کد خبر: 26134

تاریخ بروزرسانی : 1398/09/26

نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی

منابع آزمون دکتری

معرفی نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی : در ابتدا در ارتباط با اقتصاد مقاومتی باید بیان نمود که روشی است برای مقابله با تحریم های اقتصادی علیه یک منطقه یا کشور تحریم شده، با کم ترین وابستگی به خارج از کشور در خصوص نیاز های اساسی در شرایطی که صادرات و واردات هیچ کدام برای آن کشور مجاز نمی باشد و در واقع اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌ های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر نمودن آن تاثیرها و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است. همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تأکید گردد. ضمنا طبق نظر دولتمردان جمهوری اسلامی ایران در تعریف اقتصاد مقاومتی، ضرورت مقاومت برای رد کردن فشارها و عبور از سختی‌ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی نیاز است و باید در نظر داشت این روش اقتصادی از نظر تعریف با اقتصاد ریاضتی تفاوت دارد.

اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در شهریور ۱۳۸۹ توسط آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) مطرح شد و ایشان «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی نمود و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش» را معرفی نمود.

از این رو ارتباط قوی و مداوم بین “اقتصاد مقاومتی” و “مدیریت” برای هیچ شخصی پوشیده نیست و در همین راستا پژوهشکده مدیریت و توسعه برآن شد با همکاری دانشگاه ها و انجمن های علمی داخلی و بین المللی رویدادی را تحت عنوان ” نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی” در روز شنبه مورخ 17 اردیبهشت ماه 1397 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما تهران برگزار نماید.

لذا بدین طریق، از اساتید، صاحب نظران، دانشجویان، کارشناسان، پژوهشگران و علاقمندان محترم در حوزه مدیریت، اقتصاد،کارآفرینی و به خصوص اقتصاد مقاومتی دعوت می شود در صورت تمایل به ارائه مقاله یا مشارکت فردی و گروهی در این کنفرانس، نسبت به ارسال مقالات به دبیرخانه اقدام فرمایند.

برای ورود به وب سایت  نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی کلیک کنید.

نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی

نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x