کد خبر: 69546

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/29

پذیرش دکترا استاد محور دانشگاه لرستان 1402

منابع آزمون دکتری

پذیرش دکترا استاد محور دانشگاه لرستان 1402

پذیرش دکترا استاد محور دانشگاه لرستان 1402

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه لرستان در اجرای آئین نامه شماره 2/379602 مورخ 1402/12/18 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به شیوه استاد محور در دوره دکتری در قالب موضوع های مورد تایید به شرح جدول زیر و با میزبانی اعضای هیات علمی معرفی شده برای هر یک از موضوعات، از بین دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد که واجد شرایط ذیل باشند، از طریق بررسی سوابق، مصاحبه و بدون شرکت در آزمون، برای سال تحصیلی 1402-1403 دانشجو میپذیرد.

عناوین طرح های دکترا استاد محور دانشگاه لرستان 1402

‫ردیف‬‏‫رشته- گرایش‬‏‫موضوع‬‏‫استاد میزبان‬‏‫ظرفیت‬‏
1‫مهندسی برق - الکترونیک‬‏‫طراحی و ساخت سامانه مخابرات نوری فضای آزاد با نرخ ارسال داده‬‏‫دکتر علی میر‬‏۱
2‫ریاضی - آنالیز‬‏‫کاربرد هوش مصنوعی در طراحی ربات های تحویل خودمختار‬‏‫دکتر ابراهیم سوری‬‏۱
3‫مدیریت دولتی- منابع انسانی‬‏‫ارایه مدلی برای حرکت دانشگاه لرستان به سمت دانشگاه نسل سوم‬‏‫دکتر محسن عارف‬‏
‫نژاد‬‏
۱
4‫علوم و مهندسی آبخیز - حفاظت‬‏
‫آب و خاک‬‏
‫آینده پژوهی منابع آب زیرزمینی استان لرستان ( مدلسازی و‬‏ ‫سناریونویسی)‬‏‫دکتر علی حقی زاده‬‏۱
5‫مهندسی برق - الکترونیک‬‏‫طراحی و ساخت سلول های خورشیدی نانوساختار‬‏‫دکتر علی فرمانی‬‏۱
6‫زیست شناسی- فیزیولوژی گیاهی‬‏‫پتانسیل گیاه پالایی ذرت تحت تاثیر بیوچار و سطوح مختلف کم آبیاری با‬‏ ‫پساب صنعتی‬‏‫دکتر حمزه امیری‬‏۱
7‫زیست شناسی- فیزیولوژی گیاهی‬‏‫تولید بذور، نشاء و نهال گیاهان و درختچه های دارویی‬‏‫دکتر حمزه امیری‬‏۱
8‫جغرافیا - اقلیم شناسی‬‏‫بررسی تغییرات اقلیم جهانی و نقش آن بر الگوی بارش کشور‬‏‫دکتر مصطفی کرم پور‬‏۱
9‫مهندسی برق - الکترونیک‬‏‫مرتب سازی و درجه بندی دانه های برنج و غلات با استفاده از هوش‬‏ ‫مصنوعی‬‏‫دکتر وحید مهرداد‬‏۱
10‫مهندسی برق - الکترونیک‬‏‫مدیریت انرژی منابع تجدید پذیر با استفاده از روش های هوش مصنوعی‬‏ ‫با تنظیم پارامترها‬‏‫دکتر وحید مهرداد‬‏۱
11‫فیزیولوژی ورزشی, فیزیولوژی‬‏
‫ورزشی و تندرستی‬‏
‫تاثیر مداخلات غیر دارویی و فعالیت بدنی بر پیشگیری از عوارض بیماری‬‏
‫کرونا: یک مرور نظام مند و فراتحلیل‬‏
‫دکتر مسعود رحمتی‬‏۱
12‫ریاضی - آنالیز‬‏‫چگونگی آینده معماری ایران و جهان مبتنی بر هوش مصنوعی در عصر‬‏
‫متاورس‬‏
‫دکتر ابراهیم سوری‬‏۱

شرایط متقاضیان پذیرش دکترا استاد محور دانشگاه لرستان 1402

۱-۱- تمام دانشجویانی که بر اساس «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌شوند و مدرک معتبر مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دریافت می‌کنند، در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند.

۲-۱- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده اند، با احراز سایر شرایط می‌توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین نامه باشند.

۳-۱- پذیرش متقاضیان صرفاً در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.

۴-۱- داشتن معدل کل ۱۶ و بالاتر در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی دامپزشکی (میانگین معدل کمتر از ۱۷ دوره کارشناسی ارشد و ۱۶ دوره کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی با ضریب همترازی میتوانند در فراخوان شرکت نمایند) (همترازی معدل توسط دفتر استعدادهای درخشان انجام می‌گیرد).

۵-۱- از تاریخ دانش آموختگی متقاضیان تا مهر ۱۴۰۲ بیش از دو سال نگذشته باشد (دانش آموخته قبل از ۱۴۰۰/۶/۳۱ مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند).

