کد خبر: 54992

تاریخ بروزرسانی : 1398/10/14

کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو نداریم

منابع آزمون دکتری

نظر وزیر علوم درباره پذیرش دانشجوی دکتری

کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو نداریم

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار نیست.

منصور غلامی در گفتگو با اشاره به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها گفت: درباره بحث تغییر ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، قاعدتاً، ظرفیت‌هایی که دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند مد نظر است.

وی ادامه داد: بنابراین دفتر گسترش حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم شرایط دانشگاه‌ها را با آنچه تقاضا داده‌اند، تطبیق می‌دهد علی القاعده برای هیچ مقطع و دوره‌ای توقف پذیرش انجام نمی‌شود مگر مانعی برای آن باشد مانند اینکه هیئت علمی کافی نباشد، فضای فیزیکی مورد تایید و مناسب نباشد.

وزیر علوم تاکید کرد: بنابراین کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دست نیست.

به گزارش مهر، پیش از این برخی از روسای دانشگاه‌های برتر عنوان کرده بودند که وضعیت کشور به گونه‌ای است که دانشگاه‌ها باید به سمت کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو پیش بروند.

آمار دانشجویان دکتری در کل کشور

موسسه پژوهش و برنامه ریزی وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری آمار دقیق دانشجویان دکتری را مربوط به سال تحصیلی ۹۶-۹۷ اعلام کرد. این آمار مربوط به سال تحصیلی دو دوره پیش بوده و آمارهای سال گذشته توسط این موسسه در حال احصاء است (2 دلیل دانشگاه‌ها برای مخالفت با کاهش ظرفیت پذیرش دکتری).
بر این اساس، تعداد دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی ۵۲ هزار و ۶۳۷ نفر، در دانشگاه پیام نور هزار و ۵۹۷ نفر، در دانشگاه ها و موسسه های غیردولتی غیرانتفاعی دو هزار و ۳۱۰ نفر، در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۵۸ هزار و ۹۰۹ نفر، در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۴ هزار و ۴۳۴ نفر و در سایر دستگاه های اجرایی هزار و ۱۹۱ نفر است.
بدون احتساب دانشجویان گروه علوم پزشکی و سایر دستگاه های اجرایی، در دو سال گذشته تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۵۳ دانشجوی دکتری در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل بودند(کاهش ظرفیت پذیرش دکتری پیام نور و دانشگاه آزاد).
این در حالی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بارها بر اینکه کشور به این تعداد دانشجوی دکتری نیازی ندارد تاکید کرده است.

مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x