کد خبر: 57735

تاریخ بروزرسانی : 1401/02/26

مصاحبه با رتبه برتر آزمون دکتری رشته مدیریت فناوری اطلاعات

منابع آزمون دکتری

مصاحبه با رتبه برتر آزمون دکتری 1400 رشته مدیریت فناوری اطلاعات

مصاحبه با رتبه برتر آزمون دکتری 1400 رشته مدیریت فناوری اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، هر سال زمان اعلام نتایج عده ای از داوطلبان دکتری خوشحال و عده ای ناامید هستند. اما هستند تعدادی که پرقدرت برای شروع دیگری برنامه ریزی میکنند. در این جا مصاحبه با رتبه برتر آزمون دکتری 1400 رشته مدیریت فناوری اطلاعات شاید نقطه عطفی برای آنان باشد.

محمد رحیمی هستم رتبه 4 کنکور دکتری مدیریت فناوری اطلاعات سال 1400. مدرک کارشناسی خود رو از دانشگاه صنعتی کرمانشاه در رشته مهندسی کامپیوتر در سال 1394 دریافت نمودم. کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس تهران با معدل 19:04 در سال 1400 به اتمام رساندم. از سال 1394 تا امروز به عنوان کارشناس در سازمان تامین اجتماعی-اداره کل استان ایلام مشغول به فعالیت هستم.

بار اول بود که در کنکور دکتری شرکت می کردید؟

خیر، بنده سال 1399 به صورت آزمایشی در آزمون دکتری مدیریت فناوری اطلاعات شرکت و رتبه 24 رو کسب نمودم. اما در آزمون سال 1400 با برنامه ریزی منظم و مطالعه جدی موفق به کسب رتبه 4 شدم.

مطالعه برای آزمون دکتری را از چه زمانی شروع نمودید؟

با توجه به شرایط شغلی که داشتم از آبان ماه شروع به مطالعه نمودم و به صورت پیوسته و منظم در زمان های خاصی مطالعه داشتم مطابق با برنامه ریزی و زمان بندی که خودم طراحی نمودم .

میزان مطالعه شما جهت آمادگی برای آزمون دکتری روزانه چند ساعت بود؟

به صورت منظم و مداوم روزی بین 4-6 ساعت مطالعه داشتم و در روزهای تعطیل تا میزان 8 ساعت مطالعه داشتم. اما برنامه ریزی م به صورتی بود که بایستی هر روز بین 4-5 ساعت مطالعه را حتما انجام می دادم.

برای مطالعه دروس زبان و استعداد تحصیلی چقدر زمان گذاشته بودید؟

برای درس زبان مطالعه خاصی نداشتم و به سوالهای این درس در آزمون پاسخ ندادم. اما برای درس استعداد تحصیلی کتاب استعداد تحصیلی سوالات سال های قبل  رو مطالعه کردم. همچنین تست های استعداد تحصیلی رشته های علوم پایه و هنر سالهای قبل رو به صورت کامل بررسی نمودنم.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

بعد از کنکور در مورد سطح آزمون و نتیجه احتمالی خودتان چه فکر می کردید؟

بعد از اینکه کلید اولیه آزمون توسط سازمان سنجش ارائه شد، نسبت به بررسی پاسخ های خود اقدام کردم و از این مطمئن بودم که رتبه ام تک رقمی خواهد شد.

رزومه شما جهت شرکت در مرحله مصاحبه علمی چه بود ؟

بنده دارای 3 مقاله کنفرانسی که یکی از آنها بین المللی و دوتای آنها داخلی است، همچنین تالیف یک کتاب با عنوان معماری سازمانی و اینترنت اشیاء توسط انتشارات حانون را دارم. دارای گواهی teacher assistant در دوره کارشناسی در درس های ریاضی و برنامه نویسی می باشم.

در مصاحبه کدام دانشگاهها شرکت کردید و هرکدام به چه نحوی برگزار شد؟

با توجه به انتخاب رشته به ترتیب در مصاحبه دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی شرکت نمودم. به دلیل شرایط کرونایی مصاحبه تمامی دانشگاههای ذکر شده به صورت آنلاین برگزار شد. معمولا در فرآیند مصاحبه اساتید رشته در خصوص پایان نامه، مقالات و کتاب های تالیفی یا ترجه شده که نوشتید، تز پیشنهادی برای دکتری، سوالاتی در خصوص مفاهیم تخصصی رشته و … می پرسند.

برای داوطلبان آزمون دکتری 1401 چه توصیه ای دارید؟

مطالعه به صورت منظم و پیوسته داشته باشند. منابع اصلی برای هر درس را بخوانند. سوالات سال های گذشته را حتما بررسی نمایند. برنامه ریزی خاص خود را داشته باشند. در جلسه آزمون سوالاتی که بین دو گزینه شک دارند را به هیچ وجه به شکل احتمالی پاسخ ندهند.

چه منابعی جهت آزمون دکتری مطالعه کردید؟

درس تئوری مدیریت : کتاب دکتر مقیمی

مدیریت اسلامی : کتاب دکتر مقیمی

آمار و احتمال : کتاب دکتر طورانی

سیستم های اطلاعاتی : کتاب دکتر مانیان دانشگاه تهران

مدیریت دانش : کتاب فرناندز به همراه کتاب های مدیریت دانش دکتر سهرابی و دکتر قلیج لی

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x