کد خبر: 62768

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/02

اعلام تاریخ و نحوه برگزاری آزمون زبان انگلیسی تولیمو Tolimo

منابع آزمون دکتری

 

اعلام تاریخ و نحوه برگزاری آزمون زبان انگلیسی تولیمو Tolimo

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دوره های ۱۹۰ الی ۲۰۱ آزمون زبان انگلیسی تولیمو، به روش الکترونیکی، مطابق جدول ذیل برگزار خواهد شد. آن دسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، میتوانند در زمان مقرر که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام میگردد، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

اعلام تاریخ و نحوه برگزاری آزمون زبان انگلیسی تولیمو Tolimo

یادآوری ۱: داوطلبان لازم است منحصراً به مرکزی که در زمان ثبت نام آن را انتخاب نموده اند، مراجعه نمایند و در سایر مراکز از آن‌ها آزمون به عمل نخواهد آمد. (اسامی مراکز در سامانه ثبت نام اعلام شده است).

یادآوری ۲: داوطلبان برای شرکت در جلسه ☣️ آزمون زبان انگلیسی تولیمو Tolimo ☣️ میبایست ساعت۷:۳۰ صبح روز آزمون، به مرکز برگزاری که در زمان ثبت نام انتخاب نموده اند مراجعه نمایند. شروع فرآیند آزمون در ساعت ۸:۰۰ صبح روز برگزاری خواهد بود و داوطلبان میبایست نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون در محل حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند. عدم حضور به موقع تا فرآیند آزمون و تأخیر بیش از ۱۵دقیقه منجر به لغو آزمون داوطلب خواهد شد.

راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون TOLIMO iBT

🔴 بخش‌ها، تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی به آن‌ها:

💌 – بخش‌های تستی: شامل ۱۰۵ سؤال می‎باشد و داوطلبان باید جمعاً در مدت ۸۰ دقیقه به سؤالات پاسخ دهند.

بخش اول: ساختار و بیان نوشتاری (Structure and Written Expression):

💌 تعداد سؤالات: ۳۵ سوال (۱۵ سؤال تکمیل جمله و ۲۰ سؤال شناسایی خطا) – مدت پاسخگویی ۲۲ دقیقه

بخش دوم: درک مطلب شفاهی – شنیداری (Listening Comprehension):

💌 تعداد سؤالات: ۳۵ سوال – مدت پاسخگویی ۱۸ دقیقه

💌 قسمت A (۲۰ گفتگوی کوتاه): ۲۰ سؤال

💌 قسمت B (۲ گفتگوی طولانی): ۸ سؤال

💌 قسمت C (۳ سخنرانی): ۷ سؤال

💌 سؤالات بخش شنیداری (درک مطلب شفاهی) به صورت مستقل برای هر داوطلب از طریق هدست پخش خواهد شد و داوطلبان باید با توجه به متن سؤال که از هدست پخش میشود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه ای که در رابطه با سؤال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) است، اقدام نمایند. داوطلبان باید توجه داشته باشند، متن سؤالات شنیداری فقط یکبار پخش میشود و قابل تکرار نیست، لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند، تا ضرری متوجه آنان نشود.

بخش سوم: خواندن و درک مطلب (Reading Comprehension):

💌 تعداد سؤالات ۳۵ سوال، مدت پاسخگویی ۴۰ دقیقه

بخش تشریحی: نوشتاری (Writing)

💌 شامل یک سؤال می‎باشد که داوطلبان باید در مدت ۳۰دقیقه از طریق رایانه (کامپیوتر) به سؤال مربوط پاسخ دهند.

💌 داوطلبان در این قسمت میبایست از مهارت تایپ جملات با کیبورد برخوردار باشند.

راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون TOLIMO iBT

🔴 شرایط و مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون تولیمو

☣️ از آنجائیکه آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق رایانه برگزار میگردد، برای داوطلبان کارت ورود به جلسه آزمون پیش بینی نشده است و نیازی به ارائه کارت شرکت در جلسه آزمون در این روش نمی‌باشد. داوطلبان میبایست با کارت شناسایی معتبر شامل کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکسدار جدید یا گذرنامه به حوزه امتحانی ذیربط مراجعه نمایند.

📚 آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo) شامل دو مرحله تستی و تشریحی است، که داوطلبان باید توسط رایانه (کامپیوتر) پاسخ سؤالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سؤال تشریحی را، تایپ و ثبت نمایند.

