کد خبر: 56601

تاریخ بروزرسانی : 1399/05/12

وزارت بهداشت به کنکور دکتری 99 نمره قبولی داد/ کنکور ارشد برگزار می‌شود

منابع آزمون دکتری

مدرک دکتری وزارت بهداشت 98

وزارت بهداشت به کنکور دکتری 99 نمره قبولی داد/ کنکور ارشد برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار تصاویری که نشان دهنده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی حوزه‌های کنکور دکتری است، اظهار کرد: ابتدا باید به صورت صد درصد تائید شود تصاویری که منتشر شده مربوط به کنکور دکتری روز پنج شنبه، ۹ مرداد بوده است یا خیر. بعد از تائید شدن موارد گزارش شده و اینکه مشخص شود تمهیدات بهداشتی رعایت نشده ناشی از کم کاری حوزه بوده است؛ با آن‌ها برخورد خواهد شد.

زرین آمیزی ادامه داد: علاوه بر برخورد با حوزه‌هایی که تمهیدات را به خوبی انجام نداده اند، اقدامات لازم انجام می‌شود تا در آزمون‌های بعدی سازمان سنجش و وزارت بهداشت با دقت بیشتری پروتکل‌ها را اجرا کنند تا شاهد چنین مواردی نباشیم.

چینش صندلی ها مورد تائید نماینده های بهداشت بود

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: طبق پروتکل بهداشتی که به حوزه‌ها ابلاغ شد، نماینده وزارت بهداشت مکلف شد که حوزه‌ها قبل از برگزاری آزمون بازرسی شوند. در هفته گذشته حوزه‌ها بر اساس ابلاغ معاونت بهداشت وزارت بهداشت بازرسی شدند. اگر از نظر چینش و فاصله صندلی مشکلی وجود داشت؛ نماینده بهداشت اعلام می‌کرد و حوزه‌ها کار خود را اصلاح می‌کردند، ولی از نظر نمایندگان وزارت بهداشت این چینش صندلی‌ها مورد تائید بوده است.

شکایت سازمان سنجش از منتشر کننده عکس یکی از داوطلبان کنکور

او درباره عکسی که در فضای مجازی منتشر شده و ادعا شده داوطلب در حال تقلب کردن است، توضیح داد: در این عکس مشخص نیست که این داوطلب صد در صد در حال تقلب کردن است، ولی سازمان سنجش از شخص و یا نهادی که این عکس داوطلب را منتشر کرده شکایت می‌کند. این شکایت به این دلیل است که در ابتدا باعث شده اند آبروی فرد خدشه دار شود و دوم اینکه منتشر کننده این عکس باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

علت دریافت نشدن کد خوداظهاری از داوطلبان کنکور دکتری

سخنگوی سازمان سنجش درباره علت دریافت نشدن کد خوداظهاری از داوطلبان کنکور دکتری بیان کرد: وزارت بهداشت معتقد بود که خود اظهاری از کل داوطلبان باید انجام شود. اگر بر اساس سوالاتی که در سامانه سلامت وزارت بهداشت پرسیده می‌شود، مشخص شود داوطلبی مشکوک به کروناست باید مکان مجزایی برای این داوطلبان در نظر گرفته شود.

او یادآوری کرد: این که گفته شده داوطلب کد ثبت نام در سامانه سلامت را دریافت و به حوزه‌ها تحویل بدهد به دلیل تاکید بر این بوده که داوطلب حتما خود اظهاری را انجام دهد. با این وجود هم برخی داوطلبان کنکور دکتری خود اظهاری را در سامانه سلامت انجام ندادند.

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: وزارت بهداشت به سازمان سنجش برای برگزاری کنکور دکتری نمره ۱۶ را البته سختگیرانه داد، یعنی اینکه وزارت بهداشت که متولی تمهیدات بهداشتی و مباحث سلامت است، نمره قبولی را به سازمان سنجش داده است.

او گفت: کنکور کارشناسی ارشد بر اساس برنامه زمانی اعلام شده در موعد مقرر یعنی پنج شنبه، ۱۶ مرداد، جمعه، ۱۷ مرداد و شنبه، ۱۸ مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x