کد خبر: 34063

تاریخ بروزرسانی : 1397/07/30

طرح جامع دوره دکتری

منابع آزمون دکتری

به گزارش پایگاه آزمون دکتری phdphd.org به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در حال حاضر طرح ساماندهی دوره‌ دکتری از جمله طرح‌هایی است که در قالب برنامه ساماندهی آموزش عالی تدوین می‌شود، هدف این طرح کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری در برخی از دانشگاه‌های زیر نظام‌های آموزشی نیست و هیچ دانشگاهی در قالب این طرح هدف گذاری نشده است اما شرایط عمومی توسعه دوره‌های دکتری باز تعریف خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: در حال حاضر این طرح در مرحله تدوین قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده تصویب شود و امیدواریم آن را به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های وزارت علوم این بود که طرح جامع دوره دکتری تا پایان مهرماه جاری ابلاغ کند اما هنوز شورای گسترش معاونت آموزشی این وزاتخانه درخصوص آن تصمیم گیری نهایی را انجام نداده و باید ایرادات تدوین این طرح در این شورا اصلاح شود.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش ۵۳ درصد به روش دکتری استاد محور

شریعتی نیاسر گفت: طرح جامع دوره دکتری نوعی ساماندهی دوره‌های دکتری به شمار می‌رود که با ابلاغ آن می توانیم شرایطی را فراهم کرد که رشد بی رویه دوره دکتری در دانشگاه‌ها کنترل شود. (بخوانید وزیرعلوم،تحقیقات و فناوری : حذف کنکور دکتری تا سال 1404)

وی تصریح کرد: در حال حاضر در قالب این طرح بحث کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره را مطرح نمی‌کنیم اما تلاش داریم شرایطی را فراهم کنیم که رشد بی رویه پذیرش در این دوره کنترل و کیفیت آموزش دانشجویان این مقطع افزایش پیدا کند.

منبع: تابناک

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتری برنامه ریزی شهری
میهمان
دکتری برنامه ریزی شهری
6 آبان ، 1397

برای دانشگاههای سطح یک و کسی که دنبال علم است فرصت مطالعاتی یک ضرورت و نیاز برای پیشرفت علمی و توسعه همه جانبه کشور است.ولی کسیکه فقط دنبال مدرک برای کسب اشتغال و درآمد است فرصت مطالعاتی یراش اهمیت ندارد!!!!!!!!!!

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x