کد خبر: 56104

تاریخ بروزرسانی : 1399/02/29

شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه

منابع آزمون دکتری

دکتری در ترکیه

شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ترکیه کشوری است که همواره در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای از نظر علمی، فرهنگی، نظامی و سیاسی در سطح جهان داشته است. به دلیل قرارگیری در دو قاره آسیا و اروپا، این کشور پل اتصال شرق به غرب تلقی می‌شود. بنابراین شما در کشور ترکیه می‌توانید به صورت هم‌زمان زندگی مدرن و پیشرفته غربی را در کنار فرهنگ بی‌نظیر شرقی تجربه کنید. همچنین این کشور به دلیل شرایط جغرافیایی بی‌نظیر خود، یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است.

از بعد علمی نیز این کشور هم اکنون ده‌ها دانشگاه پیشرفته و مدرن دارد که در بین هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارند. تقاضا برای تحصیلات تکمیلی در این کشور بسیار بالا است و هر ساله ده‌ها هزار دانشجو از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به این کشور مهاجرت می‌کنند. در این مقاله شما را با برخی از شرایط تحصیل در کشور ترکیه آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

شما می‌توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه در رشته‌های مختلفی مانند روانشناسی، مدیریت، حقوق، علوم فنی و مهندسی، رشته‌های مرتبط با پزشکی مانند پرستاری و مامایی، اقتصاد و سایر رشته‌ها اقدام نمایید. سه شهر اصلی دانشگاهی این کشور شامل استانبول، آنکارا و ازمیر هستند اما دانشگاه‌های معتبری در سایر شهرهای این کشور نیز وجود دارند که به دلیل هزینه پایین‌تر زندگی در این شهرها مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

برای تحصیل در مقاطع تکمیلی باید به ترتیب اقدام به انتخاب رشته مورد نظر خود و دانشگاه مربوطه نمایید. پس از انتخاب رشته و دانشگاه باید مدارک خود را آماده سازی کرده و با اساتید مدنظر خود تماس برقرار نمایید. البته در برخی از دانشگاه‌های ترکیه به‌خصوص در مقطع کارشناسی ارشد باید به صورت مستقیم با خود دانشگاه مکاتبه نمایید نه استاد. با این حال با دریافت تائید اولیه، باید مدارک کامل خود را به دانشگاه ارسال نمایید و در صورت تائید نهایی برای ثبت نام به این کشور مسافرت نمایید. پس از ثبت نام در دانشگاه می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه به سفارت آن کشور مراجعه کرده و ویزای خود را دریافت نمایید. در نهایت می‌توانید اقامت خود را در ترکیه شروع کرده و در کنار تحصیل، از زندگی در این کشور زیبا لذت ببرید.

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x