کد خبر: 36948

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری 98

منابع آزمون دکتری

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری 98

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری 98

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ از چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و موسسات  آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس های خودگردان دانشگاه ها امروز جمعه سوم اسفند در ۷ گروه و ۲۴۵ کدرشته امتحانی، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98

 

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری ۹۸ می‌توانند از روز شنبه ۳۱ فروردین ۹۸ تا روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۸ نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل از رشته امتحانی مربوط به خود اقدام کنند و به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی آن را ثبت کنند.

تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به ثبت نام کنندگان این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب، تعداد ۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر کارت دریافت نکردند و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ را دریافت کردند. از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ مجاز به انتخاب رشته شده اند. از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه دکتری 98 در 27 فروردین ماه خبر داد.

 

انتخاب رشته دکتری 98

 

پس از اعلام نتایج ، دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 که حاوی رشته محل ها و ظرفیت پذیرش دکتری در هر رشته است، از سوی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

انتخاب رشته دکتری 98 برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۸ انجام می‌شود.

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با توجه به نتایج درج شده در کارنامه آنان، به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 نسبت به انتخاب 50 کدرشته محل اقدام نمایند.

انتخاب رشته داوطلبان زمانی مورد تایید بود که داوطلب کد ۱۵ رقمی را دریافت می‌کرد.

معمولاً پس از اتمام مهلت قانونی انتخاب رشته دکتری، فرصت مجددی نیز برای انتخاب رشته با تمدید انتخاب رشته دکتری در نظر گرفته می‌شود که سال گذشته نیز این مهلت در نظر گرفته شد.

 

 

جهت اطلاع از آمار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری 98 کلیک کنید

 

www.phdphd.org

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x