خدمات عمومی، تحصیل، انواع کلینیک ها و درمانگاه های خصوصی بسیار مطلوب تر می باشند.
• با اخذ اقامت مجارستان افراد می توانند به راحتی پاسپورت انواع کشور های حوزه شنگن را دریافت کرده و به راحتی سفر به آن ها کنند.
• مالیات دریافتی دولت مجارستان بسیار مناسب و نازل می باشد.
• دارای بهترین و معتبر ترین مراکز علمی دانشگاهی و انواع مدارس دو زبانه است.
• و موارد بسیار زیاد دیگر.

روش های اخذ اقامت مجارستان

روش های مختلف اخذ اقامت و مهاجرت به مجارستان

متقاضیان مهاجرت به این کشور لازم است بدانند که می توانند از طریق گوناگونی اقدام کنند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد:
• اخذ اقامت مجارستان از طریق تحصیل: این روش را می توان رایج ترین روش مهاجرت به مجارستان نام برد. کشور مجارستان از آن جایی که دارای دانشگاه های معتبری چون دانشگاه دبرسن، دانشگاه بیچز، دانشگاه آندراسی و … می باشد، بستر بسیار مناسبی برای فراگیری علم و دانش در بهترین درجات لیسانس، فوق لیسانس و دکتری فراهم کرده است. لازم است بگوییم دانشجویانی که موفق به گرفتن اقامت تحصیلی مجارستان می شوند، می توانند در طول هفته علاوه بر تحصیل ۲۰ ساعت کار کرده و به کسب درآمد بپردازند.
• اخذ اقامت توریستی مجارستان: روشن است که متقاضیان اخذ این اقامت نیازمند اقامتی موقت هستند که خود دارای شرایط ویژه ای می باشد. از جمله شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت توریستی مجارستان عبارت می باشند از پرداخت هزینه ویزا، تکمیل فرم درخواست ویزا، پاسپورت با اعتبار حداقل ۹۰ روز، عکس پاسپورتی، نامه اشتغال به کار، رسید بلیط رفت و برگشت، رسید تمکن مالی، رسید محل اسکان و رسید بیمه ی مخصوص سفر.
• مهاجرت به مجارستان از طریق کار: یکی دیگر از روش های اخذ اقامت مجارستان پیدا کردن یک کار مناسب در این کشور است. برای یافتن کار بایستی افراد در ابتدا به یکی از دو زبان مجاری و یا انگلیسی در حد عمومی مسلط بوده و دارای مدرک معتبری به جهت یافتن کاری مناسب باشند. سپس لازم است تا آگهی های بین المللی مربوط به استخدامِ کشور مجارستان توسط متقاضیان بررسی شود تا در صورت مشاهده آگهی مناسب که واجد شرایط آن هستند، درخواست داده شود. پس از بررسی درخواست طی زمان معلوم، از طرف مرجع آگهی به فرد متقاضی قبول شدن و یا رد شدن او اعلام می شود.
مجارستان در حال حاضر بیشتر خواهان جذب نیرویی است که در حوزه هایی چون مدیریت سئو، مدیریت امور مالی، مدیریت فروش، کارشناس IT، کارشناس توسعه ی بازار، کارشناس مدیریت منابع و … تخصص داشته باشند.

• اخذ اقامت مجارستان به روش ثبت شرکت و یا کارآفرینی: ثبت شرکت جزء روش هایی برای اخذ اقامت مجارستان است که نیازمند سرمایه به نسبت کمتری می باشد. افرادی که بتوانند اقامت خود را از طریق ثبت شرکت اخذ نمایند، می توانند اقامت خانواده ی خود را نیز بگیرند. ثبت شرکت در این کشور دارای مفادی چون داشتن یک مدیر حقیقی و یا حقوقی، داشتن سهامدار با هر ملیتی، داشتن سهامدار به هر تعداد و غیره می باشد که اقامت ارائه شده از طریق آن پس از گذشت پنج سال به اقامت دائم تبدیل می گردد.
• اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در بورس و سهام: متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری در سامانه ی بورس و سهامی که به طور کامل از طرف دولت مجارستان تایید شده است، نه تنها بعد از ۵ سال اقامت دائمی خود را دریافت کنند، بلکه سود قابل توجهی نیز کسب نمایند.
• اخذ ویزای پزشکی مجارستان: بیمارانی که می خواهند برای درمان به این کشور بروند باید ویزای پزشکی مجارستان را دریافت نمایند. برای اخذ این ویزا ارائه مدارکی مثل مدارک درمانی و مدارک اثبات کننده به جهت پرداخت هزینه های درمان، امری واجب و ضروری است. مدت زمان ویزای پزشکی این کشور ۳۰ روز می باشد که در صورت نیاز امکان افزایش دارد.
دو رشته پرطرفدار در کشور مجارستان تحصیل دندانپزشکی مجارستان و تحصیل پزشکی در مجارستان است. تعداد محدودی موسسه مجاز اعزام دانشجو در کشور وجود دارند که برند Go2TR توانسته است با نزدیک به نیم میلیون دنبال کننده یکی از اصلی ترین موسسات اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور باشد.

رشته های دکتری پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x