🔴 چگونه از تاریخ آزمون ها و زمان ثبت نام آزمون ها مطلع شوم؟  

💢 تاریخ آزمون های آزمون تولیمو بصورت فصلی (3ماهه) پس از هماهنگی با مراکز همکاری کننده، از طریق اطلاعیه رسمی در سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) و رسانه ها منتشر می شود. ولی برای اطلاع از زمان باز شدن ثبت نام هر آزمون/مرکز بایستی براساس توضیحات زیر به جدول زمانی آزمون ها (قابل دسترسی از منوی سایت tolimo.sanjesh.org) مراجعه نمایید:

💢 – فهرست آزمون ها به تفکیک هر حوزه از یک ماه قبل از آزمون در «جدول زمانی آزمون ها»، اطلاع رسانی می شود. لذا جهت ثبت نام در آزمون هر ماه لازم است در روزهای ابتدایی ماه قبل، جدول زمانی آزمون ها را بررسی نموده و تاریخ و زمان دقیق باز شدن آزمون مورد نظر مشاهده نمایید؛ سپس جهت ثبت نام در تاریخ و زمان اشاره شده از لینک «ثبت نام در آزمون»، در پروفایل خود اقدام نمایید. (برای ثبت نام داشتن پروفایل با اطلاعات شخصی و آزمونی صحیح از داوطلب که فایل عکس پرسنلی داوطلب به درستی بارگذاری شده باشد، الزامی است)

💢 – تغییر تاریخ یا تغییر حوزه: لازم به ذکر است داوطلبانی که در یک آزمون ثبت نام قطعی کرده اند می توانند 15 دقیقه زودتر از تاریخ و زمان مندرج در جدول زمانی، از پروفایل خود، لینک «آزمون های من» نسبت به تغییر تاریخ یا تغییر حوزه اقدام نمایند. امکان تغییر آزمون تا 5 روز قبل از روز آزمون و به آزمون ها و حوزه هایی امکانپذیر است که دارای ظرفیت خالی بوده و زمان ثبت نام آن آغاز شده باشد.

💢 – همچنین در آخرین روز فرصت ثبت نام یا ویرایش هر آزمون (5 روز قبل از روز آزمون) بواسطه بروزرسانی سفارش داوطلبان ممکن است تعدادی محدود ظرفیت باز شود که حداقل از 2 روز قبل در جدول زمانی اطلاع رسانی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

💯 – جهت کسب اطلاع و آگاهی از شرایط و ضوابط حتما «شرایط استفاده از خدمات» و «سیاست حفظ حریم شخصی» را مطالعه نمایید.

🔴 چگونه شناسه یکتای کارنامه را بدست آورم؟

پس از اینکه داوطلب در آزمون شرکت نماید و کارنامه برای وی صادر شود، یک شناسه یکتای 16 رقمی در صفحه آزمون های من نمایش داده می شود و داوطلب با کد مذکور می تواند کارنامه را مشاهده نماید.
لازم به ذکر است برای بررسی اصالت کارنامه (کارنامه های معتبر یا منقضی شده) می توانید شناسه یکتای کارنامه را در اختیار ارگان متقاضی استعلام (آموزش دانشگاه و …) قرار دهید.کارنامه از لینک زیر قابل مشاهده است:
http://tolimo.sanjesh.org/testreport

🔴 نکات ضروری جهت حضور داوطلب در آزمون  

1-همراه داشتن ماسک ساده سه لایه (بدون فیلتر) برای همه متقاضیان، الزامی است. مراکز آزمون موظف هستند از ورود متقاضیان بدون ماسک ساده سه لایه به سالن آزمون جلوگیری نمایند.

2- متقاضیان می­بایست حداقل دو کارت شناسایی معتبر و دارای تاریخ اعتبار شامل: (اصل کارت ملی هوشمند، اصل شناسنامه عکس­دار جدید، اصل گذرنامه، اصل گواهینامه رانندگی، کارت دانشجویی و اصل کارت پایان خدمت(ویژه آقایان)) را همراه داشته باشند.

