کد خبر: 54511

تاریخ بروزرسانی : 1398/07/23

دستورالعمل اخذ حداکثر 12 واحد درسی دانشجویان دکتری

منابع آزمون دکتری

دستورالعمل اخذ حداکثر 12 واحد درسی دانشجویان دکتری

دستورالعمل اخذ حداکثر 12 واحد درسی دانشجویان دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) ، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ دستورالعمل اخذ حداکثر 12 واحد درسی دانشجویان دکتری خبر داد،  جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل اخذ حداکثر 12 واحد درسی با احتساب دروس جبرانی برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی در آخرین نیمسال آموزشی» را به رؤسای استانها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

در این دستورالعمل تأکید شده دانشجویان دوره دکتری تخصصی رشته های غیرپزشکی می توانند در نیمسال آخر دوره آموزشی (نیمسال قبل از آزمون جامع) از دروس برنامه درسی مصوب رشته تحصیلی خود به همراه دروس جبرانی حداکثر 12 واحد درسی اخذ کنند.

ارائه بیش از 10 واحد از دروس اصلی و تخصصی مصوب رشته تحصیلی در یک نیمسال امکان پذیر نیست و در صورت ارائه تخلف آموزشی محسوب می شود.

ممنوعیت شرکت کنندگان دارای معدل 14، پذیرفته شدگان اخراجی ها

هیچ یک از پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری (Ph.D) حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند(اخراج دانشجوی دکتری علم و صنعت).

دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری حرفه ای دامپزشکی و دکتری پزشکی) که معدل آنان کمتر از 14 است، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند. مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نشده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نیستند.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند. فارغ التحصیلان دوره دکتری (Ph.D) مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نیستند. مدت تحصیل در مقطع دکتری (Ph.D) حداکثر 6 سال است.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x