کد خبر: 37193

تاریخ بروزرسانی : 1398/06/20

سهمیه رزمندگان و ایثارگران دکتری 98 دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

سهمیه رزمندگان و ایثارگران دکتری 98 دانشگاه آزاد

سهمیه رزمندگان و ایثارگران دکتری 98 دانشگاه آزاد

براساس قانون ایجاد تسهیلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مصوب 1368/2/18  هیأت محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 1371/9/11 مجلس محترم شوراي و همچنین با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد مشمول بندهاي « الف» و «ب » متقاضی استفاده از سهمیه ها و تسهیلات مندرج در صفحات 4 و 5 دفترچه راهنماي ثبت نام (دفترچه شماره 1 سازمان سنجش آموزش کشور)، در هر یک از کد رشته/محل ها 25 درصد ظرفیت به رزمندگان و ایثارگران اختصاص می یابد که حدنصاب نمره علمی لازم براي رزمندگان 80 درصد و ایثارگران 70 درصد نمره در هر یک از مراحل آزمون ، براي آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد می باشد(نحوه نقل‌ و انتقال دکتری 98 دانشگاه آزاد اسلامی (دانشجویان شاهد و ایثارگر)).

براساس قانون سهمیه رزمندگان ، بیست و پنج درصد ظرفیت هر کدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت) و پنج درصد ظرفیت هر کدرشته محل به «جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت)

مطلب پیشنهادی :  پذیرش 26 هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها

نکته مهم : طبق تبصره بند الف ماده نود در صورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

 

راهنمای انتخاب رشته اینترنتی دانشگاه آزاد دکتری 98

 

www.phdphd.org

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهمیه
میهمان
سهمیه
7 اردیبهشت ، 1398

سلام
روزتون بخیر
ببخشید یک سوال مثلا در یک دانشگاه سه گرایش میگیرن با ظرفیت جمعا پنج نفر، سهمیه چجور اثر میگذاره؟

نفت مهندسی 98
میهمان
نفت مهندسی 98
7 اردیبهشت ، 1398

سلام میگن حد نصاب و تراز دعوت به مصاحبه آزاد علوم تحقیقات ۱۳۳۰ هس منم حد نمره کل ام 63 سهمیه 25 ایثارگران دارم

من کنکور دکترای مهندسی نفت دادم امسال حقیقتا بخاطر مشغله کاری و….نتونستم بخونم . دانشگاه دولتیم مدنظرم نیست میخوام دانشگاه آزاد برم بخونم . سهمیه 25 درصد ایثارگران دارم .دعوت به مصاحبه میشم دانشگاه ازاد علوم تحقیقات تهران
لطفا راهنماییم بکنید

نورا
میهمان
نورا
7 اردیبهشت ، 1398

با سلام و سپاس بابت همراهى شما

سوالى داشتم مبنى بر اينكه،چنانچه در انتخاب رشته محل هاى روزانه انتخابهايى كنيم و دعوت به مصاحبه هم بشويم ولى براى مصاحبه اقدام نكنيم و حاضر نشويم آيا مانعى براى شركت در سال بعد خواهيم داشت؟

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x