کد خبر: 63078

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/18

شهریه دکتری دانشگاه های دولتی اعلام شد

منابع آزمون دکتری

شهریه دکتری دانشگاه های دولتی اعلام شد

شهریه دکتری دانشگاه های دولتی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، با توجه به اعلام نتیجه نهایی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۱، هیأت امنای برخی از دانشگاه های دولتی جدول شهریه مهرماه امسال را مصوب کردند. جدولی که افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

شهریورماه که از راه می رسد، دانشگاه های دولتی آماده میزبانی از دانشجویان ورودی جدید و قدیم می شوند. اما این میزبانی برای دانشجویان پذیرفته شده در دوره های مازاد بر ظرفیت روزانه، چندان هم رایگان نیست و گاه تا ۱۵۱ میلیون تومان هم هزینه به دنبال دارد!

با توجه به اعلام نتیجه نهایی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۱، هیأت امنای برخی از دانشگاه های دولتی جدول شهریه مهرماه امسال را مصوب کردند. جدولی که افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

هزینه باورنکردنی برای ثبت نام در آزمون دکتری | 80 درصد افزایش برای یک سال !

در این زمینه محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه همایش روسای دانشگاه ها به خبرنگاران گفته بود شهریه در نوبت دوم یا شبانه فرمول خاصی دارد و هیأت امنای هر دانشگاه با توجه به نرخ خدمات محلی، رفاهی و هزینه های تمام شده، این مبالغ را تصویب کرد.

به گفته وزیر علوم، این افزایش ها بین ۲۰ تا ۴۰ درصد بسته یه نوع دانشگاه متغیر است که مبلغ زیادی ندارد.بر این اساس، تعدادی از دانشگاه ها شهریه پردیس های خودگردان را که گرانترین دوره تحصیلی در یک دانشگاه دولتی محسوب می شود، اعلام کرده اند. برای نمونه به چند مورد اشاره می شود.

شهریه دوره دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی

💰 پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف

هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف با ریاست محمدعلی زلفی گل، نرخ شهریه مهرماه امسال را به تصویب رسانده است. بر اساس جدولی که روی سایت دانشگاه شریف به اطلاع دانشجویان رسید، جدول شهریه پردیس خودگردان این دانشگاه در ۶ سال گذشته در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

امسال شهریه ثابت پردیس خودگردان در این دانشگاه برای همه مقاطع ۱۶ میلیون تومان، شهریه متغیر ۱۱ میلیون تومان و هر واحد درس عملی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

شهریه دکتری دانشگاه های دولتی

 

💰 گرانترین شهریه در دانشگاه تهران

دانشجویان مقطع کارشناسی نوبت دوم یا شبانه دانشگاه تهران نیز در گروه علوم انسانی باید برای شهریه ثابت مبلغ ۸۰۰ هزار تومان، هر واحد درس عمومی ۹۹ هزار تومان، هر واحد درس نظری ۱۲۶ هزار تومان، هر واحد درس تخصصی ۱۴۶ هزار تومان، هر واحد آزمایشگاهی ۱۷۲ هزار تومان و هر واحد درس عملی ۲۷۲ هزار تومان بپردازند.

این مبلغ در سایر گروه ها با اندکی تغییر، حاکی از افزایش ۲۰ درصدی است. بر اساس اعلام دانشگاه تهران، شهریه ثابت تا پایان سنوات مجاز تحصیل تغییر نمی کند. همچنین شهریه متغیر هر سال تحصیلی به تشخیص هیأت رییسه دانشگاه حداکثر ۲۰ درصد نسبت به شهریه متغیر سال تحصیلی قبل، افزایش خواهد داشت.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران به سه دسته نوبت دوم، خودگردان و مجازی تقسیم می شوند. گرانترین شهریه ثابت در این مقطع به سایر گروه ها به جز علوم انسانی در پردیس خودگردان با مبلغ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعلق دارد. این شهریه نیز در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مقطع دکتری در نوبت دوم و پردیس خودگردان دانشگاه تهران حکایت از آن دارد که گرانترین شهریه ثابت مربوط به شهریه سایر گروه ها با نرخ ۶ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان در پردیس خودگردان است.اما گرانترین مدرکی که دانشگاه تهران برای دانشجویان خود در پردیس خودگردان صادر می کند، مربوط به رشته های علوم انسانی و علوم رفتاری است. بر این اساس، مبلغ کل شهریه در مقطع دکتری تخصصی پردیس خودگردان ۱۵۱ میلیون تومان است و شهریه هر ترم به طور کلی ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آب می خورد.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

