کد خبر: 7831

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/20

اعلام جزئیات ثبت‌نام مرحله دوم آزمون دکتری ۹۶ دانشگاه گیلان

منابع آزمون دکتری

به اطلاع متقاضیان آزمون دکتری ۹۶ می رساند دانشگاه گیلان در نظر دارد در مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز ۱۳۹۶ از بین پذیرفته شدگان واجد شرایط در مرحله آزمون کتبی متمرکز، از طریق بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دانشجو پذیرش نماید.

۱- شرایط و نحوه پذیرش
الف) شرایط عمومی:

۱-  دارا بودن صلاحیت عمومی
۲-  نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب) شرایط اختصاصی

(احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه شماره (۱) و (۲) آزمون نیمه متمرکز دکتری ۱۳۹۶ الزامی است)

۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) که مورد تاًیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

تبصره (۱): دانشجویان کارشناسی ارشد فعلی دانشگاهها، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۹۶/۰۶/۳۱ می توانند در آزمون شرکت نمایند.

تبصره(۲): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی می توانند در آزمون دکترا شرکت نمایند که مشمول آیین نامه ابلاغی شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۹۲/۰۵/۲۸ معاون آموزشی وزارت متبوع باشند.

۲- شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون

۳- شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی

دریافت فایل برنامه زمانی مصاحبه دکتری ۹۶ دانشگاه گیلان

توضیح 1: حدنصاب نمرات مرحله دوم به تفکیک کد رشته محل، توسط کمیته های تخصصی آزمون تعیین خواهد شد.

توضیح 2: ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی(مرحله دوم) شامل ۲۰ امتیاز آموزشی،پژوهشی و فناوری و۳۰ امتیاز مصاحبه علمی و سنجش علمی است.(برای اطلاعات تکمیلی نکاتی که برای روز مصاحبه باید بدانیم کلیک کنید)

ج) نکات مهم

1-جلسه بررسی ارزیابی آموزشی،پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای هر داوطلب صرفا یک بار برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان تلقی می شود.

2- داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه ضروری است اصل شناسنامه و کارت ملی و تصویر تمام صفحات آنها، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۶۶، اصل مدارک کارشناسی(و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد و تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه را ارائه نمایند.

تبصره: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از حداقل دو تن از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و … ضروری است.

3- شاغلان خدمت در سازمان ها و دستگاههای دولتی در صورت قبولی در آزمون دکترا، می بایست موافقت کتبی و بدون قید و شرط با ادامه تحصیل را از سازمان متبوع خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

۲- تاریخ و محل مراجعه جهت بررسی سوابق و مصاحبه:

۲-۱- تاریخ بررسی سوابق و مصاحبه داوطلبان طبق زمان بندی اعلام شده توسط سازمان سنجش مطابق فایل پیوست می باشد.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

۲-۲- محل مراجعه جهت بررسی سوابق و مصاحبه و نحوه توزیع کارت متعاقباً از طریق سامانه آزمون به نشانی edu.guilan.ac.ir/phd اطلاع رسانی خواهد شد.

۳- ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک

تمامی داوطلبان بایستی از تاریخ ۹۶/۰۳/۰۳ لغایت ۹۶/۰۳/۰۸ از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی /edu.guilan.ac.ir/phd نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز مبلغ ۱/۲۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و دویست هزار) ریال به صورت آنلاین بابت حق ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز به شرح زیر اقدام نمایند:

برای تکمیل پرونده داوطلبان شرکت در مرحله دوم پذیرش دکتری ۱۱ فقره مدرک مورد نیاز است.

با ورود به بخش داوطلبان می توانید به  پرونده الکترونیکی خود دسترسی یابید. در این بخش پرونده الکترونیکی داوطلب، مدارک مورد نیاز در یک جدول درج گردیده که به ترتیب شامل موارد زیر می شود.

۱- انتخاب رشته و پرداخت الکترونیکی مبلغ ثبت نام

در این بخش شما به کد رشته محل های معرفی شده از سوی سازمان سنجش دسترسی دارید. کد رشته مورد نظر را انتخاب نموده و ذخیره نمایید.سپس با ورود به سامانه پرداخت آنلاین دانشگاه گیلان نسبت به ثبت مشخصات خود و پرداخت الکترونیکی مبلغ ثبت نام که مبلغ  ۱۲۰ هزار تومان می باشد اقدام نموده و کد سفارش که یک عدد شش رقمی است و از سامانه پرداخت آنلاین دریافت می کنید، در محل مربوطه درج نموده و فرم را ذخیره کنید. 

اگر  به بیش از یک کد رشته محل معرفی شده باشید، می توانید چند کد رشته را انتخاب نمایید ولی برای هر کد رشته بایستی مبلغ جداگانه واریز شود. برای کد رشته محل هایی که دارای گرایش مشابه هستند و فقط نوع دوره ( روزانه – شبانه – پردیس ) آنها متفاوت است، یک پرداخت انجام شود.

۲- تکمیل مشخصات و ارسال مدارک شناسایی

۳- سوابق تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد

۴- مقالات ارائه شده در  نشریات معتبر علمی

۵- مقالات ارائه شده در  همایش های معتبر علمی داخلی و بین المللی

۶- کتاب 

۷- اختراع 

۸- کسب عنوان یا مقام برتر در جشنواره های علمی معتبر ملی و بین المللی

۹- پایان نامه کارشناسی ارشد

۱۰- کسب عنوان در المپیادهای علمی

۱۱- مدرک زبان انگلیسی

تذکر مهم:

۱- موارد ۱ تا ۳ الزامی است  و موارد ۴ تا ۱۱ در صورتی که داوطلبان دارای مدرک می باشند، نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند. به رکوردهایی که مشخصات ناقص داشته یا فاقد  مدرک مورد نیاز باشد، رسیدگی نخواهد شد.

۲- اگر به دلایلی داوطلبی هر یک از موارد خواسته شده ۱۱ گانه فوق را به صورت الکترونیکی و از طریق این سامانه نتوانست ارسال نماید، لازم است تصاویر و مشخصات آن را در قالب فایل دیجیتال ذخیره شده بر CD  تهیه نموده و زمان مصاحبه تحویل کارشناس گروه نماید.

۳- اصل مدارکی که از طریق این سامانه ارسال شده و اطلاعات آن ثبت شده است، بایستی در زمان مصاحبه همراه داوطلب بوده و تحویل گروه مصاحبه کننده نماید.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x