کد خبر: 34816

تاریخ بروزرسانی : 1397/09/25

کاهش تقاضا برای تحصیل مقطع دکتری دانشگاه های آمریکا

منابع آزمون دکتری

کاهش تقاضا برای تحصیل مقطع دکتری دانشگاه های آمریکا

زمانی که کشوری در برابر درخواست های مهاجرتی تعداد زیادی از مردم مقاومت می کند در واقع به اصل مهمی که به توسعه و پیشرفت خود در طی سالیان دراز کمک کرده است توجه نمی کند. آمریکا نیز مدیون نخبگانی از کشورهای مختلف جهان است که به اقتصاد این کشور کمک کرده و می کنند.

از سال ۱۹۰۰ میلادی مهاجران در این کشور یک سوم برندگان جایزه نوبل در شیمی، فیزیک، پزشکی و اقتصاد را تشکیل می دهند. مهاجران بیش از یک چهارم تقریبا ۱۱۰ هزار پتنتی را که سالانه در آمریکا به ثبت می رسد در اختیار دارند.

از سال ۲۰۱۶ میلادی وضعیت رهبری در علم و فناوری در این کشور دستخوش تغییر شده و از این سال، درخواست ویزای H-۱B  که بسیاری از متخصصان خارجی برای کار در آمریکا لازم دارند تا ۲۰ درصد کاهش یافته و تقاضای تحصیل دانشجویان خارجی در دوره های تحصیلات تکمیلی نیز به ویژه در دانشکده های بازرگانی بیش از ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

تعداد دانشجویان بین المللی در حالیکه در سایر کشورهای پیشرفته از جمله استرالیا و کانادا رو به افزایش است اما در آمریکا تقریبا ثابت مانده است. در آمریکا سال ها طول می کشد تا ویزای دانشجویی به ویزای شهروندی H-۱B تبدیل شود. این مورد حتی درباره نخبگان بسیار برجسته در تخصص های بسیار مورد نیاز نیز صادق است.

در نتیجه تقاضا برای تحصیل مقطع دکتری دانشگاه های آمریکا به شدت کاهش پیدا کرده است.

 

پذیرش دکتری خارج از کشور

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x