کد خبر: 62178

تاریخ بروزرسانی : 1401/03/18

شهریه دکتری 1401 دوره های غیرروزانه دانشگاه صنعتی اصفهان

منابع آزمون دکتری

شهریه دکتری 1401 دوره های غیرروزانه دانشگاه صنعتی اصفهان

شهریه دکتری 1401 دوره های غیرروزانه دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری phdphd.org ، شهریه دوره های دکتری نوبت دوم (شبانه) و پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی اصفهان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به شرح زیر است:

شهریه دکتری 1401 دوره های غیرروزانه دانشگاه صنعتی اصفهان

اطلاعات تماس
ایران / اصفهان – میدان استقلال – بزرگراه دانشگاه صنعتی اصفهان

کدپستی:۸۴۱۵۶۸۳۱۱۱

———————–

شماره فکس: ۳۳۹۱۲۷۱۸-۳۱ (۰)- ۹۸+

—————

شماره تماس: ۳۳۹۱۲۲۱۰-۳۱ (۰)- ۹۸+

تاریخچه دانشگاه صنعتی اصفهان

در سال ۴۹ مسئولیت طرح ایجاد پردیسهٔ جدید دانشگاه صنعتی شریف را در اصفهان به دکتر ضرغام واگذار شد. دکتر امین زمینی به مساحت ۱۶ میلیون متر مربع در محل فعلی دانشگاه جهت ایجاد پردیس اصفهان دانشگاه شریف از دولت گرفته بود حل وفصل دعاوی روی این اراضی تا زمان سید حسین نصر نیز ادامه داشت. این مساحت عظیم به دانشگاه امکان می‌داد که بتواند مراکز پیشرفته پزوهشی وصنعتی را بدون هیچ گونه محدودیتی در جوار خود بوجود آورد ومنشا تحولات تحولات فنی وتکنولوزی پیشرفته در کشور گردد (نظیر این تفکر در استنفورد منجر به silicon valley شد که مد نظر بود). طرح جامع فونکسیونل عبارت بود از تعیین فضاهای مورد نیاز و روابط این فضاها با هم، طرحی که زیر بنای طرح جامع معماری وطرح هادی ساخت دانشگاه صنعتی اصفهان قرار گرفت.

تدوین سیاست‌های علمی ومهندسی دانشگاه و برنامه گسترش آن بر اساس دو پردیس تهران و اصفهان توسط کمیته از سرپرستان وکادر آموزشی ومسئولیت دکتر ضرغامی وبرنامه ارتباط با صنعت وگسترش تحقیقات وتامین تجهیزات پزوهشی دانشگاه و، تهیه طرح جامع فونکسیونل وطرح جامع معماری دانشگاه صنعتی اصفهان، در این دوره صورت گرفت. وبعدها فعالیت‌های ساختمانی پردیس اصفهان در سال ۵۳ با بیش از ۲۵۰ هزار متر مربع آغازگردید. از سال تحصیلی ۴۹–۵۰ جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری صورت گرفت در حالیکه تا قبل از آن از طریق آزمون اختصاصی دانشگاه بود. یکی از اقدامات تشکیل کمیته ای شناسائئ دانشجویان مستعد واعزام آنها به ادامه تحصیل بود که اولین گروه (۲۰۰نفر) در سال۵۰ اعزام گردیدند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش ۵۳ درصد به روش دکتری استاد محور

از مهر ۵۶ فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه صنعتی اصفهان رسماً شروع شده و دانشگاه صنعتی شریف در تهران دانشجوی جدید نمی‌پذیرد. دولت وقت در تاریخ چهارم مرداد اعلامیه‌ای صادر می‌کند مبنی بر این که دوره لیسانس دانشگاه صنعتی به‌طور قطع به اصفهان منتقل می‌شود. در تاریخ ۲۷ مرداد در جلسه مطبوعاتی، شاه در جواب برای تعیین تکلیف دانشگاه صنعتی، اظهار داشت که هیئت امناء تکلیف دانشگاه را روشن خواهد کرد.

به دنبال گسترش تظاهرات ضد رژیم شاهنشاهی، آموزگار تغییر کرده و شریف امامی رئیس مجلس سنا به نخست‌وزیری منصوب گردید و دولت خود را دولت آشتی ملی اعلام کرد. در تاریخ ۹ شهریور ۵۷ در روزنامه کیهان اعلام می‌شود که موضوع دانشگاه صنعتی آریا مهر در جلسات دولت مطرح است و ۷۰۰ دانشجو برای تهران در این دانشگاه پذیرفته خواهد شدو ۱۵ شهریور رسماً اعلام می‌شود که دانشگاه صنعتی آریا مهر در تهران باقی می‌ماند و رئیس دانشگاه توسط شورای دانشگاه انتخاب خواهد شد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسی
میهمان
موسی
24 آذر ، 1402

دانشگاه بسیار بزرگه و بودن در این مجموعه واقعا برای هرکسی افتخاره. اگر شما رشته مهندسی می‌‌خونید حتما این دانشگاه رو جزء اولویت های اول خودتون قرار بدید البته بعد از دانشگاه های تهران.

از نظر سخت گیری این دانشگاه حتی از دانشگاه های تهران هم بالاتره. اگه اینجا می‌‌خوایید بیایید حتما فرصت کافی باید داشته باشید.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x