کد خبر: 54970

تاریخ بروزرسانی : 1398/10/06

پذیرش دکتری 99 پردیس دانشگاهی تربیت مدرس

منابع آزمون دکتری

دکتری بدون آزمون (استعداد درخشان) دانشگاه تربیت مدرس

پذیرش دکتری 99 پردیس دانشگاهی تربیت مدرس

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، جلسه مرتبط با پذیرش دکتری 99 پردیس دانشگاهی تربیت مدرس برگزار شد.

نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس با حضور رییس، معاونان و روسای دانشکده ها در سالن شورای این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما امسال به دلایل مختلف تصمیم گرفتیم پذیرش دانشجوی دکتری را با رعایت کیفیت و استانداردهای آموزشی در پردیس آغاز کنیم و در این راستا دانشکده‌ها لازم است رشته‌هایی که می‌توانند در آن دانشجوی دکتری پردیس پذیرش کنند را به معاونت آموزشی اعلام کنند. ظرفیت پیشنهادی از سوی دانشکده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و با رعایت شرایط دانشجوگزینی در دانشگاه، این امر اتفاق می‌افتد(خسارت های پذیرش دانشجوی دکتری).

وی افزود: بسیاری از افراد که دارای سن و تجربه بیشتری هستند و در حرفه‌های گوناگون مشغول به فعالیت هستند تمایل دارند که با تحصیل در مقطع دکتری با نظریه‌ها و دانش جدید آشنا شوند و این امر سبب ایجاد هم افزایی خواهد شد و می‌توانیم طیف خاصی از افراد متقاضی تحصیل را در دوره دکتری پردیس با رعایت کیفیت آموزشی جذب نماییم.

دکتر احمدی همچنین با اشاره به بحث استاد ممتاز تصریح کرد: واژه استاد ممتاز از سال‌ها قبل مطرح شده بود ولی پس از فرایند طولانی مطالعه و تحلیل روی آن، از حدود 4 سال قبل در چند دانشگاه مهم کشور به صورت جدی مورد اقدام قرار گرفت و آیین نامه‌ای برای آن تدوین شد که اساتید با رتبه استاد تمام بتوانند از مرتبه شاخصی به نام استاد ممتازی برخوردار شوند و این مرتبه به رسمیت شناخته شود.

مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳

وی افزود: ما در دانشگاه برای این آیین نامه تبصره‌ای قائل شدیم که این انتخاب با هدایت و محوریت هیات ممیزه اعمال شود. ما از دانشکده‌ها خواستیم دو نفر از بزرگان شاخص در برخی از گروه‌های خود را معرفی کنند و شرح فعالیت‌ها و توفیقات آنان بیان شود و کاندیداهای هر دانشکده پس از بررسی و مراحل غربالگری به عنوان استاد ممتاز معرفی شوند که امیدواریم دانشکده‌ها در این امر مشارکت کنند؛ زیرا شناخته شدن استاد ممتاز در هر دانشگاهی افتخاری برای دانشگاه است و مزایایی برای دانشگاه،‌ دانشکده و خود استاد خواهد داشت(فیلترینگ علمی، شرط پذیرش دانشجوی دکتری).

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اقدس یزدان مهر
میهمان
اقدس یزدان مهر
7 دی ، 1398

پذیرش در دکترای آموزش زبان انگلیسی

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x