۶-۱- متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد هستند لازم است تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ دانش آموخته شوند.

۷-۱- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای، آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدولهای ارزشیابی پیوست ضروری است.

۸-۱- کسب حداقل ۷ امتیاز از بند ۱-۱ جدول شماره ۱.

تبصره ۱: فقط مقالات چاپ شده یا دارای پذیرش نهایی مورد بررسی قرار می‌گیرند. لذا متقاضیان محترم از ارسال مقالاتی که تعیین تکلیف نهایی نشده‌اند خودداری کنند. ضمناً برای مقالاتی که به مرحله چاپ نرسیده‌اند ارسال نامه پذیرش علاوه بر صفحه اول مقاله ضروری است.

تبصره ۲: تمامی مقالات ردیف ۱ جدول ۱ (مستخرج از پایان نامه) میبایست با ذکر نام اساتید راهنما و مشاور دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دکتری عمومی دامپزشکی باشند. مقالات بدون ذکر نام اساتید راهنما و مشاور هیچ امتیازی ندارند.

۹-۱- دانشجوی پذیرفته شده توسط استاد میزبان، تا قبل از اعلام نتایج، نباید رابطه سببی و نسبی با استاد میزبان داشته باشد و در صورت احراز، تخلف محسوب می‌شود.

۱۰-۱- اتباع غیرایرانی مقیم ایران ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط میتوانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند.

۱۱-۱- پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره‌های روزانه به صورت رایگان است و پذیرفته شدگان در صورت انصراف از تحصیل پس از پذیرش نهایی و ثبت نام در دوره روزانه، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی میشوند.

اعلام شرایط پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استاد محور

اگهی پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بدون آزمون استعداد درخشان

مدارک مورد نیاز

۱-۲- فرم‌های تکمیل شده تقاضای ثبت نام (فرم‌های شماره ۱ و ۲) به همراه یک قطعه عکس ۳×۴ الصاق شده.

۲-۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی صفحه (مختص دانشجویان سایر دانشگاه ها).

۳-۲- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد.

۴-۲- تصویر گواهینامه دانش آموختگی و ریزنمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد (مختص دانشجویان سایر دانشگاه ها).

۵-۲- معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی (برای دانشجویان المپیادی).

۶-۲- معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره‌های معتبر علمی خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا (برای برگزیدگان این جشنواره ها).

۷-۲- تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه.

۸-۲- تصویر کامل کلیه مقالات علمی-پژوهشی و علمی ترویجی منتشر شده همراه با تصویر جلد مجله.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

۹-۲- تصویر کامل کلیه مقالات ارائه شده در کنفرانسهای معتبر ملی و بین المللی به همراه گواهی ارائه.

۱۰-۲- تصویر جلد شناسنامه و فهرست مطالب کتابهای تألیفی و ترجمه ای.

۱۱-۲- گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند (نسخه کامل مقاله نیز ضمیمه شود).

تبصره ۱: از بین مقالات علمی بایستی حداقل یک مقاله مرتبط با پایان نامه باشد (حداقل یک مقاله JCR-ISI و یا علمی معتبر وزارتین، ISC دارای ضریب تاثیر و Sciences of Web و Scopus که در فهرست سیاه نباشند). (فهرست انتشارات و مجلات جعلی و نامعتبر)

۱۲-۲- گواهی اعتبار درجه علمی مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.

۱۳-۲- تصویر معرفی نامه علمی از استاد (ان) دوران تحصیل (ترجیحا دوره کارشناسی ارشد).

۱۴-۲- مستندات مربوط به رتبه برتر با ذکر رتبه و تعداد دانشجویان در کد رشته مربوطه در آن دانشگاه.

۱۵-۲- پرداخت مبلغ حق ثبت نام به مبلغ ۱۵۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار) ریال به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه لرستان نزد بانک تجارت و اسکن رسید واریزی و بارگذاری آن در بخش مستندات.

فرآیند اجرا

۱-۳- اعلام فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری به شیوه استاد محور توسط گروه امور استعدادهای درخشان دانشگاه.

۲-۳- ثبت نام متقاضیان پذیرش در فراخوان دانشگاه لرستان از طریق آدرس ایمیل Estedadphd.lu@gmail.com صورت پذیرد. به مدارکی که از طریق پست یا دستی ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۳-۳- دریافت مدارک متقاضیان توسط گروه امور پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه، بررسی اولیه پرونده‌ها و اطمینان از احراز شرایط مندرج در این دستورالعمل، مدارک و سوابق متقاضیان را جهت بررسی و ارزیابی علمی برای استاد پذیرنده (راهنما) مربوطه ارسال می‌شود.

۴-۳- استاد راهنما پس از دریافت مدارک ضمن بررسی آن ها، اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره را طی یک نامه رسمی و به همراه پرونده کامل متقاضیان، به دفتر گروه امور استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال می‌کند.

