کد خبر: 55427

تاریخ بروزرسانی : 1399/01/02

آیا دارندگان مدرک معادل می‌توانند وارد دوره دکتری شوند؟

منابع آزمون دکتری

نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد

آیا دارندگان مدرک معادل می‌توانند وارد دوره دکتری شوند؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، آیا دارندگان مدرک معادل می‌توانند وارد دوره دکتری شوند؟

دارندگان مدارك تحصیلی معادل باید حائز شرایط «آییننامه شركت دارندگان مدارك معادل و غیررسمی در آزمونهای ورودی مقاطع بالاتر» باشند.

ادامه تحصیل افرادی كه دارای مدارك استخدامی، داخلی ویا با عنوان «معادل» است، ضمن رعایت بخشنامه مربوطه منـوط به تأیید دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری است. بدیهی است صرفاً تأییدیـه تحصـیلی یا قبـولی در آزمـون جـامع دارندگان مدرك معادل، مجوز ثبتنام در دانشگاه نیست.

دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دكتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پایان مهلت ثبت‌نام، مجاز به ثبت‌نام و شركت مجدد در این آزمون نیستند.

ثبت نام و شركت در این آزمون برای دانشجویان مقطع دكتری تخصصی، به شرط فراغت از تحصیل در آن مقطع تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی جاری 99-1398 بلامانع است.

پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانـه در آزمون دكتری نیمه‌متمركز سال 1398،حتی در صورت عدم ثبت‌نام یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمـون دكتـری تخصصـی سال 1399 نخواهند بود.

با توجه به اینکه زمان برگزاری آزمون دچار تحول اساسی شده زمان اعلام نتیجه اولیه، انتخاب رشته و دعوت مصاحبه نیز دچار تغییر خواهد شد. به همین دلیل باید منتظر اعلام تقویم این آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور بود.

شرایط اختصاصی

برای پذیرش در دوره دکتری داشتن مدرک كارشناسی ارشد یا دكترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع كارشناسی ارشد یا دكترای عمومی كه مدرك مذكور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری ویا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی باشد، برای ورود به دوره دکتری ضروری است.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش ۵۳ درصد به روش دکتری استاد محور

فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های گروه پزشكی متقاضی شركت در این آزمون، قبل از اقدام به ثبت‌نام باید توجه داشته باشند كه از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وضعیت خود را مشخص و از نظر وزارت مذكور منعی برای ثبت‌نام و شركت در آزمـون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. در غیر این صورت عواقب بعدی آن، به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

با توجه به اینكه ادامه تحصیل در مقطع دكتری به‌صورت تمام وقت است، داوطلبان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت‌نام موافقت محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

رشته امتحانی انتخابی داوطلبان در دوره دكتری بایستی متناسب با رشته تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد یا دكتری عمومی آنها باشد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x