کد خبر: 16401

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/13

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت ورزشی

منابع آزمون دکتری

 

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت ورزشی

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت ورزشی

در این محتوا به بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت ورزشی خواهیم پرداخت ؛ این حقیقت که حوزه تربیت بدنی و ورزش به عنوان یک تشکیلات گسترده و در عین حال پیچیده، نیازمند داشتن مدیران ماهر و کارآمد در سطوح مختلف است، منجر به راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی و بهبود آینده شغلی رشته مدیریت ورزشی شده است.افراد فارغ التحصیل از رشته مدیریت ورزشی می‌توانند به انجام فعالیت‌های مهمی همچون برنامه‌ریزی برای رویدادهای ورزشی و انجام خدمات بازاریابی ورزشی برای مراکز مربوطه بپردازند.
در این رشته می‌توانید به فعالیت در ساخت و ساز مراکز ورزشی نیز بپردازید. به صورت کلی می‌توان گفت شرایط کاری این رشته می‌تواند کمی متفاوت‌تر از دیگر گرایش‌ها باشد.
البته این رشته خود گرایش‌های دیگری همچون مدیریت راهبردی و مدیریت رسانه‌های ورزشی را نیز دارد که هر کدام حیطه‌های فعالیتی متفاوتی را در برمی‌گیرند.

فارغ التحصیلان رشته مدیریت ورزشی قادر خواهند بود تا با نگاه مدیریتی در جایگاه یک مدیر یا کارشناس ارشد ورزشی، وظایف مهمی چون سازماندهی، برنامه ریزی، هدایت و کنترل را در متن فعالیتهای ورزشی پیاده نمایند.در حال حاضر در مقطع دکتری رشته مدیریت ورزشی تدریس می شود (برای دیدن سرفصل های ازمون دکتری مدیریت ورزشی کلیک کنید)در خصوص درآمد رشته تربیت بدنی باید به شما بگوییم که درآمد این رشته نیز مانند تمامی موارد دیگر به خودتان بستگی دارد. البته نوع مشاغل رشته تربیت بدنی نیز بر درآمد تاثیر گذار خواهد بود؛ اما برای درآمد هیچ رشته‌ای نمی‌توان سقف و یا مقیاس ثابتی را در نظر گرفت. عوامل بسیاری در درآمد این رشته می‌توانند تاثیر گذار باشند. اگرچه بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته هستند شاید از وضعیت شغلی و درآمدی خوبی برخوردار نباشند ؛ اما باید به شما بگوییم تعداد افرادی که از این رشته درآمدهای خوب دارند نیز کم نیست. به طور مثال مربیان ورزشی بسیاری دیده می‌شوند که با ارائه برنامه ورزشی به صورت خصوصی و یا حتی در باشگاه‌ها، درآمدهای هنگفتی دارند و اصلا شاید کسی مبالغ دریافتی این دست افراد را باور نکنند. اما واقعا هستند و به کسب درآمد در این رشته می‌پردازند.

جذب دانشجویان دکتری برای فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی

فرصت های شغلی و آینده شغلی رشته مدیریت ورزشی

مشاغل زیر به طور مستقیم با رشته مدیریت ورزشی ارتباط دارند و دانش آموختگان در صورت فعالیت در این مشاغل بیشترین ارتباط را بین رشته تحصیلی و شغل خود برقرار خواهند کرد : 

🌟 معلم

🌟 مربی ورزش

🌟 استاد دانشگاه

🌟 پژوهشگر

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟

در مقطع دکتری، یکی از پرتقاضاترین گرایش‌ها، فیزیولوژی ورزشی است. در این گرایش بهترین راهکارهای درمانی برای مشکلات عصبی و عضلانی ارائه می‌شود. آسیب‌شناسی ورزشی گرایش بعدی است که در مقطع دکتری می‌توانید به صورت تخصصی در آن تحصیل کنید. در این گرایش، به بالا بردن سلامت عمومی افراد جامعه کمک شایانی خواهد شد. این رشته خود به گرایش‌های دیگری مانند امدادگری ورزشی، تربیت بدنی ویژه معلولین و حرکات اصلاحی تقسیم می‌شود. فارغ ااتحصیلان در این گرایش می‌توانن به صورت خصوصی نیز به ارائه خدمات بپردازند. مانند مقطع ارشد، مدیریت ورزشی نیز در مقطع دکتری وجود دارد. افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند می‌توانند کمک شایانی را به صنعت ورزش کشور نمایند.

فرصت های شغلی و آینده شغلی رشته مدیریت ورزشی

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rana
میهمان
Rana
14 آذر ، 1398

با چه مدرکی می شه به عنوان معلم توی مدارس تدریس کنیم ؟

Rana
میهمان
Rana
14 آذر ، 1398

با سلام
میشه فرق معلم ورزش با مربی ورزش و استاد دانشگاه و پژوهشگر رو توضیح بدید ؟
و اینکه پژوهشگر تربیت بدنی یعنی چی ؟
و یه سوال دیگه اینکه اگر فردی معلم ورزش بشه ، می تونه بعدا مربی بشه ؟ یا از سمت مربی گری به سمت استاد دانشگاه برسه ؟

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x