کد خبر: 66557

تاریخ بروزرسانی : 1402/01/31

اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری سال 1402

منابع آزمون دکتری

اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری سال 1402

اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری سال 1402

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری و اعلام زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1402 خبر داد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری و اعلام زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1402 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری «Ph.D» روز یک‌شنبه مورخ 1402/01/27 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل مشاهده است و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1402

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری خاطرنشان کرد: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از روز سه‌شنبه مورخ 1402/01/29 تا روز شنبه مورخ 1402/02/02 نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود تا حداکثر 50 کدرشته محل در صورت وجود با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خطاب به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، توصیه کرد: این دسته از داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌ محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند ضمن اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از روز دوشنبه مورخ 1402/01/28در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار گرفت.
دکتر پورعباس همچنین در مورد داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نیز گفت: این داوطلبان باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه سوم اردیبهشت ماه 1402 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

اعلام زمان بندی کنکور دکتری 1402

لازم به توضیح است در  نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه سوم اردیبهشت ماه 1402 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.
ضمناً نظر داوطلبان گرامی را به موارد ذیل معطوف می‌دارد:
1-داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌باشند و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و براساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام نمایند.

ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی استعدادهای درخشان

2-داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کد رشته‌های امتحانی مربوط به دانشگاههای: امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند، در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کد رشته محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه فقط دانشگاههای ذیربط را نیز انتخاب نمایند و در سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی منحصراً مجاز به انتخاب رشته از دوره‌های مجاز و براساس رشته امتحانی خود می باشند.
داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را با بخش سیستم پاسخگویی این سازمان به نشانی: https://request.sanjesh.org و یا در ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در میان بگذارند.

از آنجاییکه ممکن است پس از بسته شدن فایل دفترچه راهنمای انتخاب رشته، تغییراتی از طرف معاونت آموزشی وزارت متبوع یا دانشگاه های پذیرنده دانشجو به این سازمان اعلام گردد که ملاک عمل قرار خواهد گرفت، لذا به داوطلبان توصیه می شود به تغییراتی که در قالب اطلاعیه ها از طریق سایت سازمان یا هفته نامه پیک سنجش اطلاع رسانی می شود توجه نموده و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند. بدیهی است عدم اطلاع از اطلاعیه های اعلام شده هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.

اینفو گرافیک مراحل انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 1402

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x