کد خبر: 57217

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/11

پیشنهاد سازمان سنجش در مورد سهمیه های کنکور

منابع آزمون دکتری

پیشنهاد سازمان سنجش در مورد سهمیه های کنکور

پیشنهاد سازمان سنجش در مورد سهمیه های کنکور

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۳۴۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.پیشنهاد سازمان سنجش در مورد سهمیه های کنکور در این نوشته آمده است.

سهم پذیرش کنکور دکتری از سهمیه ایثارگران

ابراهیم خدایی خاطرنشان کرد: به جهت آنکه بخشی از قوانین مربوط به موضوع کنکور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و بخش دیگری از آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است، گاهی تناقض‌هایی در اجرای مصوبات مربوطه به وجود می‌آید.در لایحه پیشنهادی که تدوین شده است با توجه به سیاست‌های کلی علم و فناوری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و راهبردهای کلان نقشه جامع علمی کشور و دیگر اسناد مرتبط تلاش شده تا مواردی چون تجمیع و بهینه‌سازی سهمیه‌ها، ایجاد توازن و تعادل در توان علمی ورودی آموزش عالی، ملاحظه مصالح علمی و جلب اعتماد عمومی جامعه، برقراری عدالت آموزشی، حمایت از مناطق کم برخوردار، ایجاد رقابت سالم و مواردی از این قبیل مورد توجه باشد.

اعلام سهمیه‌ ها در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: در لایحه پیشنهادی تلاش شده است تا ابتدا حذف بومی‌گزینی درکنکور روی داده و چنانچه براساس نیازهای اعلامی استان‌ها سهمیه‌ای مصوب شد به شکل خاص آن سهمیه مدنظر قرار گیرد. یکی دیگر از پیشنهادات این لایحه این است که سهمیه‌های مصوبی چون سهمیه‌های ایثارگران به عنوان سهمیه‌های مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود. در لایحه پیشنهادی صرفاً حفظ چهار گروه از سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، سهمیه استعدادهای درخشان و سهمیه منطبق با نیاز مناطق کم برخوردار مدنظر بوده و پیشنهاد ما این است که سایر سهمیه‌ها حذف شوند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

سهمیه استعداد درخشان در قالب مرسوم سهمیه‌ها طبقه‌بندی نمی‌شود و دلیل ایجاد سهمیه مذکور نیز همزمانی المپیادهای جهانی با زمان برگزاری کنکور بوده است، ضمن آنکه برندگان المپیادهای جهانی با کسب رتبه خود احراز صلاحیت علمی خود را اثبات کرده‌اند. در مجموع می‌توان دو رویکرد برای موضوع سهمیه‌ها در نظر داشت و آن اینکه یا به فراخور زمان، سیاست‌ها و مصوبات مرتبط برای اجرا تدوین شود (چنانکه در بحث سهمیه‌ها تاکنون چنین بوده است) و یا اینکه به صورت حساب شده‌ای فرآیند سهمیه‌ها را به صورت یکپارچه مهندسی کرد. لایحه پیش‌نویس بومی‌گزینی همان محتویات تدوین شده برای ارائه به مجلس شورای اسلامی است و تلاش است متون آن در این جلسات با استفاده از نظرات کارشناسان اصلاح و بازنگری شود.

www.phdphd.org

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x