کد خبر: 57280

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون 1400

منابع آزمون دکتری

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون 1400

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون 1400

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی ، علاوه بر ثبت نام آزمون دکتری ، می توانند از طریق ثبت نام دکتری بدون آزمون که اصطلاحا به آن دکتری استعداد درخشان یا پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری از طریق بررسی مدارک و سوابق تحصیلی نیز گفته می شود ، در رقابت کسب صندلی در دانشگاه های سراسری کشور شرکت کنند . شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون 1400 در این نوشته بیان میشود.

در آخرین بخشنامه ای که سازمان سنجش در زمینه پذیرش دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) منتشر کرد ، شرایطی برای داوطلبان مشخص کرد . شرایط مذکور به شرح زیر است :

1. دارا بودن مدرک کارشناسی با میانگین کل حداقل 16

2. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد با میانگین حداقل 17 بدون احتساب نمره پایان نامه  

3. سپری نشدن بیش از دو سال از فارغ التحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد

4. کسب حداقل 70 امتیاز از مجموع امتیازات جداول فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق با جداول ارزشیابی ( اولویت پذیرش با بالاترین امتیاز می باشد )

هر دانشگاه به صورت جداگانه بعد از اخذ مجوز از سازمان سنجش برای پذیرش دانشجو دکتری بدون آزمون از طریق بررسی سوابق تحصیلی ، اطلاعیه ای در سایت خود منتشر می کند و در آن شرایط اختصاصی ، زمان ، نحوه ، مدارک مورد نیاز ، ظرفیت و اسامی رشته های دارای ظرفیت پذیرش برای ثبت نام دکتری بدون آزمون را اعلام می کنند .

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

​ بیشتر ثبت نام ها در دانشگاه در دو مرحله ثبت نام اینترنتی و ثبت نام حضوری صورت می پذیرد . ابتدا هر متقاضی باید در موعد ثبت نام اینترنتی ، مدارک اعلام شده توسط دانشگاه را در سایت بارگزاری نماید و در زمان ثبت نام حضوری به محل دانشگاه مراجعه کرده و فرم های لازم را تکمیل نمایند .

​ مراحل بعدی همانند دکتری با آزمون می باشد . داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج اولیه دکتری باشند و بعد از آن با داوطلبانی که در آزمون دکتری ۱۴۰۰ شرکت کرده اند ، در صورت کسب حدنصاب دانشگاه ، به مصاحبه دکتری دعوت خواهند شد . لازم به ذکر است هر فرد در یک سال هم می تواند از طریق دکتری بدون آزمون برای دانشگاه ها اقدام کند و هم می تواند در آزمون کتبی دکتری تخصصی که توسط سازمان سنجش برگزار می شود شرکت کند و منافاتی با یک دیگر ندارند .

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x