کد خبر: 35792

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/12

شروع ثبت نام آزمون دکتری 98 دانشگاه مذاهب اسلامی

منابع آزمون دکتری

شروع ثبت نام آزمون دکتری 98 دانشگاه مذاهب اسلامی

شروع ثبت نام آزمون دکتری 98 دانشگاه مذاهب اسلامی

داوطلبان آزمون اختصاصی دکتری دانشگاه مذاهب اسلامی (ویژه طلاب) برای سال تحصیلی 98-99 تا 23 اسفند ماه مهلت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دانشگاه مذاهب اسلامی بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور از میان طلاب حوزه های علمیه شیعه و مدارس علوم دینی اهل سنت از طریق آزمون اختصاصی در سال تحصیلی 98 در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد.

 لینک و نشانی صفحه ثبت نام در آزمونhttp://reg.mazaheb.ac.irمی باشد.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی آزمون اختصاصی جذب طلاب دانشگاه در 18 رشته محل، 5 اردیبهشت ماه 98 در شهرهای  زیر برگزار خواهد شد:

تهران، قم، بندر عباس، زاهدان، سنندج، گنبد کاووس و بوشهر

رشته‌ محل های آزمون جذب اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی به این شرح می باشد:

رشته علوم قرآن وحدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، تاریخ اسلام

گفتنی است طلاب محترم اهل سنت در صورت قبولی می‌توانند از شهریه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور برخوردار شوند و همچنین در صورت برخورداری از شرایط خاص می توانند از مزایای بورسیه این شورا نیز بهره مند گردند.

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی

دانشگاه مذاهب اسلامی

دانشگاه مذاهب اسلامی بر آن است تا با پایبندی بر اصول دین و تقریب، تداوم بخش آموزه های پیامبر اکرم (ص) و کار حوزه های علمیه اسلامی در صدر اسلام باشد. حوزه هایی که به فرد یا گروهی خاص تعلق نداشته است. تاریخ اسلام می تواند قراین و شواهد زیادی در این راستا در اختیار پژوهشگران قرار دهد. حوزه های علمیه شیخ طوسی در کرخ بغداد آنچنان ناظر به جمع کلمه بود که بسیاری از علمای اهل سنت در آن استفاده می کردند و علمای بزرگ شیعی چون علامه حلی، شهید اول و شهید ثانی گذشته از تحصیل در حوزه های شیعه، از حوزه های اهل سنت در بغداد، مصر، مکه ، مدینه، الخلیل ، دمشق و قدس استفاده فراوان کرده اند.
اجازات متبادله میان علمای مذاهب اسلامی که در اجازات بحار الانوار و اجازات آیت الله العظمی مرعشی آمده و همچنین بسیاری از کتابهای مشترک در حوزه های شیعه و سنی مانند جامع المقاصد سیوطی، احیاء علوم ، تذکره السامع (آداب تعلیم و تعلم) و منظومه سبزواری و… نشانگر همبستگی فراوان حوزه های علمیه جهان اسلام با یکدیگر است.
امید است دانشگاه در افق اندیشه‌های روشنگر حضرت امام خمینی (ره) و ولی امر مسلمین قدم‌های نوینی در تربیت نسل جوان و ایجاد فرهنگ تقریب بردارد.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

اهداف دانشگاه
1. پرورش نسلی از علما و دانشمندان و محققان مسلمان که در عین آگاهی از مذاهب خود، از مبانی دیگر مذاهب اسلامی مطلع و مایه وحدت و ائتلاف مسلمان ها باشد.
2. تربیت مدرس و استاد و نیز پژوهشگران ورزیده در فقه و مبانی حقوق (فقه مقارن)، اصول، علوم قرآن، علوم حدیث، کلام و عرفان برای مدارس، دانشگاهها و مراکز دینی و فرهنگی از طریق دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا.
3.تربیت خطیب و مبلغ دینی برای داخل و خارج از کشور در سطح مذاهب مختلف اسلامی.

جهت اطلاع از آخرین اخبار آزمون دکتری کلیک کنید 

www.phdphd.org

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x