3- برای شرکت در آزمون نیاز به کارت ورود به جلسه نیست و صرفا مدرک شناسایی فوق الذکر که امکان احراز هویت فراهم کند کافی است

4-متقاضیان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی شامل: نوشت افزار (خودکار، خودنویس، اتود، روانویس و …)، کیف یا ساک دستی با اندازه نامتعارف، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه، هندزفری، ساعت یا دستبند، انگشتر هوشمند، پیجر و …اکیداً خودداری نمایندلازم به ذکر است ممکن است محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه های امتحانی پیش بینی نشده باشد، لذا حوزه های امتحانی مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل ندارند؛ می توانید قبل از ثبت نام شرایط مرکز را بررسی نمایید.

5- صحبت کردن با سایر متقاضیان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم التحریر، نت (یادداشت)، . . . در جلسه آزمون زبان انگلیسی تولیمو Tolimo به عنوان تقلب و تخلف محسوب می شود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری رفتار خواهد شد.

6-همراه داشتن هرگونه وسایل غیرمجاز شامل دستگاه­های ارتباط الکترونیکی، تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و یا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می­شود.

7- در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون، لازم است متقاضیان، حداکثر تا یک روز بعد از آزمون، از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org  با این سازمان مکاتبه و درخواست خود را ثبت نمایند. بدیهی است درخواست­های واصله بعد از مهلت مقرر، قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود. لازم است از مراجعه حضوری به سازمان، خودداری گردد.

🔴 مدارک و وسایل مجاز همراه داوطلب در روز آزمون چه می باشد؟  

🔵 داوطلبان در روز آزمون بایستی حداقل دو کارت شناسایی معتبر و دارای تاریخ اعتبار شامل: (اصل کارت ملی هوشمند، اصل شناسنامه عکس­دار جدید، اصل گذرنامه، اصل گواهینامه رانندگی، کارت دانشجویی و اصل کارت پایان خدمت(ویژه آقایان)) جهت احراز هویت و نوشت افزار(صرفا مداد) جهت نت برداری ﻫﻤﺮاه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

🔵 همراه داشتن وﺳﺎﻳﻞ اﺿﺎﻓﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﻴﻒ، ﻛﻮﻟﻪﭘﺸﺘﻲ ﻳﺎ ﺳﺎک، ﻛﺘﺎب، ﺟﺰوه، ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺣﺴﺎب، ﺗﺒﻠﺖ، ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه، ﭘﻴﺠﺮ، ﺑﻲﺳﻴﻢ، ﻳﺎدداﺷـﺖ و ﻏﻴﺮه … در اتاق آزمون غیرمجاز می باشد و فردی که اینگونه وسایل در اتاق آزمون همراه داشته باشد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺘﺨﻠﻒ ﺗﻠﻘﻲ و ﺑﺮاﺑﺮ ﻗﺎﻧﻮن رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ ﺗﺨﻠﻔﺎت و ﺟﺮاﻳﻢ در آزﻣﻮنﻫﺎی ﺳﺮاﺳﺮی ﺑﺎ وی رﻓﺘﺎر ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. با توجه به اینکه ممکن است برخی از مراکز محلی برای نگهداری اقلام شخصی خارج از اتاق آزمون تعبیه نکرده باشند، حتما قبل از ثبت نام شرایط مرکز را بررسی نمایید و ترجیحا وسایل غیرضروری همراه نداشته باشید

برای ورود به جلسه آزمون نیازی به کارت ورود به جلسه نیست و صرفا با کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در آزمون پذیرش خواهید شد.

🔴 چگونه شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام را بدست آورم؟ 

🔵 پس از اتمام فرایند ثبت نام آزمون زبان انگلیسی تولیمو Tolimo و پرداخت موفق وجه، عنوان دوره، تاریخ آزمون و شهر آزمون در بخش «آزمون های من» قابل مشاهده است.
در صورتی که در لیست آزمون ها، در صفحه آزمون های من، مقابل آزمون عبارت «تایید» نمایش داده شود، ثبت نام در آزمون قطعی است.شماره پرونده در آزمون از 2 روز قبل از روز آزمون در صفحه آزمون های من و مقابل آزمون مربوطه نمایش داده می شود.
🔵 برای ورود به جلسه آزمون نیازی به کارت ورود به جلسه نیست و صرفا با مدرک شناسایی معتبر (تاریخ اعتبار درج شده سپری نشده باشد و عکس روی کارت نیز در 5 سال اخیر گرفته شده باشد) احراز هویت خواهید شد.
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x