کد خبر: 32502

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/09

معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک

منابع آزمون دکتری

معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک

معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک

در این مقاله به معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک خواهیم پرداخت ؛ رشته بیومکانیک در گروه فنی و مهندسی مجموعه مهندسی پزشکی قرار گرفته است.

بیومکانیک از مهندسی پزشکی دامنه بسیار وسیعی را شامل می‌شود اما در تعریفی کوتاه ، بیومکانیک را می توان علم استفاده از اصول مکانیک در سیستم‌های بیولوژیکی مانند انسان، جانوران، گیاه، اندام، یاخته (سلول) دانست. رشته مهندسی پزشکی با هدف ساخت سیستم‌های هوشمند پزشکی ایجاد شده است. داوطلبانی که در این رشته به ادامه تحصیل می‌پردازند باید با وسایل الکترونیکی به دنبال ساخت وسایل پزشکی باشند. بنابراین به این موضوع به راحتی می‌توان اشاره کرد که رشته مهندسی پزشکی ترکیبی از مباحث و مفاهیم مهندسی و علوم تجربی است. این رشته در دانشگاه‌ها دارای اسامی مختلفی است. رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه‌ها با اسامی مختلفی مانند زیست پزشکی و بیوپزشکی نیز شناخته می‌شود.

مطابق اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور ، کلیه داوطلبان فارغ التحصیل رشته های مختلف میتوانند در کنکور دکتری بیومکانیک شرکت نمایند.

گرایش بیومکانیک برای دانشجویانی بیشتر مناسب است که به درس‌های رشته مکانیک نیز علاقه دارند. در واقع می‌توان گفت دانشجویان در رشته مهندسی پزشکی چندین رشته را مطالعه می‌کنند. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند موضوع‌هایی مانند ساخت دست و پای مصنوعی، ساخت دریچه‌های قبل، ساخت مفاصل مصنوعی و … را یاد می‌گیرند. هدف گرایش بیومکانیک، تحلیل حرکت اندام و کاربرد رباتیک برای درمان بیماری‌هاست.

مهندسی پزشکی-بیومکانیک

گرایش های دکتری رشته مهندسی پزشکی

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی، امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری است. این بدین معنی است که داوطلبان می‌توانند از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند. مهندسی پزشکی در مقطع دکتری نیز دارای گرایش‌های مختلفی است. دوره دکتری مهندسی پزشکی دارای دو مرحله آموزشی و پژوهشی است. این دوره معمولا در یک مدت زمان 4 ساله در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبان در این دوره باید 18 واحد درسی و 18 واحد تدوین رساله را سپری کنند. این بدین معنی است که داوطلبان در مجموع باید 36 واحد درس را در این مدت زمان بگذرانند. گرایش‌های دکتری رشته مهندسی پزشکی به صورت زیر هستند:

🌏 مهندسی بیومتریال
🌏 مهندسی بیومکانیک
🌏 مهندسی بیوالکتریک
🌏 مهندسی بافت
🌏 مهندسی رباتیک

معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی پزشکی-بیوالکتریک

معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی پزشکی-بیومتریال

آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک

گرایش بیومکانیک به استفاده از مکانیک کلاسیک در زمینه‌های علوم زیستی می‌پردازد. رشته مهندسی پزشکی مزایای متعددی دارد که مهم‌ترین آن نیاز بالای جامعه به این رشته است. این بدین معنی است که بازار کار این رشته بسیار مناسب است و داوطلبان به راحتی پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار می‌شوند. بنابراین داوطلبان نباید نگران بازار کار و درآمد این رشته تحصیلی باشند. رشته مهندسی پزشکی در کنار مزایای خود معایب مهمی نیز دارد. یکی از مهم‌ترین معایب مهندسی پزشکی خطرات مربوط به محیط کار است. مهندسان پزشکی در محیط‌های آزمایشگاهی فعالیت دارند و همین موضوع نیز موجب می‌شود که آن‌ها با انواع مواد خطرناک در ارتباط باشند. یکی دیگر از معایب این رشته تحصیلی به قبولی این رشته در بهترین دانشگاه‌های کشور مربوط می‌شود. داوطلبانی که به دنبال قبولی در بهترین دانشگاه‌های کشور هستند باید بهترین رتبه‌ها و درصدها را برای دروس تخصصی به دست آورند. 
(برای خواندن ادامه مطلب برای
بازار کار رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک کلیک کنید).

دروس امتحانی رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک

دروس عمومی :

1.زبان انگلیسی

2.استعداد تحصیلی

دروس تخصصی:

1.ریاضیات عمومی 1و2 و معادلات دیفرانسیل

2.مبانی بیومکانیک

3.مکانیک محیط پیوسته

 


منابع پیشنهادی رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک

دروس عمومی:

‏‫ استعداد تحصیلی / هادی مسیح خواه

زبان عمومی (کلیه رشته‌ها و گرایش‌ها): ویژه آزمون دکتری / محمد مغاری اصفهانی

زبان عمومی دکتری زیر ذره بین / الناز یوسف زاده

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …


www.phdphd.org

 

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
روانشناس
میهمان
روانشناس
11 مهر ، 1402

گه دختری سعی کن تو دانشگاه یه پسر مایه دار تور کنی تا خیلی زودتر و بدون زحمت به خواستت برسی اگه هم پسری مخ یه دختری که باباش پولداره رو بزن خدا رو چه دیدی شاید دختره رو بهت دادن و به نون و نوایی رسیدی.

فقط خواستم بگم از قدیم گفتن از تو حرکت از خدا برکت

ثابتی
میهمان
ثابتی
11 مهر ، 1402

هرکس به اندازه تلاشش موفقیت کسب میکنه

دنیا رفعتی
میهمان
دنیا رفعتی
9 مهر ، 1402

باید خسته نباشید و تبریک عرض کنم خدمت شما با این اطلاعات بسیار مفید و خوبی که به اشتراک گذاشتید…امیدوارم باز هم ازین اطلاعات خوب در اختیار ما قرار بدید.موفق باشید.

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x