کد خبر: 67069

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/13

توضیح وزیر علوم درباره آیین‌نامه کسری خدمت سربازی

منابع آزمون دکتری

توضیح وزیر علوم درباره آیین‌نامه کسری خدمت سربازی

توضیح وزیر علوم درباره آیین‌نامه کسری خدمت سربازی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ از کسری خدمت سربازی برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های نیازمحور خبر داد. در این خبر آمده است که در جلسه با ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد برای پایان نامه و رساله هایی که در راستای رفع نیازها نوشته می شوند، کسری خدمت در نظر گرفته شود.

با وجود اعلام این خبر از سوی وزیر علوم؛ کارشناسان از محقق نشدن این وعده گلایه کرده و گفتند: ماه‌ها از این خبر می‌گذرد؛ اما هیچ آیین‌نامه‌ای برای تحقق آن نوشته نشده است. تجربه نشان داده است رهبری در موارد مشابه سریعا موافقت کرده است. پس این که ماه‌ها گذشته و هیچ اتفاقی نیفتاده نشان از کم‌کاری وزارت علوم دارد.

مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۳

در ادامه پاسخ زلفی گل آمده است:

محمد علی زلفی ادامه داد: با بیان این که آیین‌نامه کسری خدمت سربازی از سوی بنیاد ملی نخبگان در حال اجراست، اظهار کرد: دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تقاضای خود را ارائه می‌دهند.

وزیر علوم با اشاره به این که تقاضاها در دانشگاه مالک اشتر یا صنایع دفاع بررسی می‌شود، افزود: پس از تایید تقاضا، بر اساس پروژه‌ای که به عهده گرفته‌اند، می‌توانند تخفیف خدمت سربازی بگیرند.

وی درباره بازه زمانی تخفیف خدمت سربازی گفت: تخفیف سربازی از کل سربازی تا چند ماه می‌تواند متغیر باشد.

فراخوان جذب سرباز در قالب کسر از خدمت و جایگزین خدمت ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با موافقت مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) تمامی مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند و همچنین مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت، با حداقل ۴۰ سال سن تمام که دارای ۳ فرزند هستند، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

بر اساس اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره معافیت سربازان ، صدور کارت معافیت برای مشمولان غایب و غیر غایب واجد شرایط این مصوبه، پس از طی آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی بسیج امکانپذیر خواهد بود. در ادامه این اطلاعیه آمده است: با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در حین خدمت که قبلاً به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده است به ترتیب برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x