کد خبر: 61038

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/29

پذیرش دکتری پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران

منابع آزمون دکتری

پذیرش دکتری پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران

پذیرش دکتری پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ،  دانشگاه تهران در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع دکتری تخصصی برای بهمن 1400 دانشجو جذب نموده است. این نوع پذیرش هر سال بعد از آزمون دکتری اعلام شد اما امسال به علت خالی ماندن صندلی های دانشگاه ، زودتر اعلام میشود.

پذیرش دانشجو بر اساس شیوه نامه مصوب. در این روش که عموماً از طریق اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت دانشگاه ، زمان، رشته‌های مورد پذیرش، و شرایط عمومی و اختصاصی مربوطه به اطلاع متقاضیان می‌رسد بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع مختلف، افتخارات علمی، سوابق پژوهشی و نیز شرکت در مصاحبه علمی و پاسخ به سوالات تخصصی از رشته مورد تقاضا، صلاحیت داوطلبان بررسی و پذیرش دانشجو صورت می‌پذیرد.

در صورت کثرت متقاضیان و بر اساس شیوه نامه مصوب دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، آزمون کتبی نیز در این روش پیش بینی شده است که با هماهنگی با گروه آموزشی مربوطه برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که بر اساس مجوزهای صادره از طرف دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، این دانشگاه مجوز برگزاری کلیه رشته‌های دایر در مقطع دکتری در دانشگاه تهران را دارا می‌باشد. علاقه مندان به پذیرش در پردیس بین المللی ارس بر اساس شیوه نامه، می‌توانند در صورت شروع پذیرش، با مراجعه به سایت پردیس به آدرس aras.ut.ac.ir ثبت نام نمایند.

رشته های دکتری پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز

در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه منعقده فی مابین دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در سال ۱۳۸۶، در سال ۱۳۸۸ اقدامات لازم برای تأسیس پردیس بین المللی ارس در منطقه آزاد ارس آغاز شده و پس از انجام مقدمات لازم و آماده سازی و تجهیز فضاهای آموزشی و اداری و نیز اخذ مجوز پذیرش از دفتر گسترش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۰-۸۹ پذیرش دانشجو به عمل آمد. پردیس بین المللی ارس در مهرماه سال ۱۳۸۹ فعالیت‌های آماده سازی خود برای پذیرش دانشجو را شروع نموده و پس از تشکیل ادارات و جذب همکاران مورد نیاز و نیز آماده سازی امکانات و فضاهای آموزشی و پژوهشی، در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۰-۸۹ در ۹ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به پذیرش دانشجو اقدام نمود و تاکنون بیش از یک هزار نفر دانشجو در ۳۷ رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و حدود ۱۸۰ دانشجو در ۲۷ رشته و گرایش در مقطع تحصیلی دکتری در این پردیس ثبت نام نموده‌اند که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از آنها در این مقاطع از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود حسب مورد دفاع نموده و فارغ التحصیل شده‌اند.

مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x