کد خبر: 5972

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/21

نکاتی درباره فرم صلاحیت عمومی دکتری

منابع آزمون دکتری

نکاتی درباره فرم صلاحیت عمومی دکتری

نکاتی درباره فرم صلاحیت عمومی دکتری

هرساله برای انتخاب دانشجوی اصلح در مقطع دکتری، فاکتورهای متعددی موجود است. ابتدا آزمون عمومی و تخصصی از داوطلبان دوره دکتری گرفته می شود. در این مرحله عده ای مجاز به انتخاب رشته می شوند که در صورت تمایل به انتخاب رشته دکتری در رشته و گرایش مورد نظر خود اقدام نمایند.

پس از ارسال فرم انتخاب رشته و با اولویت نمره و تراز موجود در کارنامه phd برخی از دانشگاه ها فرد را به مرحله ی دوم پذیرش در مقطع دکتری که همان مصاحبه شفاهی و تخصصی است دعوت می نمایند. در این بین داوطلب باید فرم تشخیص هویت و فرم صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل کرده و برای وزارت علوم ارسال نماید تا از نظر وضعیت عمومی صلاحیت وی مورد بررسی قرار گیرد.

تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری (جهت کسب اطلاع از فرم صلاحیت عمومی ازمون دکتری کلیک کنید )یکی از مراحل پایانی آزمون دکتری است که کلیه داوطلبانی که در انتخاب رشته دکتری شرکت می کنند موظف به تکمیل آن هستند .هزینه این فرم برای آزمون دکتری هر سال متغییر است که از طریق سایت سازمان سنجش کشور در اختیار داوطلبین دکتری دعوت به مصاحبه شده در خرداد ماه قرار میگیرد.

متقاضیانی که می خواهند در مقطع دکتری تحصیل کنند، می بایست در آزمون شرکت کرده و پس از کسب نمره حدنصاب، در زمان تعیین شده جهت انتخاب رشته اقدام کنند. داوطلبان با دریافت کارنامه، با مراجعه به  قسمت اطلاعات رشته امتحانی می توانند مشاهده کنند که آیا مجاز به شرکت در مصاحبه شده اند یا خیر. افرادی که برای ارزیابی تخصصی در یک کد رشته محل معرفی شده اند مجاز به مصاحبه در مرحله دوم می باشند و در صورتی که تمایل به شرکت در این مرحله را دارند می بایست فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری را که لینک آن در کارنامه انتخاب رشته موجود است تکمیل نمایند. در صورتی که این فرم توسط داوطلب مجاز به مصاحبه تکمیل نشود به معنی انصراف وی از مصاحبه می باشد و از فرآیند گزینش حذف خواهد شد.

اطلاعات درخواستی در فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری دو صفحه می باشد، شما می بایست اول نوع پذیرش را مشخص کنید و بعد از آن در صفحه ای که در ابتدای فرم می بینید، نام دانشگاه و رشته انتخابی و مقطع مورد نظر خود را انتخاب کنید تا قسمت اول فرم را تکمیل نمایید. سپس بقیه اطلاعات درخواستی از داوطلب به صورت جداگانه در 9 قسمت تقسیم بندی شده است:

  1. مشخصات فردی: ( در این قسمت متقاضی می بایست اطلاعات فردی خود را وارد نماید):

✔️ نام و نام خانوادگی

✔️ نام پدر

✔️ محل تولد

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

✔️ تاریخ تولد

✔️ شغل پدر

✔️ تابعیت

✔️ مذهب

✔️ شماره شناسنامه

✔️ وضعیت نظام وظیفه

✔️ وضعیت تاهل و تعداد اولاد

2. وضعیت شغلی: ( در صورت شاغل بودن باید اطلاعات لازم درباره شغل قبلی و فعلی خود را وارد نمایید)

✔️ نام سازمان یا نهاد

✔️ نوع استخدام

✔️ آدرس و تلفن محل کار

✔️ پست سازمانی

✔️ استان و شهرستان

✔️ تاریخ شروع و پایان

3. سوابق تحصیلی: ( در این قسمت شخص باید به پرسش هایی در مورد سوابق تحصیلی در مقاطع دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد پاسخ دهد)

✔️ رشته

✔️ نشانی و تلفن محل تحصیل

✔️ شهر محل تحصیل

✔️ سال شروع و پایان

✔️ نوع دانشگاه

✔️ نحوه پذیرش در دانشگاه(روزانه ،شبانه و…)

4. آدرس محل سکونت: داوطلب باید شهر و آدرس محل سکونت قبلی و فعلی خود را در کادر مربوطه تکمیل نماید 6.مشخصات همسر: ( در صورت متاهل بودن، مشخصات همسر در این قسمت درج شود)

✔️ نام ونام خانوادگی

✔️ نام پدر

✔️ کد ملی

✔️ شماره شناسنامه

✔️ تابعیت

✔️ تاریخ تولد

✔️ محل تولد

✔️ آدرس محل کار و شماره تماس

6. چنانچه متقاضی در 2سال اخیر در آزمون های ورودی دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی شرکت کرده باشد، می بایست این قسمت را کامل کند. (نوع آزمون، سال آزمون، شهر و استان و نتیجه آزمون)

7. داوطلبان در این بخش مشخصات 4 نفر از افراد مورد اعتماد و قابل دسترس از محل تحصیل یا کار که از خویشاوندان وی نباشد و از وی شناخت کافی داشته باشد را معرفی می کند و به پرسش های زیر در مورد این افراد پاسخ می دهد:

✔️ نوع رابطه

✔️ مدت زمان آشنایی

✔️ آدرس و تلفن

✔️ شغل فرد معرفی شده ( بهتر است این افراد در یک استان ساکن، و ترجیحا فرهنگی یا کارمند دولت باشند و همچنین دارای شناخت کافی از شما باشند زیرا به روش های مختلف اعم از تماس تلفنی ملاقات و… با آن ها ارتباط برقرار می شود)

8. شماره تلفنی که بتوان در مواقع ضروری با داوطلب تماس گرفت ( شماره تلفن همراه، تلفن منزل، تلفن همراه یکی از بستگان)

9. در بخش نهایی سوابق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی خود را وارد نمایید. ( در صورت دارا بودن سوابق و امتیازاتی از این قبیل حتما در این قسمت بیان کنید) توجه داشته باشید که اطلاعات، شماره تماس و نشانی خود را با دقت تکمیل کنید تا بعدا با مشکل مواجه نشوید.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x