کد خبر: 15219

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/29

افزایش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان

منابع آزمون دکتری

تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان

افزایش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان

به گزارش معاون پژوهشی phdphd  ،  رئیس دانشگاه لرستان ، با بیان اینکه در مهر ماه امسال برای اولین بار در رشته‌های جدید مهندس محیط زیست و شیلات پذیرش داریم، اضافه کرد: آمایش آموزش عالی منطقه لرستان ایجاب می‌کرد که این دو رشته راه‌اندازی شود که با پیگیری‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان ، این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: آمار پذیرش مقطع کارشناسی مشابه سال گذشته خواهد بود البته بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر پرت خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: در مجموع مهرماه امسال در همه مقاطع دکتری، ارشد و کارشناسی به صورت روزانه، شبانه و پردیس ۱۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه پذیرش خواهند شد. وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰۰ دانشجو در همه مقاطع داریم که پیک پذیرش دانشجو در افق ۱۴۰۴ باید به ۱۱ هزار نفر برسد.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه افزود: در حال حاضر دانشجویان در ۵۷ رشته دکتری، ۷۵ ارشد و ۶۵ کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که با احتساب گرایش کد رشته محل این رقم به ۲۲۶ رشته می‌رسد. رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: ۲۸۲ هیأت علمی، ۷۰ دانشیار و ۱۵ استادتمام در دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

اسامی پذیرفته شدگان بدون آزمون دکتری دانشگاه لرستان – استعدادهای درخشان

پیشینه دانشگاه

این دانشگاه در سال ۱۳۵۶ شمسی با عنوان «مرکز آموزش عالی لرستان» وابسته به دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با پذیرش ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست‌شناسی در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز نمود. پس از انقلاب با جداشدن از دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت مستقل و تحت عنوان «مجتمع آموزش عالی لرستان» به کار خود ادامه داد. در سال ۱۳۶۷ شمسی طرح جامع بزرگ دانشگاه لرستان تدوین و به تصویب وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سازمان برنامه و بودجه رسید و فعالیت‌های اجرایی احداث دانشگاه در سال ۱۳۶۹ شمسی آغاز شد و سرانجام در سال ۱۳۷۲ شمسی به دانشگاه لرستان ارتقاء یافت.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x