کد خبر: 53023

تاریخ بروزرسانی : 1398/03/27

عدم اعتبار مدرک دوره‌های MBA و DBA

منابع آزمون دکتری

عدم اعتبار مدرک دوره‌های MBA و DBA

عدم اعتبار مدرک دوره‌های MBA و DBA

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از عدم اعتبار مدرک دوره‌های MBA و DBA خبر داد و  گفت: دوره‌های مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) و دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کار (DBA) که مؤسسه‌های آموزشی آزاد برگزار می‌کنند، منجر به صدور مدرک نمی‌شود.

سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات وفناوری، گفت: دوره‌های مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) و دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کار (DBA) که مؤسسه‌های آموزشی آزاد برگزار و ادعای صدور مدرک تحصیلی برای آن‌ها دارند در واقع دانشگاهی نبوده و منجر به صدور مدرک تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نمی‌شود.

وی افزود: متأسفانه موسسه‌های برگزارکننده این دوره‌ها طوری اقدام می‌کنند که به نظر می‌رسد با برگزاری ۲۰، ۴۰، ۵۰ حتی ۱۰۰ ساعت از این کلاس‌ها، در واقع دوره دانشگاهی برای متقاضیان برگزار می‌کنند در حالی که این طور نیست. برگزارکننده این دوره‌ها برای جلب مشتری این گونه وارد میدان می‌شوند که دوره دانشگاهی برگزار می‌کنند(کارگاه مقاله نویسی به نفع افراد سودجو).

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش بدون آزمون دوره دکتری دانشگاه مراغه (سال تحصیلی1404-1403)

دوره‌های MBA و DBA دانشگاهی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره دانشگاه‌هایی که این دوره‌ها را برگزار می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها در پایان هر دوره صرفاً گواهی شرکت در این کلاس‌ها را برای افراد صادر می‌کنند.

وی تاکید کرد: MBA و DBA دوره‌های آموزش آزاد است. برای ارتقا سطح سواد عمومی نیازی نیست حتماً به یک مقطع تحصیلی وارد شد، همان طور که برای دوره‌های نقاشی، زبان و هنر هم کلاس‌های آموزش آزاد برگزار می‌کنند، اما صرفاً مدرک شرکت در دوره صادر می‌شود(نیاز جامعه دکتری و تعداد دانش آموختگان).

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکترDBA
میهمان
دکترDBA
5 فروردین ، 1400

دکتری مدیریت حرفه ای نیست برادر !!!
دکتری حرفه ای مدیریت هست…
تفاوت dba با phd :
DBA دکتری حرفه ای
Ph.d دکتری تخصصی

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x