کد خبر: 10771

تاریخ بروزرسانی : 1396/05/18

افزایش بازدید روسای دانشگاه های خارجی از دانشگاه های کشور

منابع آزمون دکتری

روابط عمومی وزارت علوم گزارش داد : در مهرماه سال قبل اولین نشست روز علم ایران و آلمان در دانشگاه علم و صنعت آغاز شد و 2 روز گروهی از استادان برجسته و مسئولان علمی نهادهای آلمان و گروهی از مسئولان علم و فناوری ایران برای نزدیکی جامعه علمی دو کشور و شناخت بهتر از یکدیگر در این نشست شرکت کردند.

قائم مقام وزیر علوم افزود: چارچوب اجرایی جدیدی در وزارت علوم برای توسعه همکاری های علمی بین المللی در حال اجرا است که طبق آن، برای همکاری علمی با هر کشور خارجی، یکی از دانشگاه‌های کشور به عنوان نقطه تماس و محور هماهنگی سایر دانشگاه های متقاضی همکاری با آن کشور معرفی شده که با این عمل شاهد تسهیل امور در همکاری های علمی بین المللی خواهیم بود.

برنامه وزارت علوم واگذاری بسیاری از امور اجرایی در سطح بین الملل به دانشگاه ها و افزایش نقش آن‌ها در همکاری های علمی بین المللی می باشد که این کار به دلیل حجم گسترده همکاری های علمی بین المللی و افزایش روز افزون آن می باشد.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

مطالعات در این بخش در یک سال گذشته صورت گرفته و در حال حاضر در حال واگذاری تدریجی امور اجرایی وزارت علوم در سطح بین الملل به دانشگاه‌ها هستیم که وزارت علوم در این بخش نقش سیاستگذاری و نظارت را برعهده دارد.

در سال ۱۳۹۲ تعداد ۷۶۰ استاد دانشگاه و محقق خارجی در ایران حضور داشتند و این تعداد در سال ۹۵ به دو هزار و هشتاد و شش نفر افزایش پیدا کرد که پاسخگویی به این رشد همکاری های علمی بین المللی، نیازمند یک ساختار جدید است که در آن از همه ظرفیت دانشگاه‌های کشور استفاده شود.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x