کد خبر: 68717

تاریخ بروزرسانی : 1402/04/25

پیشنهاد برگزاری کرسی‌های ترویجی برای دانشجویان دکتری

منابع آزمون دکتری

پیشنهاد برگزاری کرسی‌های ترویجی برای دانشجویان دکتری

پیشنهاد برگزاری کرسی‌های ترویجی برای دانشجویان دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مراسم اختتامیه سومین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاد اندیشی با قدردانی از شرکت کنندگان، مجریان و اساتید حاضر در سومین این رویداد گفت: به صورت ویژه از دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که این کارستان را دنبال می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم. سالهای قبل توفیق داشتم که در این کرسی‌های آزاداندیشی حضور یابم. جلسات مناظره‌های کرسی های آزاداندیشی به صورت علمی، روشمند و اخلاقی برگزار می‌شد که کار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: حضور 6 هزار تیم متشکل از 24 هزار دانشجو و مشارکت 2 هزار و 800 استاد هادی در کنار این تیم‌ها کار کوچکی نیست و کار به این عظمت و گستردگی که حدود 3 هزار استاد درگیر آن بودند، باید توسط رسانه ملی انعکاس پیدا کند.

دکتر خسروپناه اظهار کرد: به گفته معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برخی از دانشجویان شرکت کننده در کرسی های آزاداندیشی بیش از 100 ساعت برای کرسی های خود مطالعه داشتند، این کار بزرگ می‌طلبد که رسانه ای شده و روایتگری درستی از آن صورت بگیرد، چرا که وقتی از این رویداد، روایتگری شود، ماندگار خواهد شد.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید از کرسی های آزاداندیشی نظریه استخراج شود، گفت:  نظریه های علوم انسانی غرب مگر چگونه به وجود می آید؟ یک اتفاق می افتد و از آن نظریه های مختلف تولید می کند. باید از این رویداد که چند سال تجربه شده و هر سال موفق تر از سال قبل بوده، نظریه استخراج شود. همچنین دانشجویان مشارکت کننده در رویداد که با جدیت، منطق، اخلاق و علاقه در برگزاری کرسی های آزاداندیشی مشارکت دارند، باید برای پایان نامه های آنها امتیاز تشویقی در نظر گرفت، چرا که ارزش حضور آنها در این کرسی ها کمتر از دروس عمومی و تخصصی نیست.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

وی با ارائه پیشنهاد برگزاری کرسی های ترویجی برای دانشجویان دکتری خاطرنشان کرد: معاونت های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با استفاده از مدل و ایده کرسی های آزاداندیشی، کرسی‌های ترویجی برای دانشجویان دکتری برگزار کرده و برای هر کرسی دو نمره در نظر بگیرند. به این ترتیب دانشجویان این دانشگاه می توانند کرسی ترویجی از رساله خود ارائه کنند و به این ترتیب رویداد کرسی های ترویجی برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود و گواهی این رویداد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شود.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hamid
میهمان
Hamid
27 تیر ، 1402

Perfect services with high quality, Thank you for your efforts and good job.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x