برنامه حذف ۱۰ هزار رشته مقاطع ارشد و دکتری تا سال آینده

 

شهریه دکتری پردیس خودگردان دانشگاه تهران

بر اساس اعلام دانشگاه تهران، این شهریه بدون احتساب هزینه خوابگاه، غذا، بیمه و سایر موارد همچنین به صورت علی الحساب است. البته شهریه تحصیلی در هشت قسط مساوی در ابتدای هر نیم سال از دانشجویان دریافت می شود. اگر هم دانشجویی فکر انصراف از تحصیل در این دوره داشت، باید دور پس گرفتن شهریه را خط بکشد چرا که دانشگاه شهریه را عودت نمی دهد.

جدول شهریه دکتری شبانه دانشگاه ارومیه

💰 دانشگاه شهید بهشتی

بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه شهید بهشتی، شهریه ثابت پردیس خودگردان، انتقال خارج به داخل و مهمان تکدرس در سایر گروه ها به جز علوم انسانی، ۱۳ میلیون تومان و برای امتحان جامع نیز مبلغ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تصویب شده است.

شهریه دکتری 1401 دانشگاه شهید بهشتی

در مقطع کارشناسی ارشد که شامل نوبت دوم، مجازی و پردیس خودگردان می شود، شهریه های ثابت از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نوبت دوم و افزایش سنوات از ترم ششم آغاز می شود و به مبلغ هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در پردیس خودگردان، انتقال خارج به داخل و مهمان تکدرس می رسد.

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

💰 شهریه دانشگاه علم و صنعت

بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه علم و صنعت، شهریه ثابت هر نیم سال برای مقطع دکتری در پردیس خودگردان مبلغ ۱۲ میلیون تومان، مقطع کارشناسی ارشد پنج میلیون و ۷۶۰ هزار تومان اعلام شده است.

شهریه دانشگاه علم و صنعت

💰 شهریه دانشگاه های غیردولتی

علاوه بر دانشگاه های دولتی، حدود ۳۰۰ دانشگاه غیردولتی نیز اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می کنند.

با اینکه دانشگاه های غیردولتی در سال های اخیر با معضل کاهش استقبال دانشجویان مواجه شده اند و صندلی های خالی این دانشگاه ها رو به افزایش است، اما کمال متاجی، دبیرکل اتحادیه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی کشور درباره درصد افزایش شهریه ها در مهرماه ۱۴۰۱ به خبرآنلاین اعلام کرد: پس از بررسی های فراوان در خصوص شرایط اقتصادی خانواده ها، اراده و خِرَد جمعی بر این شد که افزایش شهریه دانشگاه های غیردولتی در اختیار هیأت امنای مراکز آموزش عالی غیردولتی قرار بگیرد.

وی در این باره درصدی اعلام نکرد و گفت: مبلغ شهریه دانشگاه های غیردولتی از پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی کمتر است.همچنین قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خبرآنلاین گفت که به زودی دستورالعملی برای پرداخت و شرایط شهریه به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

 در حالی که ردیف بودجه دانشگاه های دولتی پاسخگوی نیازهای اصلی آنان نیست، وزیر علوم راهکار را در افزایش پذیرش دانشجوی پردیس خود گردان و هزینه پرداز می داند.