۵-۳- نتایج اولیه توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بررسی و در صورت تایید نهایی، لیست اولیه اسامی پذیرفته شدگان از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۶-۳- پس از اعلام نتایج اولیه، آن دسته از پذیرفته شدگانی که تمایل به انصراف دارند، باید در موعد مقرر (که در اطلاعیه اعلام نتایج اولیه مشخص میشود) انصراف کتبی خود را اعلام نمایند. عواقب ناشی از عدم اعلام انصراف کتبی برعهده دانشجو میباشد.

۷-۳- پذیرش نهایی و قطعی پذیرفته شدگان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی توسط دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

۸-۳- تغییر رشته و گرایش و تغییر استاد راهنما و موضوع پایان نامه بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.

نحوه ثبت نام و ارسال مدارک دکترا استاد محور دانشگاه لرستان

۱-۴- مدارک با مراجعه حضوری و یا از طریق آدرس ایمیل «Estedadphd.lu@gmail.com» پیوست و ارسال گردد.

داوطلبانی که مدارک را با ایمیل ارسال می‌کنند، بایستی اصل مستندات را نیز به آدرس دانشگاه لرستان، شهرستان خرم آباد، کیلومتر ۵ جاده تهران، سازمان مرکزی دانشگاه لرستان، دفتر امور استعدادهای درخشان پست کرده یا تحویل دهند.

۲-۴- آخرین مهلت ثبت نام حداکثر تا روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ خواهد بود.

۳-۴- پذیرش نهایی بر اساس مدارک و سوابق داوطلبین و مصاحبه صورت می‌گیرد و به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴-۴- نتایج پذیرش نهایی از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس http://www.lu.ac.ir اعلام خواهد شد.

۵-۴- ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تایید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش و آموزش کشور خواهد بود.

۶-۴- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل، مشخص شود که متقاضی شرایط پذیرش را از طریق این فراخوان ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدرک وجود داشته باشد، ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

۷-۴- مدارک ارسالی و وجه واریزی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

تذکرات مهم

🔴 فایل‌های مدارک و مستندات به صورت JPG تهیه شوند.

🔴 فایلهای بارگذاری شده به صورت فشرده (RAR, Zip) پیوست گردد.

🔴 بررسی درخواست‌ها تنها از طریق ثبت نام اینترنتی، در مهلت تعیین شده و بارگذاری دقیق مدارک صورت خواهد گرفت. به درخواستهای خارج از آن، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

🔴 در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله‌ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.

🔴 هرگونه اطلاع‌رسانی به داوطلبان، از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی www.lu.ac.ir (قسمت اطلاعیه ها) و یا تماس تلفنی صورت میپذیرد.

🔴داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دفتر امور استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان با شماره 06633120341 تماس حاصل نمایند و یا با ارسال ایمیل به آدرس Estedadphd.lu@gmail.com درخواست خود را پیگیری کنند.

ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه لرستان

جدول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری دانشگاه لرستان 1402

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیاوش
میهمان
سیاوش
6 دی ، 1402

رفت و آمد از خرم آباد به دانشکده ها از طریق سرویس های دانشگاه و راس ساعت های مشخص، طبق برنامه مشخص همه روزه به صورت رایگان صورت می‌گیرد و ایستگاه های متعدد آن دسترسی دانشجویان به داخل شهر را امکان پذیر می سازد.

مفیدی
میهمان
مفیدی
6 دی ، 1402

رشته شیمی تجزیه این دانشگاه در دانشکده علوم پایه مستقر بوده و در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد ، دکتری تخصصی و پسا دکتری همه ساله اقدام به پذیرش دانشجو ایرانی و بین المللی کرده و تعداد اعضای علمی آن در این رشته گرایش 5 نفر است. 3 نفر از آنان دارای درجه استاد تمام و 2 نفر دیگر دارای درجه دانشیاری هستند. آزمایشگاه های دوره کارشناسی این دانشکده در انتهای دانشکده فنی-مهندسی قرار دارند و بعد از تکمیل ساختمان جدید دانشکده علوم پایه به داخل دانشکده منتقل خواهد شد. آزمایشگاه های تحقیقاتی این رشته در زیرزمین دانشکده علوم پایه قرار داشته و دارای امکانات مختلفی است که در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار دارد. آزمایشگاه مرکزی شماره 1 نیز که در دانشکده علوم پایه قرار دارد دارای دستگاه ها و تجهیزات مختلفی است که دسترسی دانشجویان این رشته به دستگاه های مورد نیاز را راحت می‌کند و هزینه دریافتی از دانشجویان این دانشگاه در آزمایشگاه مرکزی نصف هزینه معمول برای سایر دانشجویان است.

سجاد
میهمان
سجاد
22 مرداد ، 1402

سلام گروه شما عالی هستین پارسال با کمک های شما دکتری قبول شدم ممنون از راهنمایی و حمایت های شما
ترم دوم دکتری کامپیوتر هستم

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x