کد خبر: 37165

تاریخ بروزرسانی : 1398/03/11

شرایط ثبت نام در دوره دکتري بدون آزمون 98 دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

شرایط ثبت نام در دوره دکتري بدون آزمون 98 دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام در دوره دکتري بدون آزمون 98 دانشگاه آزاد

براساس بخشنامه شماره 70/19171 مورخ 94/03/26 موضوع آئین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهاي برتر و فارغ التحصیلان ممتاز براي ورود به دوره هاي تحصیلی بالاتر در دانشگاه آزاد اسلامی :

1- کلیه حائزین شرایط شرایط ثبت نام در دوره دکتري بدون آزمون 98 دانشگاه آزاد درخواست کننده دوره دکتري تخصصی شامل استعدادهاي برتر و فارغ التحصیلان ممتاز براساس حداقل معدل 17 براي رشته هاي دامپزشکی، 18.5 براي رشته هاي علوم انسانی، 17.5 براي سایر رشته ها با رعایت سایر شرایط مندرج در شیوه نامه اجرایی براساس معدل و رتبه بندي و متناسب با ظرفیت براي هر یک از رشته/محلهاي انتخابی گزینش و براي مصاحبه علمی به گروه هاي تخصصی مربوط معرفی میشوند. امتیاز نهایی هر داوطلب براساس شاخصهاي پژوهشی – آموزشی و مصاحبه منطبق بر شیوهنامه اجرایی محاسبه و به عنوان شاخص براي گزینش نهایی داوطلبان ملاك عمل قرار میگیرد.

2- دارا بودن حداقل نمره پایان نامه 18.5 جهت کلیه رشته ها.

تبصره : درخصوص دانش آموختگانی که ارزیابی پایان نامه آنها به صورت توصیفی بوده است تنها دانش آموختگانی که ارزیابی شده است مجاز به « عالی » پایان نامه آنها با درجه ثبت نام در دوره بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) خواهند بود.

3- متجانس و همنام بودن رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با رشته انتخابی در مقطع دکتري تخصصی.
4- متقاضیان میبایست دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته را حداکثر تا 6 نیمسال به پایان رسانده باشند.

تبصره : دوره تابستان و مرخصی/مرخصی هاي بدون احتساب در سنوات جزء نیمسال /نیمسال هاي تحصیلی محسوب نمیشود.

5- دانشجویانی که داراي دروس معادل سازي شده باشند، شامل پذیرش بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) نمیشوند.

6- داوطلبان دوره دکتری بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) در صورت کسب شرایط دعوت به مصاحبه لازم است نسخهاي از فایل مقالات و تولیدات علمی چاپ شده در یا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر ISI مجلات خود را با فرمت اعلام ISC فارسی زبان داخلی یا خارجی یا شده در زمان مصاحبه به گروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند.

تذکر مهم 1 : جهت پذیرش در دوره بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) براي مربیان رسمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی، سهمیه جداگانهاي وجود ندارد و کلیه داوطلبان در پذیرش از شرایط یکسان برخوردارند.

 

نحوه ثبت نام در دوره دکتري تخصصی (ph.D) بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) :

داوطلبان این دوره لازم است در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند و با پرداخت مبلغ 920000 ریال نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی براي دوره بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) اقدام نمایند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

تذکر 1 : متقاضیان شرکت در دوره دکتري تخصصی بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) باید رشته اي متجانس و همنام با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.
تذکر 2 : داوطلبان دوره دکتري تخصصی بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) لازم است اصل مدرك فارغ التحصیلی و تصویر آن را در زمان دعوت به مصاحبه همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی نیز در زمان دعوت به مصاحبه الزامی است.

تذکر 3 : با توجه به این که اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضیان بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) شامل : رشته فارغ التحصیلی، معدل و نمره پایان نامه از شرایط اصلی در این دوره است لذا ارائه اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب، تخلف محسوب گردیده و مطابق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.
تذکر 4 : داوطلبان پذیرش بدون آزمون (ویژه استعدادهاي درخشان) در دوره دکتري تخصصی که مشمول خدمت وظیفه عمومی میباشند بایستی شرایط اشاره شده در مورد مشمولان وظیفه عمومی مندرج در این دفترچه راهنما “جدول شماره 2” را عیناً دارا باشند.
تذکر 5 : فایل تصویر داوطلب میبایست با اسکن از عکس 3*4 یا 4*6 باشد که در سال جاري تهیه شده است با توجه به این که تصویر فوق به منظور احراز هویت داوطلب در مراحل مصاحبه و ثبت نام مورد استفاده قرار میگیرد لذا تبعات ناشی از مغایرت تصویر به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

تذکر 6 : داوطلب لازم است نسخه اي از ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد که معدل کل دوره و نمره پایان نامه (یا نتیجه ارزیابی توصیفی) در آن قید شده و به تأیید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد را در قالب یک فایل با آماده و در زمان ثبتنام مطابق دستورالعمل مندرج در سامانه jpg فرمت بارگزاري نماید.

 

 

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
14 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
18 فروردین ، 1399

سلام بنده تمام شرایط بدون کنکور را دارم فقط نمره توصیفی پایان نامه من درجه خوب است آیا مجاز نمی باشم؟

مهدیه
میهمان
مهدیه
12 اردیبهشت ، 1398

نمره پایان نامه ارشدم 18/25 است در صورتی که معدلم 19/60. آیا نمره پایان نامه که 18/25 است مشکلی ایجاد میکنه و نمیتونم شرکت کنم؟

Mona
میهمان
Mona
11 اردیبهشت ، 1398

سلام اگر تير دفاع كنيم نميشه براي استعداد ثبت نام كنيم ؟

مهدیه
میهمان
مهدیه
9 اردیبهشت ، 1398

سلام. من فارق التحصیل ارشد هنر با معدل 19َ/60 هستم و همچنین رتبه اول کارشناسی. برای شرکت در بدون آزمون نمره پایان نامه من 18/25 هست یعنی نمیتوانم شرکت کنم؟

Haleh
میهمان
Haleh
6 اردیبهشت ، 1398

سلام
من امروز صبح ۵۳ تومنو واریز کردم وقتی اومدم برای بدون آزمون ثبت نام کنم چون شماره چندرقمیه کارنامه رو نداشتم گفت امکان ثبت نام ندارم.
ایا برای دکتری بدون آزمون زمان دیگه ای باید ثبت نام کنیم و ۵۳ تومن من سوخت؟ متشکرم

صفدرپور
میهمان
صفدرپور
6 اردیبهشت ، 1398

سلام وقتتون بخیر من دفاع کردم با درجه بسیار خوب ۲تا مقاله ساب میت کردم و یدونه پوستر اکسپت مقالاتم نهایتا تا مرداد اکسپت میشه و درجم به عالی ارتقا پیدا میکنه همه شرایط پذیرش رو دارم به جز همین مورد ایا میتونم ویژه استعداد درخشان ثبت نام کنم یا ن؟

مهسا
میهمان
مهسا
6 اردیبهشت ، 1398

سلام. وقت بخیر. لطفا بفرمایید مدیریت اجرایی با مدبریت بازرگانی-بازرگابی متجانس است

14
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x