او در همایش روسای دانشگاه ها که پایان هفته گذشته برگزار شد، خطاب به روسای دانشگاه ها تاکید کرد: برای تأمین هزینه دانشگاه بخشی از پذیرش‌های دانشجویی خود را به سمت خودگردان یا هزینه پرداز سوق دهند تا بتوانید برخی از برنامه‌های خود را به پیش ببرند.

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
26 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
میهمان
علی
19 شهریور ، 1402

شهریه ثابت برای دوره دکتری در رشته مهندسی صنایع برای ورودی 1402 زدند 24 میلیون تومن مگه جنگه ؟!!

حیدری
میهمان
حیدری
24 شهریور ، 1401

سلام،واقعا مسخرست هم نا عدالتی و پارتی بازی توی مراحل مصاحبه و هم این همه شهریه و عمر و جوانی رو واسه مدرک دانشگاه آزاد دادن ،تازه مابقی هزینه های روزمره هم روش،با این همه هزینه و سخت گیری مخصوصا مقطع دکتری کلی از جونی و انرژی آدم رو میگیرن آخر هم معلوم نیست کی و چه زمان فارغ التحصیل بشیم و تا ۵ ، ۶ سال دیگه چه آینده ای خواهیم داشت.واقعا تاسف داره

طالب زاده
میهمان
طالب زاده
24 شهریور ، 1401

پول جمع کرده بودم زن بگیرم. اما شهریه اینقدر رفته بالا منصرف شدم. هر چی جمع کردم باید بدم شهریه دانشگاه. با این حرکت دانشگاه منو از افتادن به یه عمر مسیر دیگه نجات داد. ممنونم. خیلی

ناشناس
میهمان
ناشناس
24 شهریور ، 1401

بعد از پنج ماه انتظار اعلام‌نتایج استعداد درخشان و شوک اولیه مردودی بعد از پیگیری ها از طریق اساتید تیم مصاحبه اعلام‌کردن کلا در رشته مدیریت برنامه ریزی فرهنگی دانشجویی امسال پذیرش نخواهد شد به دلیل اختلاف بین سازمان مرکزی و وزارت علوم!!! یعنی رشته حیاتی مدیریت فرهنگی کلا حذف!! اون از داستان حذف رشته در سال ۹۷ از کنکور اینم حذف کلی پذیرش دانشجو واقعا تاسف آوره این حجم از ناهماهنگی!! به لطف پرودگار منکه با آزمون پارسال رشته دیگری علوم‌تحقیقات پذیرش شدم و نگرانی ندارم، در حال حاضرم ترم سوم انتخاب واحدم انجام شد!

حیدری
میهمان
حیدری
22 شهریور ، 1401

با این افزایش شهریه همه همت کنیم یه کمپینی راه بندازیم جهت کاهش شهریه و اگر اقدامی نشد همه انصراف بدیم تا انوقت دانشگاه آزاد دستش بیاد اینقدر تو ایناوضاع بد اقتصادی ما رو اذیت نکنه

بتمن
میهمان
بتمن
21 شهریور ، 1401

همانطور که مشخص بود برای علوم تحقیقات دکتری رشته های مهندسی ثابت حدودا ۲۱ میلیون و هر واحد متغیر هم بر مبنای همین افزایش چیزی در حدود ۱.۵ باید در نظر گرفت در نتیجه در هر ترم ۳۵ میلیون پرداختی به دانشگاه محترم انجام خواهد شد بماند که ترم رساله فرا شهریه خواهد بود.

حیدری
میهمان
حیدری
20 شهریور ، 1401

الان داخل پرتال من ۲۰ میلیون خورده بدهکار خورده و ۱۰ خورده بستانکار دروس ترم هم اخذ نشده….
شهریه به چه صورته؟؟؟
از صبح خیلی حالم گرفته…..

