کد خبر: 18377

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/28

برگزاری دوره مطالعاتی برای دانشجویان دکتری دانشگاه های ایران در ژاپن

منابع آزمون دکتری
برگزاری دوره مطالعاتی برای دانشجویان دکتری دانشگاه های ایران در ژاپن
مؤسسه RIKEN ژاپن جهت گذراندن دوره سه ماهه ی کارآموزی و مطالعاتی در ژاپن برای دانشجویان مقطع دکتری فعال در حوزه “هوش مصنوعی” فراخوان داد.

به گزارش معاون پژوهشی phdphd، به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، موسسه ریکن (RIKEN) ژاپن برای گذراندن دوره سه ماهه کارآموزی و مطالعاتی در ژاپن برای دانشجویان مقطع دکتری فعال در حوزه «هوش مصنوعی» فراخوانی اعلام کرد.

این دوره کارآموزی و مطالعاتی برای دانشجویان فعال از دانشجویان دکتری دانشگاه های ایران در حوزه تحقیقاتی هوش مصنوعی در نظر گرفته شده و مدت زمان دوره ۳ ماه بوده و قابل تمدید است.

موسسه RIKEN که مقر اصلی آن در شهر توکیو واقع شده، یکی از بزرگترین موسسه های تحقیقات بنیادی کشور ژاپن است.

کشور ژاپن جایگاه سوم جهان را در تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است. این امر از طریق تقویت سیستم آموزش عالی این کشور محقق شده و موجب اشتیاق بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان برای تحصیل در ژاپن شده است. حدود ۲۲۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از بیش از ۱۷۰ کشور و منطقه در جهان در مؤسسات آموزش عالی ژاپن تحصیل می‌کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بسته به مقطع، رشته و موسسه آموزشی از ۳,۸۰۰ تا ۱۸,۰۰۰ دلار متغیر است و هزینه اجاره خانه بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار در ماه برآورد می‌شود. البته دانشجویان با داشتن مجوز کار می‌توانند روزانه ۸ ساعت (۲۸ ساعت در هفته) در این کشور کار کنند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

برای دانشجویان دکتری دانشگاه های ایران ، اجاره آپارتمان نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. ازجمله مزایای آپارتمان آزادی زندگی بر اساس سبک زندگی فرد و توسعه استقلال و درک امور مالی را می‌توان نام برد. از معایب آپارتمان این است که در بسیاری از موارد نیاز به وجه وثیقه معادل اجاره چندماهه (شیکی کین) یا پول بلاعوض (ری کین) است و پورسانت املاک یا سایر هزینه‌ها بایستی از قبل پرداخت شود. قراردادهای اجاره پیچیده و نیاز به یافتن ضامن دارد و آپارتمان‌ها مبله نبوده و نیاز به خرید کلیه مبلمان و لوازم برقی است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x