کد خبر: 54217

تاریخ بروزرسانی : 1398/06/23

افزایش 15 درصدی شهریه دکتری نوبت دوم 98 دانشگاه تهران

منابع آزمون دکتری

افزایش 15 درصدی شهریه دکتری نوبت دوم 98 دانشگاه تهران

افزایش 15 درصدی شهریه دکتری نوبت دوم 98 دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) ، شهریه مقاطع تحصیلی کارشناسی، دکتری حرفه ای دامپزشکی، مقطع کارشناسی پردیس بین المللی کیش و شهریه دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه تهران سال ۹۹-۹۸ اعلام شد که افزایش 15 درصدی شهریه دکتری نوبت دوم 98 دانشگاه تهران شاهد هستیم.

شهریه دکتری نوبت دوم 98 دانشگاه تهران

نحوه پذیرش دکتری دانشگاه تهران

پذیرش- آزمون
در این روش پذیرش دانشجو صرفاً از طریق کنکور سراسری که سالانه توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد صورت می‌گیرد و پذیرفته‌شدگان نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها اعلام می‌شوند.

پذیرش بدون آزمون
در صورت صدور مجوز پذیرش بدون آزمون (از طریق آزمون داخلی، مصاحبه یا بررسی رزومه علمی) از سوی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری مراتب از طریق سایت دانشگاه تهران اطلاع‌رسانی می‌گردد.

پذیرش دانشجوی غیر ایرانی
متقاضیان غیر ایرانی تحصیل در دانشگاه تهران می‌توانند با مراجعه به معاونت بین‌الملل دانشگاه و یا از طریق اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم درخواست تحصیل خود را در دانشگاه تهران ارائه نمایند.

پذیرش دانشجوی ایرانی از خارج
دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج کشور می‌توانند تقاضای خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران به معاونت آموزش دانشگاه ارائه نمایند.

اتقال و میهمان
با توجه به مقررات آموزش عالی کشور نقل و انتقال دانشجویان (موقت، دائم، میهمان…) در مقاطع تحصیلات تکمیلی ممنوع می‌باشد.

استعدادهای درخشان
متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم و رزومه علمی می‌توانند درخواست خود را به دفتر استعدادهای درخشان معاونت پذیرش اداره کل خدمات آموزشی ارائه نمایند(اطلاعیه های دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )).

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

قهرمانان ورزشی
ظرفیت مختص قهرمانان ورزشی است که جهت ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط از سوی سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می‌شوند.

بورس بنیاد ملی نخبگان (شهید احدی)
این افراد مستقیماً از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه معرفی‌شده و در حقیقت بورسیه آن وزارت می‌باشند(اعلام تسهیلات دانش آموختگان برتر دانشگاهی).

بورس مربیان
این سهمیه مختص مربیان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که در صورت احراز شرایط لازم مستقیماً از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

تبدیل بورس خارج به داخل
این سهمیه متعلق به افرادی است که بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشند و همانند کسانی که از سهمیه مربیان استفاده می‌کنند مستقیماً از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

جانبازان روشندل
سهمیه‌ای است مختص جانبازان روشندل که در صورت احراز شرایط از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

حافظان قرآنی
حافظان کل قرآن کریم پس از ارزیابی توسط سازمان سنجش آموزش کشور جهت ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط از سوی آن سازمان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیرا ریاحی
میهمان
سمیرا ریاحی
25 شهریور ، 1398

همین اندازه بدونید که اگر رتبه دکتری تان بالای 20 بشه هیچ مکانی قبول نمی شوید بجز در دو حالت حالت اول اساتید دانشگاه رابطه صمیمی با شما داشته و از 50 امتیازی که دستشان است سی امتیاز کامل را به شما بدهند یا باز از همان پنجاه امتیاز آنقدر مقاله و سند و مدرک داشته باشید که بشود 20 امتیاز تا شاید روزانه قبول شوید. اما داشتیم رتبه های 1 و 2 تا 9 هم که هیچ مکانی قبول نشدند برخی جایی مصاحبه دادند که استاد مخالف پژوهش قبلی شان بوده و مردود اعلامشان کرده یا در دوره ارشد قرار بوده آن استاد راهنما را بردارد چون با یکی دیگر پایان نامه ارشدش را برداشته به راحتی مردود اعلامش می کنند. یا داوطلب واقعابا اساتید آن دانشگاه رابطه خوشی و خاطره خوش نداشته یا داوطلب زمان دانشجوی ارشد بودنش با یک استادی برداشته که الان بازنشسته شده و مابقی استادها چون سواد علمی پایان نامه شخص را ندارند به راحتی مردود اعلامش می کنند. سیستم کنکور دکتری بسیار ناعادلانه و وخیم است و با عمر و پتانسیل جوانی داوطلبان بازی می کند . در صورتی که اگر عدالت بود از رتبه یک تا رتبه 60 یا 70 که کار پژوهشی دارد و از پایان نامه اش دفاع کرده حداقل باید روزانه می آورد چون آوردن رتبه 70 در دکتری بسیار سخت است و مانند کنکور ارشد نیست. اگر کسی سهمیه داشته باشد به راحتی رتبه 65 اش به رتبه یک تبدیل می شود. و از رتبه 70 به بالا باید شبانه دکتری می آورد. البته منظور نظر رشته علوم انسانی است و اگر علوم پایه و مهندسی که رتبه های سه رقمی اش هم مثل رتبه یک است. سنجش و دانشگاه با جوانی این افراد بازی می کند. بنابراین نتیجه اش می شه یک عده داوطلب که فقط موهاشان سفید شده تا توانستند بر صندلی دکتری تکیه بزنند. ظرفیت دهه بیست به جمعیت دهه شصت نمی خورد.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x