کد خبر: 10107

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/17

تعامل ایران با شرکت های دانش‌بنیان خارجی

منابع آزمون دکتری

مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جلسه ای اعلام کرد : همکاری با شرکت های دانش‌بنیان خارجی باعث برون‌زایی و حضور در بازارهای جهانی میگردد.

طبق مذاکرات شرکت های خارجی برای مشارکت در ساخت پروژه های داخل کشور نتیجه بر این شد که شرکت های خارجی بویژه شرکت های دانش بنیان برای انتقال فناوری و مشارکت در تولید با سازندگان داخلی مشارکت کنند.

این مشارکت با هدف تولید کالاهای راهبردی صنعت پالایش، انتقال و توزیع در داخل کشور می باشد و همراه با هدف های اقتصاد مقاومتی و تقویت توان داخل برای برون‌زایی و حضور در بازارهای منطقه می باشد.

با توجه به توانمندی های تولید کنندگان در بخش های مختلف توانمندی در بخش مکانیک در اقلام ثابت پالایشگاهی، کالا و مواد شیمیایی و کاتالیست ها، تجهیزات برق و ابزار دقیق از شرایط خوبی برای صادرات برخوردار است.

طبق اعلام وزارت نفت ١٠ نوع کالا در فهرست کالاهای راهبردی قرار دارد که از این کالاها طبق نظر کمیته تخصصی ماشین‌آلات دوار، توربین و کمپرسور مربوط به شرکت پالایش و پخش می گردد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

ایشان اضافه کرد : شرکت پالایش و پخش ١٦ نوع کالای دیگر را جزو کالاهای راهبردی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع تعریف کرد که به تفکیک مکانیک، تجهیزات ثابت و دوار تقسیم‌بندی شده است.
وی با بیان اینکه استفاده از توانمندی های داخل به صنعت نفت محدود شده است، گفت: با توجه به توان ساخت داخل، به دنبال ارائه این توانمندی ها به بازارهای جهانی و ارزآوری و تقویت بخش خصوصی هستیم
امروزه استفاده از توانمندی های داخل به صنعت نفت محدود شده و  با توجه به توان تولید داخل، به دنبال ارائه این توانمندی ها به بازارهای جهانی و ارزآوری و تقویت بخش خصوصی می باشیم.

سامانه مشاوره تخصصی آزمون دکتری www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x