کد خبر: 56537

تاریخ بروزرسانی : 1399/04/30

لزوم حمایت از دانشجویان دکتری

منابع آزمون دکتری

نحوه اختصاص گرنت تحقیقاتی به اعضای هیات علمی

لزوم حمایت از دانشجویان دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور به بیان توضیحاتی درباره لزوم حمایت از دانشجویان دکتری و اعطای گرنت پژوهشی به آنها پرداخت.

منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گویی، درباره نحوه حمایت از دانشجویان دکتری در کشور، گفت: دانشجویان دکتری که اعتراض کرده اند، از آنها هیچ حمایتی نمی‌شود واقعا حق دارند.

او در ادامه با بیان اینکه این نقیصه را ده‌ها بار اعلام کرده ایم، گفت: تشکر می‌کنیم از دانشجویانی که نامه‌ای به مجلس نوشتند و عدم حمایت از دانشجویان دکتری را پیگری کرده اند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در درجه اول حمایت از دانشجویان دکتری جزو بند‌های مصرح نقشه جامع علمی کشور است، همچنین جزو آسیب‌های جدی است که باعث خروج نخبگان از کشور می‌شود؛ زیرا دانشجویان دکتری حداقل در دانشگاه‌های برتر جزو نخبگان هستند.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در مقابل این بی توجهی به دانشجویان دکتری در داخل، کشور‌های رقیب و صنعتی بودجه‌های خوب و گرنت ‌هایی را برای جذب این دانشجویان اختصاص می‌دهند که در این شرایط باید بیشتر هوشیار باشیم.

گرنت پژوهشی حق دانشجویان دکتری است

کبگانیان بیان کرد: تخصیص وام به دانشجویان جزو حداقل امکاناتی است که باید به دانشجویان دکتری تعلق بگیرد و از معاونت دانشجویی وزارت علوم تشکر می‌کنیم که این وام را تخصیص دادند، اما حرف ما این است که دانشجویان دکتری در حال کار هستند و کار تحقیقاتی می‌تواند به عنوان گرنت پژوهشی به آنها اعطا شود؛ زیرا حق دانشجویان است.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان سال تحصیلی 404-403

دبیر ستاد علم و فناوری در پایان گفت: از وزارت علوم و بنیاد نخبگان درخواست می‌کنیم که منابع بیشتری در این زمینه به دانشجویان دکتری تخصیص دهند.

عدم حمایت از دانشجویان دکتری خطری جدی است

کبگانیان ادامه داد: از وزارت علوم، وزارت بهداشت و به خصوص سازمان برنامه و بودجه درخواست می‌کنیم حمایت از دانشجویان دکتری را جدی بگیرند؛ زیرا این عدم حمایت خطری جدی برای کشور است.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: این دانشجویان در سخت‌ترین شرایط درس می‌خوانند و بیشتر آنها متاهل هستند (طبق توصیه خود ما) و نمی‌توانند وابسته به خانواده باشند و تحت فشار جدی هستند.

دستورالعمل اعطای گرنت پژوهشی به دانشجویان دکتری

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x