کد خبر: 59351

تاریخ بروزرسانی : 1400/08/13

چطور براي كنكور دکتری آماده شوم؟

منابع آزمون دکتری

چطور براي كنكور دکتری آماده شوم؟

چطور براي كنكور دکتری آماده شوم؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دروسي كه در آن ضعف داريد و درس‌هايي كه با توجه به رشته انتخابي ضريب بالا دارد، در اولويت بعدي مطالعه قرار دهید.حدالامكان از خواندن مطالب جديد خوداري شود. اكنون زمان آن رسيده است كه كليه مباحث خوانده شده، مرور و جمع‌بندي گردد.در تمام دروس نسبتا بايد تسلط داشته باشيد، هيج درسي را كنار نگذاريد. ترجيحا يك اختصاصي، يك عمومي و بعد به مطالعه مرور خلاصه‌هاي خود كه از ابتداي سال تهيه كرده‌ايد بپردازيد.تست‌هاي دروس عمومي را بلافاصله پس از مطالعه نزنيد؛ روز بعد را به اين امر اختصاص دهيد و هر روز تست‌هاي دروس عمومي كنكور دکتری روز قبل در را بزنيد.دروسي را كه علاقه نداريد و در آن ضعف داريد در اول وقت و زماني كه حوصله داريد، مطالعه كنيد.بعد از اتمام زمان مورد نظر به بررسي پاسخ‌هاي تشريحي بپردازيد، در صورت داشتن اشكال به منبع اصلي مطالعه‌‌ي خود رجوع كنيد.

توصيه‌هاي عمومي

  1. در فاصله بين مطالعات خود زماني را به استراحت اختصاص دهيد. از كارهايي كه احتياج به تمركز دارد و منجر به فعاليت ذهني شما مي‌شود در زمان استراحت بپرهيزيد.
  2. پژوهش‌ها نشان داده‌اند دانش‌آموزانی که ساعت ۱۰ شب یا زودتر به خواب می‌روند نسب به کسانی که در نیمه‌شب یا دیرتر به خواب می‌روند، نمرات بالاتری کسب می‌کنند.نظریه‌های زیادی در توضیح دلیل این نتایج ارائه شده است (از جمله بهبود تولید ملاتونین)، اما شما برای اصلاح عادت خواب نیازی به جزئیات ندارید. کافی است سعی کنید تا ساعت ۱۰ هر شب به خواب بروید و ۸ ساعت خواب خوب شبانه داشته باشید. این مسئله تأثیر شگرفی در عملکرد تحصیلی‌تان دارد، زیرا نه‌تنها حافظه‌تان را تقویت می‌کند، بلکه با استراحت کافی بهتر می‌توانید روی مطالعه و درک مطالب تمرکز کنید.صبح زودتر بيدار شويد و تا ديروقت بيدار نمانيد. بيدار ماندن تا ديروقت بازده مطالعه شما را پايين مي‌آورد.

  3. امر تغذيه خود را جدي بگيريد، حتما صبحانه (مي‌تواند نان و پنير همراه با گرد و،…) بخوريد. روزانه يك ليوان شير و عسل مناسب است.
  4. از خوردن غذاهاي پرحجم و چرب بپرهيزيد. با افزايش حجم زياد معده، خواب آلودگي هنگام مطالعه افزايش مي‌يابد.
  5. در هنگام مطالعه تغذيه نخوريد و در طول روز آب زيادي بنوشيد.عصرانه مناسب بخوريد.
  6. ورزش صبحگاهي فراموش نشود و هر روزتان را بانشاط آغاز كنيد. ورزش براي كاهش اضطراب مناسب است.پژوهش‌های گوناگونی رابطه‌ی میان ورزش جدی و منظم را با عملکرد تحصیلی نشان داده‌اند. بین پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و سایر تمرینات ایروبیک در یک روز و تمرینات قدرتی در روز بعد در رفت‌وبرگشت باشید. نیازی نیست مانند حرفه‌ای‌ها به خودتان سختی بدهید، اما ورزش کردن و تمرینات حرکتی مناسب ضروری است.
  7. از خوردن داروهاي خواب‌آور دراين دوران بپرهيزيد.
مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

خلاصه

فراموش نکنید کلید موفقیت مرور چندباره با فاصله‌گذاری مناسب است. برای کاهش زمان مطالعه بدون از دست دادن نکات کلیدی و مهم تکنیک پیش‌خوانی را به‌کار بگیرید. دفترچه‌ی فرمول‌ها و معادله‌ها را فراموش نکنید. پیش از آزمون تا حد امکان مرور مطالب را تکرار کنید. هر دو هفته یک‌بار آزمونی برای خودتان ترتیب بدهید. همیشه خوب بخوابید، خوب بخورید و از ورزش روزانه غفلت نکنید. همه‌ی این نکته‌ها بخشی از روش صحیح مطالعه برای کنکور هستند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x