کنکوری
میهمان
کنکوری
19 شهریور ، 1401

من امسال درسم تموم میشه میخواستم آزمون دکتری رشته عمران شرکت کنم اگر میشه منو راهنمایی کنید برای منابع

حیدری
میهمان
حیدری
19 شهریور ، 1401

شما که میدونید دانشگاه آزاد هزینه اش خیلی بالا است چرا ثبت نام می کنید و چرا توی مصاحبه شرکت می کنید و جای دیگران را می گیرید

نگین امیری پور
میهمان
نگین امیری پور
19 شهریور ، 1401

دانشگاه آزاد اعلام کرده شهریه تا ۳۸ درصد افزایش پیدا میکنه اولا بازهم امسال متاسفانه خلاف سالهای پیش که نهایتا ۲۵ درصد افزایش بوده این رقم قابل توجه است ثانیا وقتی سال گذشته شهریه ثابت ۹۴۵۰ و امسال ۱۳۴۵۰ شده این میزان با یکه محاسبه ساده افزایش ۴۳ درصدی رو نشون میده نه ۳۸ !!!! ثالثا در مورد شهریه متغیر و مهم تر از همه واحدهای رساله هنوز اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته و اگه حرف کاربر “انصراف از مقطع دکتری” درست باشه خارج از توان خیلی از ماست که عمدتا از قشر متوسط جامعه هستیم.

Saber
میهمان
Saber
19 شهریور ، 1401

سلام، چند روز پیش برای دکتری دانشگاه آزاد می خواستم ثبت نام بکنم ،حدود ۱۰ نفر دیگه با بنده برای ثبت نام بودند ،بهشون گفتم بیایید اعتراض کنیم ولی دیدم همگی برای واریز شهریه داوطلب هستند و به نوبت ایستاده اند، گفتم ثبت نام نکنیم تا مجبور باشند افزایش بیشتری اعمال نکنند ولی کو گوش شنوا، برادر از ماست که بر ماست!

ستایش نادری
میهمان
ستایش نادری
19 شهریور ، 1401

بیشتر از ۵۰ در صد اضافی شده میگن ۳۸

مهندس
میهمان
مهندس
19 شهریور ، 1401

دو سال آخری که رساله داری ۳۰ به بالا میشه حالا خدا میدونه تا سه سال دیگه چقد میشه

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
19 شهریور ، 1401

جالبه یه خبر اومده بود که گرانترین شهریه دکتری دانشگاه تهران ترمی ۱۸ تا ۲۳ تومن است (خبر انلاین ۱۴ شهریور) حالا برای این دانشگاه چه خواهند گفت. بیش از ۵۰ درصد در مقطع دکتری افزایش داشته است. خیلی گرانترین شهریه و رکوردار گینس

نرگس آبیار
میهمان
نرگس آبیار
17 شهریور ، 1401

امورمالی جا خورد که چرا آنقدر شهریه ثابت امسال بالا هست بعلاوه هزینه بیمه و خدمات آموزشی برای ۱۰ واحد حدوداً جبرانی اجباری حدود ۱۶،۵۰۰,۰۰۰ واریز کردم البته علی الحساب تا شروع امتحانات و گرفتن کارت ورود به جلسه که باید تسویه انجام شود در صورت تغییر در قسمت مربوط به مدیریت مالی

داوود مومنی
میهمان
داوود مومنی
17 شهریور ، 1401

من که انصراف میدم و میرم آی-فون ۱۴ می خرم. والله دیگه فقط زورم به این میرسه نه به شهریه ۳۵ تومنی

حیدری
میهمان
حیدری
17 شهریور ، 1401

شهریه ها حداکثر ۳۸ درصد افزایش داره اما هنوز این خبر فراگیر نشده و در خبرگزاری های دیگری من ندیدم دلیل این قایم باشک بازی رو هم متوجه نمیشم.

