کد خبر: 34756

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/22

کاهش تعداد داوطلبان دکتری=افزایش شانس قبولی

منابع آزمون دکتری

کاهش تعداد داوطلبان دکتری=افزایش شانس قبولی

هوشمندانه رفتار کنید… با کاهش تعداد شرکت کنندگان شانش شما برای قبولی در آزمون دکتری افزایش پیدا میکند.

اگر به آمار هشت سال اخیر که در نمودار بالا آمده است نگاهی کنیم متوجه خواهیم شد کمترین آمار شرکت کننده در آزمون دکتری مربوط به سال 95 با 158هزار و 94 نفر داوطلب است .با بررسی انجام شده دلیل مهم این کاهش تعداد شرکت کنندگان دو مرحله ای شدن آزمون دکتری بود.

افزایش ناگهانی 110 هزار نفری در سال 96 و رسیدن به مرز 260 هزار داوطلب دکتری در آزمون سراسری دکتری مربوط به افرادی است که به خاطر شرکت در دانشگاه آزاد در این آزمون شرکت کرده اند، در واقع اگر تنها به آمار به صورت یک اطلاع خام نگاه کنیم این اشتباه به وجود می آید که در سال 96 تعداد داوطلبان آزمون دکتری نسبت به سال قبل به صورت ناگهانی افزایش  یافته است، در صورتی که آمار های قبل از این تاریخ به علت جدا برگزار شدن آزمون دکتری دانشگاه های سراسری، پیام نور و موسسات عالی از دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعاتی ناقص را در اختیار ما می گذارد.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

این در حالی ست که تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۶۲۲ نفر معادل ۴۲.۹۲ درصد داوطلبان زن و بقیه داوطلبان مرد بودند. در سال 96 نیز تعداد 260 هزار و 83 داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز ثبت‌نام کردند که از این تعداد 110 هزار و 163 نفر زن و 149 هزار و 920 نفر مرد هستند یعنی 42.36 درصد داوطلبان زن و 57.64 درصد مرد هستند.

این نا متعادلی در نحوه برگزاری آزمون دکتری و سردرگمی داوطلبان آزمون دکتری میتواند شانس قبولی برای افرادی که هوشمندانه رفتار میکنند و از این فرصت بهره میگیرند را ارتقا بخشد.

روش های اصولی برنامه ریزی و مطالعه ویژه آزمون دکتری

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سامیار تنهایی
میهمان
سامیار تنهایی
24 آذر ، 1397

خیلی خبر خوبی بود

ثبت نام دکتری سراسری
میهمان
ثبت نام دکتری سراسری
24 آذر ، 1397

phdphd.org عزیز در میان خیر های غم الود و استرس زا و استرس کنکور و مصاحبه این خبر واقعا خوب بود همیشه از این خبر های امیدبخش قرار بدید

مینایی فر
میهمان
مینایی فر
24 آذر ، 1397

اکثرا سیاهی لشکر هستند-رقابت بین حدود ۵۰هزار نفر است که در نهایت حدود ۱۰تا ۱۲هزار نفر در دانشگاههای سراسری وپیام نور وغیرانتفاعی پذیرش می شوند.

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x