کد خبر: 60985

تاریخ بروزرسانی : 1400/10/29

عادت‌های مؤثر در بهبود کیفیت مطالعه دکتری

منابع آزمون دکتری

عادت‌های مؤثر در بهبود کیفیت مطالعه دکتری

عادت‌های مؤثر در بهبود کیفیت مطالعه دکتری

به گزارش مشاوران آزمون دکتری ، پایگاه خبری آزمون دکتری ، در کنار یادگیریِ استراتژی‌های مطالعه، بسیار عالی است که کتاب‌خوانان، عادت‌های خوب هنگام مطالعه را نیز فرابگیرند. این عادت‌ها می‌توانند به طور طبیعی، مانند غذا خوردنِ روزانه، در انسان شکل بگیرند

  1. با لذت مطالعه کنیم: اولین مرحله برای شروع مطالعه، انتخاب منابع مناسب است. بهتر است افراد در انتخاب منبع مطالعاتی خود، آزاد باشند و در کتابخانه‌ها به دنبال موضوعاتی که از خواندن و فراگیری آن‌ها لذت می‌برند، بگردند.
  2. رکورد مطالعه‌ی خود را بالا ببریم:

هیچ چیز به اندازه‌ی مسابقه دادن با خودمان برای‌مان آرامش‌بخش و دلپذیر نیست. بهتر است ساعت مطالعه را از 20 دقیقه در روز شروع کنیم. هفته‌ی بعد می‌توانیم این رکورد را تا 40 دقیقه بالا ببریم و این روند را ادامه دهیم. البته بسیار عالی است اگر هنگام مطالعه، نکته‌برداری و حاشیه‌نویسی را نیز از یاد نبریم. این کار به ما کمک می‌کند هر روز کمی نگاه به گذشته داشته باشیم و با تکرار و مرور، مطالب خوانده‌شده را در ذهن ثبت کنیم.

  1. به جای خواندن کلمه به کلمه، عبارت‌ها و پاراگراف‌ها را بخوانیم:

بهتر است به جای تمرکزِ بیش‌تر بر طرز صحیح ادای کلمات و نیز املای صحیح کلمات، در دور اول مطالعه، مفهوم عبارت‌ها و پاراگراف‌ها را بهتر درک کنیم و تمرکز خود را بر معنای مطالبی که می‌خوانیم معطوف کنیم.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

واژگان جدید را بیاموزیم:

یادگیری واژگان جدید و وسیع‌تر کردن دایره‌ی لغاتِ ماست؛ بنابراین بسیار عالی است اگر دفترچه‌ای در کنار خود داشته باشیم و هنگام مطالعه، لغات جدیدی را که می‌‌خوانیم به همراه معنایی که برای آن‌ها با توجه به مفهوم پاراگراف، حدس می‌زنیم، یادداشت کنیم.

  1. مطالعه را تا زمانی که برای‌مان جذاب است ادامه دهیم:

بهتر است دائماً از خودمان بپرسیم که هنوز هم علاقه‌ای به خواندن ادامه‌ی این مطلب داریم یا نه؟ اگر با خودمان روراست باشیم، بعد از مدتی متوجه می‌شویم که وقتمان را صرف خواندنِ کتاب‌ها و مطالبی کرده‌‌ایم که برای‌مان بسیار جذاب بوده‌اند. این هدف می‌تواند ما را به مطالعه‌ی بیش‌تر ترغیب کند. می‌توانیم تعداد صفحات مطالعه را به عنوان یک هدف معین کنیم.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x