حسام الدین سراج
میهمان
حسام الدین سراج
17 شهریور ، 1401

شهریه رو قبل ثبت نام اعلام نکرده بودن و با فرض افزایش ۱۰/۱۵ ثبت نام کردم. اما این دیگه افزایش شهریه نمیشه اسمشو گذاشت. بالا ۵۳ درصد افزایش بوده. راحت حدودا نیم میلیارد کل شهریه بلکه هم بیشتر و بقیه مسایل آب میخوره تا دکتری رو بگیری.

رضامنش
میهمان
رضامنش
17 شهریور ، 1401

در صورتیکه دانشجو (به غیر از دانشجویان دکتری حرفه ای گروه پزشکی) در بدو ورود و پس از ثبت نام تا قبل از تاریخ ۳۰ مهر برای ورودی های نیمسال اول و ۳۰ بهمن ماه برای ورودی های نیمسال دوم درخواست انصراف خود را در واحد ثبت نماید مشمول هزینه انصراف نمی شود و چنانچه تا قبل از تاریخ ۳۰ آذرماه برای ورودی نیمسال اول و ۳۱ اردیبهشت ماه برای ورودی های نیمسال دوم درخواست انصراف دهند ۵۰% کل شهریه پرداختی(پایه و متغییر) وصول و مابقی استرداد می شود. بخشنامه ۵۷/۲۰۵۶۴ مورخ ۹۶/۰۳/۳۰

طالب زاده
میهمان
طالب زاده
17 شهریور ، 1401

شهریه ها حداکثر ۳۸ درصد افزایش داره اما هنوز این خبر فراگیر نشده و در خبرگزاری های دیگری من ندیدم دلیل این قایم باشک بازی رو هم متوجه نمیشم. بماند یک نفر هم اینجا به من توپید که منبع خبر کجاست!

نگین امیری پور
میهمان
نگین امیری پور
17 شهریور ، 1401

شهریه رو قبل ثبت نام اعلام نکرده بودن و با فرض افزایش ۱۰/۱۵ ثبت نام کردم. اما این دیگه افزایش شهریه نمیشه اسمشو گذاشت. بالا ۵۳ درصد افزایش بوده. راحت حدودا نیم میلیارد کل شهریه بلکه هم بیشتر و بقیه مسایل آب میخوره تا دکتری رو بگیری.

Ladan
میهمان
Ladan
17 شهریور ، 1401

همانطور که مشخص بود برای علوم تحقیقات دکتری رشته های مهندسی ثابت حدودا ۲۱ میلیون و هر واحد متغیر هم بر مبنای همین افزایش چیزی در حدود ۱.۵ باید در نظر گرفت در نتیجه در هر ترم ۳۵ میلیون پرداختی به دانشگاه محترم انجام خواهد شد بماند که ترم رساله فرا شهریه خواهد بود.

مصطفی تنابنده
میهمان
مصطفی تنابنده
16 شهریور ، 1401

جالبه هیچ وقت هم پاسخگو نبودن. خروجی دانشگاه با این شرایط چی خواهد بود. فکنم بعد دانشگاه باید بریم اسنپی جایی تا نیمه های شب دنده عوض کنیم تا هزینه شهریه در بیاد. آیا جایی برای درس باقی خواهد ماند.

مسلمان
میهمان
مسلمان
16 شهریور ، 1401

دوستان دانشجوی دانشگاه آزاد یه فکری بکنیم .شهریه بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون میشه . برای من شاغل سخته چه به رسه به کسی که کاری هم نداشته باشه لطفا بیاین یه کاری کنیم یا همه اعتراض کنیم یا انصراف بدیم .

ناشناس
میهمان
ناشناس
16 شهریور ، 1401

شهریه ثابت مربوط به رشته ما (فنی) آزاد تهرانجنوب زده ۱۹ میلیون ۲۰ هزار تومان ،با مالی داشگاه تماس گرفتم گفتن درسته شهریه ثابتتون همینقدره .

26
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x