کد خبر: 10213

تاریخ بروزرسانی : 1396/11/20

مشخص شدن وضعیت حق التدریس های دانشگاه فنی و حرفه ای

منابع آزمون دکتری

ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست خبری بعدازظهر امروز از ساماندهی حق‌التدریس‌های قبل از سال ۹۰ دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و اعلام کرد: امسال در قانون برنامه ششم توسعه وظیفه‌ای به ما محول شده که حق‌التدریس‌ها که قبل از سال ۹۰ در وزارت آموزش و پرورش بودند و پس از آن به وزارت علوم منتقل شدند را ساماندهی کنیم که برخی از این افراد تا ۲۰ سال سابقه حق‌التدریس دارند.

شمس ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۶ نیز در بندی درباره ساماندهی نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش منتقل شده به وزارت علوم (پیش از سال ۹۰) واجد شرایط استخدام در سال‌های ۸۸ و ۸۹ آمده و وزارت علوم مکلف به ساماندهی این افراد است که ردیف بودجه نیز برای آنها مشخص شده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: در دانشگاه برای این مجموعه، کارهایی صورت گرفته و سامانه‌ای 3 مرحله ای طراحی شده، مرحله اول خوداظهاری که اعلام کردیم افراد واجد شرایط خودشان در سامانه ثبت‌نام کنند، در مرحله دوم واحدها، سوابق را بررسی می‌کنند و سپس باید لیست مورد نظر به تایید مرکز برسد و پس از آن نیز در مرحله بعدی پرونده‌ها در ستاد بررسی می‌شود که در حال حاضر این پروسه در مرحله خوداظهار است.

وی ادامه داد: سامانه ساماندهی نیروهای حق‌التدریس از امروز به مدت ۱۰ روز فعال است و افراد می‌توانند برای ثبت‌نام به این سامانه مراجعه کنند. براساس برآورد ما حدود ۷۰۰ نفر این شرایط را دارند.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

وی افزود: این دستورالعمل در جلسه هیات امنای دانشگاه بررسی و تایید شده و کار ما ذیل مصوبات هیات امنا انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: براساس قوانین و مقررات هر ساله شهریه دانشگاه افزایش می‌یابد ولی امسال برای نیمسال ۹۷-۹۶ فقط در حدود ۳۲ واحد، آن هم در برخی رشته‌ها حدود ۱۲ درصد افزایش شهریه داریم ولی در ۱۴۰ واحد افزایش شهریه نداریم.

شمس با بیان اینکه با پیگیری‌های هیات امنای دانشگاه فنی حرفه ای قرار شد تعدادی از افراد حوزه علوم انسانی که واجد شرایط هستند به هیات علمی تبدیل شوند، گفت: سامانه خوداظهاری در این رابطه نیز فعال شده تا افرادی که به عنوان دبیر، مدرس و هنرآموز فعال بودند پس از اینکه به عنوان کادر آموزشی غیر هیات علمی در سامانه ثبت‌نام کرده و پرونده آنها در شورای ۴ نفره بررسی شد به عنوان هیات علمی مطرح می‌شوند.

وی افزود: همچنین نیروهایی که به عنوان مربی قصد استخدام دارند با سه سال سابقه کار در صنعت و آزمون PE جذب می‌شوند.

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتریwww.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x